کد خبر: ۲۰۲۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۲۸     ۲۴ شهريور ۱۳۹۰
معترضان اردني، با تجمع درمقابل سفارت امريکا درامان پايتخت اين کشور، پرچم‌هاي رژيم اسرائيل و امريکا را آتش زده و قطع روابط کشورشان را با تل آويو و واشنگتن خواستار شده‌‍اند.

به گزارش الف به نقل از 598، شرکت کنندگان در اين اعتراضات که روز چهارشنبه برگزار شد، همچنين با سردادن شعارهاي ضد امريکايي، سياست واشنگتن را در خاورميانه محکوم کرده و اخراج امريکايي‌ها را از کشورشان خواستار شدند.

اين اعتراضات در حالي اتفاق افتاده است که قرار است راه‌پيمايي ميليوني مردم اردن در مقابل سفارت رژيم اسرائيل درامان، امروز پنجشنبه نيز برگزار شود.

سازماندهندگان راه‌پيمايي ميليوني که قرار است امروز در امان برگزار شود، از قصد معترضان براي حمله به سفارت رژيم اسرائيل و پايين آوردن پرچم اين رژيم خبر داده‎اند.

اين در حالي است که رژيم اسرائيل پس از حمله روز جمعه معترضان به سفارت اين رژيم در قاهره پايتخت مصرکه کارکنان اين سفارتخانه را به فرار واداشت، در تمامي سفارت‌خانه‌هاي اين رِژيم در سراسر دنيا وضعيت فوق العاده اعلام کرده است.

حدود يک ماه گذشته نيز، صدها نفر از مردم اردن با برپايي تظاهراتي در مقابل سفارت اسرائيل در امان، اخراج سفير تل‌آويو از اردن را خواستار شدند.

شرکت کنندگان در اين اعتراضات، همچنين حملات هوايي اسرائيل به نوار غزه را محکوم و به تعطيلي سفارت تل‌آويو در اردن، تاکيد کردند.

تظاهرکنندگان حاضر در اين تجمع همچنين با حمل پرچم‌هاي اردن، مصر و فلسطين، لغو پيمان صلح تل‌آويو و امان را که در سال 1994 امضا شده است، خواستار شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها