کد خبر: ۲۰۴۲۶۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
سفیر روسیه در تهران با اشاره به انجام مذاکرات ایران و روسیه در سطح کارشناسی در زمینه توسعه همکاری‌ها در زمینه انرژی اتمی، بر علاقمندی کشورش برای توسعه روابط تجاری-بازرگانی با جمهوری اسلامی تاکید کرد.
فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "لوان جاگاریان" سفیر فدراسیون روسیه در ایران روز سه شنبه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «روسیه-24» اعلام کرد که مذاکرات بین روسیه و ایران در خصوص گسترش همکاری‌ها در زمینه استفاده از انرژی اتمی صلح آمیز در سطح کارشناسان دو کشور جریان دارد.

سفیر روسیه یادآور شد که فاز نخست نیروگاه اتمی بوشهر بصورت تضمین شده در ماه سپتامبر سال 2013 به طرف ایرانی تحویل داده شد.

به گفته وی، روسیه و ایران به گسترش همکاری‌ها در این زمینه علاقه دارند و مذاکرات مربوطه در سطح کارشناسی بین دو طرف جریان دارد و همین که برخی مسائل اساسی مورد توافق قرار بگیرد، تحقق این همکاری‌ها بصورت عملی مورد تصمیم گیری مقامات دو کشور قرار خواهد گرفت.

جاگاریان همچنین تاکید کرد که روسیه به تعهدات بین المللی خود در زمینه عدم گسترش هسته‌ای پایبند است و این مسئله باعث عدم همکاری با جمهوری اسلامی در این زمینه نخواهد شد.

پیش از این "نیکولای اسپاسکی" نائب رئیس شرکت دولتی «روس اتم» روسیه اعلام کرده بود که مقامات این شرکت در حال انجام مذاکراتی با طرف ایرانی در خصوص امکان ساخت فاز دوم نیروگاه اتمی بوشهر هستند.

سفیر روسیه همچنین با یادآوری وجود تمایل سیاسی برای توسعه همکاری‌ها بین تهران و مسکو، ابراز امیدواری کرد که نشست بعدی کمیسیون بین دولتی ایران و روسیه در نیمه دوم سال 2014 برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه مواضع مقامات تهران و مسکو در بسیاری از مسائل کاملا منطبق و یا بسیار نزدیک به یکدیگر است، گفت: تبادل نظر دائم در زمینه مسائل مهم منطقه و بین المللی، بخصوص اوضاع در سوریه و افغانستان، بین مقامات دو کشور جریان دارد و ما همچنین در خصوص اوضاع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران تماس‌های دائمی با یکدیگر داریم.

جاگاریان افزود: آنچه باعث نگرانی است روند توسعه همکاری‌های تجاری-بازرگانی و حجم مبادلات بین دو کشور است که ما از دوستان ایرانی خود خواسته‌ایم تا تلاش بیشتری برای جهت گیری در این زمینه انجام دهند.

سفیر روسیه ابراز امیدواری کرد که در نیمه دوم سال 2014 نشست دیگری از کمیسیون بین دولتی روسیه و ایران برگزار شود تا بتواند انگیزه بیشتری به روند توسعه همکاری‌های تجاری بین دو کشور ببخشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها