کد خبر: ۲۰۳۵۰۸
زمان انتشار: ۲۱:۰۳     ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال گفت: مردم تاکنون زیاد برای خرید بلیت بازی‌های تیم ملی اقدام نکرده‌اند، به نظر می‌رسد زیاد به صعود تیم ملی امیدوار نیستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد درخشان که در نشست خبری مربوط به فروش بلیت‌های جام جهانی شرکت کرده بود در این خصوص گفت: از روزنامه‌ها خواستیم بیایند تا شاهد حواشی دوره‌های گذشته نباشیم و هم اینکه گزارشی درخصوص فروش بلیت‌ها داده و در این مورد با مردم ایران صحبت کنیم تا بتوانیم در دو روز باقیمانده تحرکی در بین آنها ایجاد کرده تا در صورتی که می‌خواهند اقدامی انجام دهند سریع‌تر نسبت به خرید بلیت‌ها اقدام کنند. تیم‌هایی که به جام جهانی می‌روند می‌خواهند شاهد حضور طرفدارانشان باشند و مردم هم می‌خواهند بازی‌های تیم ملی کشورشان را در استادیوم‌ها از نزدیک ببینند و ما به عنوان فدراسیون فوتبال در تلاش هستیم تا این کار را عملی کنیم.

وی ادامه داد: فیفا اقداماتی انجام داده تا تسهیلاتی در این خصوص انجام شود که این موارد در راستای منافع مردم بوده و در این خصوص فیفا به آن غیردولتی نگاه کرده است تا در نهایت به بهترین روش و در بازاری غیر از بازار سیاه بلیت‌ها به فروش برسد.

درخشان گفت: به فدراسیون فوتبال و تیم‌هایی که صعود کرده‌اند 8 درصد از گنجایش ورزشگاه‌ها به عنوان سهمیه قابل فروش به فدراسیون‌های کشورهای فوق اختصاص پیدا کرده است که این تعداد برای دیدار ایران و نیجریه هزار و 840 قطعه برای بازی با آرژانتین 3 هزار و 292 قطعه و برای دیدار مقابل بوسنی 2 هزار و 748 قطعه است که این تعداد جدا از 700 سهمیه‌ای است که فیفا برای خانواده فوتبال برای فدراسیون فوتبال هر کشور اختصاص داده است. البته سهمیه دیگری هم داریم که چون تعدادشان زیاد نیست و برای افراد خاص تدارک دیده شده دیگر به آنها ورود نکرده و کاری با آنها نداریم.

عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال یادآور شد: بلیت‌ها در سه دسته 1، 2 و 3 تقسیم‌بندی شده و 700 بلیت خانواده فوتبال و سهمیه 8 درصدی از بازی اول تا فینال ادامه دارد به شرط اینکه تیم ملی کشور فوق به مراحل بعدی صعود کند و هرجا تیمی به هر دلیلی از مسابقات حذف شود بلیت این کشورها در اختیار کشورهای صعودکننده قرار می‌گیرد و در واقع در مراحل حذفی بلیت‌ها به صورت شرایطی به فروش می‌رسد.

 

وی در ادامه این نشست با بیان اینکه یکی از مشکلات خرید بلیت‌ها مربوط به پرداخت آنها توسط کارت‌های ارزی بود گفت: در ایران تعداد زیادی از مردم به این شیوه دسترسی ندارند و طی مکاتباتی که با فیفا انجام دادیم آنها پذیرفتند تا دریافت پول توسط حساب بانکی در ایران صورت بگیرد و دیگر نیازی به کارت اعتباری بین‌المللی و انتقال بانکی نباشد.

 

درخشان افزود: در ادامه بحث مهلت پیش آمد و چون مهلت بیشتری می‌خواستیم با فیفا نامه‌نگاری کرده و 10 روز مهلت خواستیم که با 3 روزش موافقت و فرصت خرید بلیت‌ها دوشنبه 12 ظهر به پایان می‌رسد. بنابراین از مردم ایران انتظار داریم از این شرایط بهترین استفاده را بکنند ضمن اینکه تمامی اطلاعات به صورت فارسی در سایت فدراسیون فوتبال موجود است با این حال اگر این زمان از دست برود وقت طلایی برای خرید بلیت از دست می‌رود.

 

عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال گفت: به طور مثال برای بازی ایران و آرژانتین 798 سهمیه داریم که 162 ایرانی تا به حال ثبت‌نام کرده‌اند بنابراین اگر زمانی از دست برود و بلیت‌ها آزاد شوند شانس صددرصدی خرید بلیت به یک هزارم درصد کاهش پیدا می‌کند چون دیگر شرایط استثنایی شده و به خاطر هم‌مرز بودن آرژانتین با برزیل مطمئنا آرژانتینی‌ها این سهمیه را پر می‌کنند.

 

وی افزود: برای این فرصت باقیمانده می‌خواهم فریاد بزنم که مردم ایران از این فرصت استفاده کرده و کار را به دقیقه 90 نسپرند.

 

درخشان گفت: از 17 آذر بلیت‌فروشی آغاز شده و امروز که 19 بهمن است این تعداد به فروش رفته چون برخی فکر می‌کنند عوامل و جاهایی وجود دارند که می‌توانند بلیت را از آنجا بخرند اما این از دست دادن فرصت است ضمن اینکه آژانس‌هایی هم هستند که اعلام می‌کنند ما بلیت داریم و این در حالی است که بلیت‌ها از 24 اسفند چاپشان آغاز می‌شود. اگر مردم ایران از این فرصت استفاده نکنند شانس‌شان به پایین‌ترین حد نزول پیدا کرده هم ما بی‌بهره می‌شویم و هم آنها بعدا حسرت خواهند خورد.

 

وی افزود: برای دیدار ایران و نیجریه 100 سهمیه داریم که برای این قسمت 700 نفر ثبت‌نام کرده‌اند در حالی که برای درجه 2 که 435 سهمیه داریم 109 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و برای درجه 3 که 1305 سهمیه داریم 144 نفر ثبت‌نام کرده‌اند. در دیدار با آرژانتین و بوسنی نیز با یک نواخت با شکل دیدار با نیجریه دچار این مشکل هستیم و در حالی ظرفیت برای درجه یک چندین‌برابر است که جایگاه‌های درجه 2 و درجه 3 همچنان خالی است.

 

وی افزود: هیچ‌کس در قیمت‌ها نمی‌تواند دستی ببرد و بلیت‌ها طبق قیمت فیفا در اختیار مردم قرار می‌گیرد اما فدراسیون فوتبال می‌تواند طبق اختیاری که دارد برای 700 بلیتی که برای خانواده فوتبال است به خاطر مخارج اداری که وجود دارد 10 درصد بیشتر دریافت کند.

 

درخشان درخصوص قیمت بلیت‌ها گفت: قیمت درجه یک هر سه دیدار ایران 175 دلار، درجه دو 135 دلار و درجه سه 90 دلار است و شاید در هر بازی تعداد بلیت جزئی برای آنالیزورها و کادرفنی هر کشور به فدراسیون‌ها بدهند که این تعداد محدود رایگان است.

 

عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه فیفا بلیت‌هایی که فروش نرفته باشد را آزاد کرده و براساس سیاست‌های خودش به فروش می‌رساند افزود: گزارش‌های فیفا نشان می‌دهد که گویا خیلی به صعود ایران مردم امیدوار نیستند چراکه تا به حال برای دیدار رده‌بندی چهار ایرانی ثبت‌نام کرده‌اند و برای فینال نیز 13 نفر ثبت‌نام کره‌اند. برای یک چهارم این تعداد 8 ایرانی است و بقیه یک هشتم نهایی نیز تا به حال 70 ایرانی بلیت خریدند البته در حال حاضر که ثبت‌نام انجام می‌شود پولی از آنها انجام نمی‌شود و بعدا که نام آنها تایید شد پول را دریافت می‌کنند.

 

وی در پاسخ به این سوال که این 700 بلیت به چه کسانی تعلق می‌گیرد گفت: هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در این خصوص تشکیل جلسه داده است و تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 

درخشان در پاسخ به این سوال که تکلیف شرکت‌هایی که بلیت‌های جام جهانی را تبلیغ کرده و آنها را در قرعه‌کشی وعده می‌دهند چیست گفت: این شرکت‌ها دو دسته هستند یک دسته از آنها اسپانسر فیفا هستند و خودشان سهمیه هستند اما سایر شرکت‌ها مجوز ندارند و این یک تبلیغ است و در زمان قرعه‌کشی کمک‌هزینه بلیت جام جهانی را پرداخت می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: مردم قطعا به نیت خرید بلیت در استادیوم‌ها به برزیل نروند، دیگر بلیتی در جام جهانی نیست. هزینه بلیت‌ها 9 اسفند پرداخت، تعیین صندلی در اسفند انجام و چاپ بلیت 24 اسفند صورت می‌گیرد و توزیع آنها نیز اردیبهشت‌ماه خواهد بود.

 

درخشان گفت: برخی بلیت‌هایی که حالت خاص دارند برای افراد خاص تدارک داده شده و بلیت تماشاگران به اسم فرد صادر می‌شود و امیدوارم برخی‌ها با نیت استفاده از تجربیات قبلی به برزیل نروند چون نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد و آیا افراد در آنجا بررسی می‌شوند یا خیر چون اگر کسی بلیتی را بخواهد در بازار سیاه رد و بدل کند از سوی فیفا این یک جرم جنایی تلقی می‌شود.

 

درخشان در پایان گفت: طبق قانون فیفا باید یک تورگردان رسمی معرفی کنیم که این تور فقط به مردم توصیه می‌شود و اجباری در آن نیست ضمن اینکه کسانی که می‌گویند بلیت داریم قطعا دروغ می‌گویند و کسانی که می‌گویند با فدراسیون قرارداد داریم تا مدارک نشان نداده‌اند مردم نپذیرفته و عجله نکنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها