کد خبر: ۲۰۳۹۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
معاون عربی و آفریقایی وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین»، تأکید کرد که پاسخ ریاض به تلاش ایران برای بهبود روابط دو کشور کُند بوده اما با این وجود تهران دید مثبتی نسبت به روابط عربستان و ایران دارد.

 

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقایی وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین»، تأکید کرد که پاسخ عربستان به تلاش ایران برای بهبود روابط تهران و ریاض کُند بوده است.

وی یادآور شد که با این وجود جمهوری اسلامی ایران دید مثبتی نسبت به روابط دو کشور دارد.

امیرعبداللهیان در اشاره به همه پرسی قانون اساسی مصر و تأکید بر رویکرد تهران در اظهار نظر بیطرفانه درباره تحولات مصر و عدم دخالت در امور داخلی این کشور گفت: این اقدام گامی به سوی دموکراسی است اما سرکوب حامیان اخوان پیامدهای فراوانی دارد.

معاون وزیر خارجه ایران روابط تهران و حماس را نیز خوب ارزیابی کرد و یادآور شد که جنبش حماس باید در موضع خود در قبال سوریه تجدید نظر کند.

وی همچنین راهکار تشکیل دو دولت در فلسطین را ناموفق خواند و تأکید کرد که هر راهکار سیاسی که حقوق ملت فلسطین را تأمین نکند محکوم به شکست است و تنها راهکار مقاومت است.

این در حالی است که «ترکی الفیصل» رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان پیش از این در گفت‌وگو با شبکه «سی ان ان» گفته بود که اگر «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران می‌خواهد به گفته‌ی خود می‌خواهد روابط تهران و ریاض را بهبود ببخشد به وعده‌های خود جامعه عمل بپوشاند.

وی ضمن متهم کردن ایران به ارسال نیروی نظامی به سوریه گفته بود که فرصت آسانی در برابر روحانی قرار دارد تا با خارج کردن نیروهای ایرانی از سوریه نیت صادقانه خود را اثبات کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها