کد خبر: ۲۰۳۵۸۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
با اينکه مسئولان فدراسيون فوتبال با کارلوس کي‌روش براي ادامه همکاري بعد از جام‌جهاني به توافق ابتدايي رسيده‌اند، رسانه‌هاي افريقايي هنوز کي‌روش را يکي از گزينه‌هاي سرمربيگري تيم‌ملي افريقاي جنوبي مي دانند و در مورد اين موضوع گزارش مي‌نويسند البته گزارش سايت iol با ساير گزارش‌ها متفاوت است.

به نوشته اين سايت در بين مربيان سابق افريقاي جنوبي، کارلوس کي روش بدشانس ترين مربي بوده است. او بعد از باخت تيمش مقابل مالي در مرحله يک چهارم نهايي جام ملتهاي افريقا در سال 2002، با مسئولان فدراسيون فوتبال افريقاي جنوبي به مشکل خورد و استعفا داد. حالا هم که صحبتهايي در مورد بازگشت او به افريقاي جنوبي بعد از جام جهاني شنيده مي شود.

کي روش اولين مربي اي نيست که افريقاي جنوبي براي دومين بار از او دعوت به همکاري کرده. آنها اين کار را با کارلوس آلبرتو پريرا قبل از جام جهاني 2010 انجام داده اند که نتيجه اش حذف تحقيرآميز افريقاي جنوبي در مرحله گروهي جام جهاني بود. تعويض مربي و استفاده مجدد از يک مربي مشکل فوتبال افريقاي جنوبي را حل نمي کند. بايد به اين نکته اشاره کرد که کي روش مربي ارزاني نيست و ايران سالي 2 ميليون دلار به او پرداخت مي کند. قيمت او بسيار گرانتر از مربيان افريقاي جنوبي طي سالهاي گذشته بوده است. کي روش از روزي که افريقاي جنوبي را ترک کرد پيشنهادهاي زيادي داشته. او به جز کار در منچستر يونايتد و رئال مادريد، سرمربي تيم ملي پرتغال بوده و حالا که توانسته تيم ايران را با آن شرايط به جام جهاني برساند قطعا ارزشي بيشتر از 2 ميليون دلار پيدا کرده است. آيا فدراسيون فوتبال افريقاي جنوبي توان پرداخت دستمزد کي روش را دارد؟

نويسنده گزارش در پايان مطلبش به اين نکته اشاره کرده که اگر به جاي مسئولان فدراسيون فوتبال افريقاي جنوبي بود، سراغ يک مربي بومي مي رفت. مربي اي مثل ماشابا که همانند کي روش نتايج خوبي در تيم ملي افريقاي جنوبي داشته و به دلايل غيرمنطقي کارش را از دست داده است.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها