کد خبر: ۲۰۳۴۷۸
زمان انتشار: ۲۰:۱۹     ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
مديرعامل باشگاه داماش گيلان گفت: علي پروين حق ندارد بگويد تازه متوجه شده پرسپوليس چقدر بدهي دارد چون او در دو سال گذشته عضو هيئت مديره پرسپوليس بوده است.
امير عابديني در گفت‌وگو با تسنيم، درباره بحث واگذاري باشگاه داماش گيلان به «گرند خراسان» اظهار داشت: در اين چند روز آقايان آمدند و صحبت‌هايي انجام دادند که تبليغات خوبي براي آنها شد اما در اين واگذاري دو، سه موضوع مطرح است.

وي افزود: ابتدا براي واگذاري بايد در تهران به توافق برسيم چون تيم داماش تحت نظر مقامات قضايي قرار دارد و آنها مي‌خواهند که قرارداد با حضور آنها امضا شود. دوم اينکه هيئت فوتبال استان گيلان حقوقي دارد که من به آن احترام مي‌گذارم. آنها مي‌گويند بندي در اين قرارداد منعقد شود که مشخص کند تيم داماش در استان گيلان بماند و به استان ديگري انتقال داده نشود.

مديرعامل باشگاه داماش گيلان با اشاره به سومين موضوع براي واگذاري اين باشگاه به گرند خراسان تصريح کرد: آنها پول يا چک نقد براي اولين پرداخت به باشگاه داماش نداشتند. ما اعلام کرده‌ايم که در تهران و با اجراي دو مرحله اولي که ذکر کردم، پول يا چک نقد پرداخت شود.

عابديني با اشاره به وضعيت داماش خاطرنشان کرد: داماش چه واگذار شود و چه نشود، مطمئنم با توجه به ديدارهايي پيش‌رو، در ليگ مي‌ماند. شايد مقداري از اين موضوع به اعتماد به نفس من بازگردد اما ماندن داماش در ليگ دور از واقعيت نيست. معتقدم با آغاز بهار 93، بهار تيم داماش نيز آغاز خواهد شد.

وي ادامه داد: اگر داماش به اين شکل به گرند خراسان واگذار شود که هيچ اما اگر واگذار نشود بضاعت ما در سال 93 جواب خواهد داد. ضمن اينکه بازيکنان داماش نيز متعهد شده‌اند که صبور باشند تا من کارم را انجام دهم که ديگر تنشي ايجاد نشود. اکنون نيز در حال انجام کارهاي واگذاري تيم داماش به گرند خراسان هستيم و به احتمال زياد فردا (يکشنبه) اين باشگاه واگذار خواهد شد.

مديرعامل پيشين پرسپوليس در مورد اعتصاب بازيکنان اين تيم در تمرينات به دليل مشکلات مالي و ناراحتي علي پروين از بدهي‌هاي باشگاه پرسپوليس گفت: پروين حق ندارد بگويد تازه متوجه شدم پرسپوليس چقدر بدهي دارد. او در دو سال گذشته عضو هيئت مديره پرسپوليس بوده است. هيئت مديره هزينه‌ها را مصوب مي‌کند و مديرعامل باشگاه نيز اين هزينه را انجام مي‌دهد.

عابديني اضافه کرد: اگر او اطلاعاتي از کارهاي مديرعامل باشگاه نداشته بايد از مردم عذرخواهي و استعفا کند و همچنين به هيئت رئيسه پاسخگو باشد. از طرفي بازرسي و حسابرسي باشگاه موظف بود که در تمام جلسات هيئت مديره شرکت مي‌کرد و گزارش مالي باشگاه را به هيئت مديره تحويل و هيئت مديره نيز اين گزارش‌ها را به مردم نشان مي‌داد.

وي درباره نقش محمد رويانيان در بدهي‌هاي باشگاه پرسپوليس عنوان کرد: بايد ديد نقش هيئت مديره باشگاه در اين ميان چقدر بوده است. اگر هزينه‌هاي مديرعامل با مصوبات هيئت مديره انجام شده که هيچ نقشي در بدهي‌ها نداشته اما اگر خارج از مصوبات باشد رويانيان بايد پاسخگو باشد.

مديرعامل داماش بار ديگر با اشاره به تمرين نکردن بازيکنان پرسپوليس افزود: دايي بين بازيکنان پرسپوليس شأن و شخصيتي دارد. خواهشم از دايي اين است که شأن و شخصيت باشگاه پرسپوليس حفظ شود و اخلاق باشگاه پرسپوليس را با تمرين نکردن زير پا گذاشته نشود. بايد افرادي چون دايي، درخشان، باقري، شاهرودي و...که در پرسپوليس حضور داشته‌اند را الگو قرار دهيم.

عابديني عنوان کرد: 8 سال به عنوان مديرعامل در پرسپوليس حضور داشتم و بازيکنان من چه زماني که پول داشتيم و چه نداشتيم تمرينات خود را انجام مي‌‌دادند و تحريم نمي‌کردند. تمرين نکردن بازيکنان پرسپوليس در شأن پرسپوليس، دايي، مديريت باشگاه و هوادارانش نيست. آقايان بدانند دعواي مالي بيرون از زمين است و مهم نيست چه کسي طرف حساب است.

وي ادامه داد: بازيکنان اگر دعواي مالي دارند بايد ابتدا به باشگاه مراجعه کرده و سپس از طريق کميته انضباطي پيگير مطالبات خود باشند. کميته انضباطي در اين زمينه حکم و در نهايت پرسپوليس را به کسر امتياز محکوم مي‌کند اما باز هم باشگاه مطالبات خود به بازيکنان را نتواند پرداخت کند، مي‌تواند از طريق سازمان ليگ که يکي از محل‌هاي درآمد باشگاه است مطالبات خود را پرداخت کند.

مديرعامل داماش يادآور شد: بازيکنان داماش با وجود مشکلاتي مالي در اين چند سال به حرمت مردم و احترام استان تمرينات خود را انجام دادند. هيچ باشگاهي حق ندارد به دليل مشکلات مالي تمرينات خود را انجام ندهد.

عابديني تصريح کرد: اگر دايي عنوان کند که بازيکنان به حرف او گوش نمي‌دهند تا تمرينات خود را انجام دهند، من اين حرف را باور نمي‌کنم چون دايي احترامي دارد و مردمي‌ترين سرمربي پرسپوليس است که بازيکنان به او احترام مي‌گذارند.

وي در خصوص جلسه کارلوس کي‌روش سرمربي تيم ملي با امير قلعه‌نويي و برطرف شدن سوءتفاهمات گفت: بهتر است در مورد گذشته قضاوت نکنيم و در مورد اين اتفاق اظهار نظر کنيم. کار خوبي بود که انجام شد و به سود هر دو طرف است.

مديرعامل داماش درباره بحث بازگشت مهدي رحمتي به تيم ملي عنوان کرد: هيچ کس نمي‌تواند پتانسيل بالاي رحمتي را ناديده بگيرد اما اجازه دهيم که کي‌روش تصميم‌گيري کند. با تمامي احترامي که براي رحمتي قائلم بايد بگويم بهتر است که حقوق سرمربي تيم ملي حفظ شود و او در اين رابطه تصميم‌گيري کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها