کد خبر: ۲۰۲۸۵
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۲۴ شهريور ۱۳۹۰
عدم تحرک و تلاش جدی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیبی، آنهم در برهه ای که بسیاری از کشورهای غربی و همپیمانان سابق قذافی بیشترین سوء استفاده را از خلا حضور به موقع کشورهای چون ایران _ که از حامیان اصلی انقلاب مردم لیبی بوده اند _ در وضعیت کنونی لیبی کردند، موجی از انتقادات را در داخل کشور براه انداخته بود.

 به گزارش سرویس سیاسی بی باک، نهایتا بعد از انتقادات گسترده برخی رسانه ها و کارشناسان از دیپلماسی غیرفعال جمهوری اسلامی در شرایط کنونی لیبی، اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه با صدور بیانیه ای اعلام كرد که "علی اصغر ناصری " سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی به طرابلس بازگشت.

در این بیانیه آمده است: سفیر ایران در لیبی كه در روزهای آغازین قیام مردم مسلمان این كشور و در اعتراض به كشتار وحشیانه مردم توسط رژیم گذشته لیبی به تهران فراخوانده شده بود، روز سه شنبه به طرابلس مراجعت و فعالیت خود را در فضای جدید سیاسی لیبی آغاز كرد.

در این بیانیه تصریح شده است : امید می رود با حضور سفیر و گسترش فعالیت سفارت كشورمان ، روند توسعه و تعمیق همكاری های دوجانبه میان ایران و لیبی در راستای منافع و مصالح دو كشور روز بروز شتاب بیشتری یابد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روز سه شنبه گذشته در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی گفت:‌ سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی در سریعترین زمان ممكن در سفارت كشورمان در طرابلس مستقر می شود.

"رامین مهمانپرست " در پاسخ به سئوالی، تماس تلفنی اخیر وزیر امور خارجه ایران و رییس شورای انتقالی لیبی را یادآور شد و گفت : مصطفی عبدالجلیل با توجه به پیروزی مردم در این كشور از آقای 'علی اكبر صالحی' خواست كه سفارت ایران در طرابلس فعالیت خود را در بالاترین سطح ادامه دهد كه مقدمات این امر انجام شده است.

وی اظهار داشت : در این تماس از آقای عبدالجلیل برای سفر به ایران دعوت شد و وی از وزیر امور خارجه ایران دعوت كرد كه به لیبی سفر كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها