کد خبر: ۲۰۳۵۶۷
زمان انتشار: ۰۹:۳۷     ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
آیپک مخالفت با تحریم‌ها را تکذیب کرد
علیرغم آنکه در گزارش‌های پیش،‌ آمده بود که لابی صهیونیستی با لایحه جدید تحریم‌ها علیه ایران مخالفت کرده است، رئیس این کمیته در نامه‌ای تاکید کرد به این لایحه ضدایرانی متعهد است.
به گزارش پایگاه 598 ، «مایکل کاسن» رئیس لابی صهیونیستی «آیپک» در آمریکا در تلاش است تا به اعضای خود تضمین دهد که حمایت خود را از لایحه تحریم‌ها علیه ایران که در سنا متوقف شده است، برنداشته است.
این اظهارات رئیس آیپک در حالی مطرح شده است که در گزارشی آمده بود هفته گذشته بعد از جلسه طولانی «رابرت منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با لابی پرنفوذ آیپک، این لابی اسرائیل نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اکنون زمان مناسبی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران نیست.
با این حال، در نامه‌ای که کاسن برای اعضای آیپک فرستاده شده بود، و یک نسخه از آن در اختیار پایگاه اطلاع‌رسانی «بازفید» قرار گرفته است، بخشی از موضع آیپک درباره لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران اینگونه آورده شده است:
«من امروز می‌نویسم تا برخی از سوء برداشت‌ها در مطبوعات در خصوص موضع ما درباره لایحه تحریم‌های سنا علیه ایران را اصلاح کنم. برخی از این رسانه‌ها اعلام کردند که ما (آیپک) با عدم درخواست برای رای‌گیری فوری درباره این لایحه، حمایت خود از این لایحه را منع کردیم، این مسئله صحت ندارد. در واقع ما به شدت به تصویب «قانون ایران عاری از سلاح هسته‌ای» متعهد هستیم. این لایحه یک بخش مهم از یک استراتژی وسیع است که ما طی سالها برای جلوگیری از دستیابی ایران به قابلیت تسلیحات هسته‌ای اتخاذ کردیم. از آنجایی که مذاکرات برای توافق نهایی با ایران آغاز شده است، ما باید، به تلاش‌های خود در تمامی جبهه‌ها ادامه دهیم تا تضمین کنیم که هرگونه تعامل با ایران، برچیده شدن زیرساخت هسته‌ای ایران را تضمین می‌کند و مسیر این کشور به سوی بمب را مسدود می‌کند. روز گذشته، سناتور منندز، به همراه سناتور کرک که از حامیان این لایحه هستند، سخنرانی موثری در صحن سنا صورت دادند و مشخص کردند که چنین معامله‌ای باید شامل چه چیزی باشد. ما در پاسخ به آنها، بیانیه‌ای را صادر کردیم که رهبری منندز را تحسین کردیم. ما به شدت ارزیابی وی از تهدید، تعهد وی به نقش مهمی که کنگره باید ایفا کند و مسیر وی برای تصویب این لایحه که شامل جلب حمایت  وسیع دو حزب می‌باشد، حمایت می‌کنیم.»
بولتون: ایران سر غرب
کلاه گذاشت!
درهمین حال جان بولتون، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در مطلبی در مجله ‌نشنال ریویو، با انتقاد از توافق ژنو، مدعی شد ایران سر غرب کلاه گذاشته است!
وی نوشت: ایران به مدت تقریبا سه دهه تلاشهای غرب در زمینه مبارزه با منع تکثیر سلاحهای کشتار جمعی را به بازی گرفت. تهران به مراتب از دیپلماتها، جاسوسان و رهبران سیاسی ما زرنگ‌تر بوده است.
ایران در توافق اقدام مشترک که در ژنو به دست آمد نیز دوباره این بازی را تکرار کرد و چشم‌انداز توقف یا کند کردن برنامه هسته‌ای ایران را تیره‌تر کرد.
وی در ادامه نوشت: باید به ایران در زمینه این توافق موقت که با 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان حاصل شد جایزه داد. بدتر اینکه، جان‌کری وزیر امور خارجه آمریکا با خوشحالی به دنبال راه‌حلی جامع است و این در حالی است که ایران هرگز با اقدامی که مانع از ادامه برنامه هسته‌ای این کشور بشود موافقت نمی‌کند.
به گزارش فارس، وی افزود: فروپاشی تحریم‌ها ضعف آن را به عنوان یک ابزار فشار برجسته کرد.
این تحریم‌ها، آنقدر که عده‌ای معتقدند، به لحاظ اقتصادی و کند کردن برنامه هسته‌ای ایران کارآمدی ندارد، حامیان تحریم‌های آمریکا اشتباه محاسباتی بزرگی مرتکب شده‌اند چرا که آنها فراموش کرده‌اند در جایگاه تصمیم‌گیری نیستند. اوباما الان روی کار است. ما شاهدیم سیاستی که یک رئیس‌جمهور قوی آمریکا از آن به عنوان قدرت یاد می‌کرد اکنون در دستان یک رئیس‌جمهور ضعیف بی‌استفاده شده است.
اظهارات بولتون و برخی از مقامات آمریکایی مبنی بر انتقاد از توافق ژنو بر این اساس است که آنها خواستار برچیدن تمامی برنامه هسته‌ای ایران بوده و از این منظر توافق هسته‌ای ژنو را نامناسب می‌دانند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها