کد خبر: ۲۰۲۰۸۸
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
این سوال مطرح است که دولت بر چه اساسی حقوق مستمری زیر ۵۰۰ هزار تومان را به عنوان معیار و ملاک تقسیم بندی اعضای جامعه برای دریاف این سبد کالا مشخص کرده است. این در حالی است که در طول سال های اخیر به ویژه با افزایش تحریم ها در یک سال گذشته، خط فقر در کلان شهری مانند تهران در سال ۹۲ به مرز یک و نیم میلیون تومان رسیده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فردا، توزیع سبد پرهیاهوی کالا از صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد تا بالاخره اولین گروه از افرادی که سبد کالای دولت به آنها تعلق می گیرد، برای دریافت ۱۰ کیلوگرم برنج، ۲ بسته پنیر، ۲ بطری روغن، ۲۴ عدد تخم مرغ و ۴ کیلوگرم مرغ به فروشگاه های تعیین شده مراجعه کرده و این سبد کالا را دریافت کنند. 
 
پس از مطرح شدن واگذاری سبدهای رایگان کالای دولتی به برخی از گروه‌های اجتماعی در ماه‌های گذشته، اظهارات گوناگونی از سوی مقامات دولتی و سایر بخش‌ها درباره چگونگی واگذاری این سبدها، همچنین گروه‌های مشمول و غیرمشمول صورت گرفته است. در این بین این سوال مطرح می شود که دولت بر چه اساسی حقوق مستمری زیر ۵۰۰ هزار تومان را به عنوان معیار و ملاک تقسیم بندی اعضای جامعه برای دریاف این سبد کالا مشخص کرده است. این در حالی است که در طول سال های اخیر به ویژه با افزایش تحریم ها در یک سال گذشته، خط فقر در کلان شهری مانند تهران در سال ۹۲ به مرز یک و نیم میلیون تومان رسیده است. 
 


حالا با توجه به نحوه توزیع سبد کالای حمایتی دولت و اعتراضاتی که از سوی مردم مطرح شده، دولت به شدت تحت فشار اذهان عمومی قرار گرفته و با توجه به آغاز ارائه سبدهای کالا، هنوز هیچ یک از مقامات مسئول دولتی به این اعتراضات پاسخی نداده است. از همین رو به نظر می رسد با ادامه سکوت مقامات دولتی، تبعیض و ناعدالتی ایجاد شده در افکار مردم ادامه کار را برای دولتمردان سخت و دشوار کند.
 
چه کسانی سبد کالا می گیرند، چه کسانی نمی گیرند؟
 
در یکی دو ماه اخیر، مشخصا برخی گروه‌ها از جمله بازنشستگان تامین اجتماعی، کارگران، دانشجویان متاهل و طلاب به عنوان گروه‌هایی که باید از سبدهای حمایتی دولتی برخوردار شوند نام برده شده‌اند. همچنین در مقاطع بعدی عنوان شد بازنشستگان تامین اجتماعی از دریافت مرحله اول سبدهای رایگان دولت محروم شده‌اند. در نهایت نیز طی اطلاعیه ای اعلام شد که سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی «ره»، سرپرستان خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، سرپرستان خانوارهای مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی (با حقوق مستمری زیر پنج میلیون ریال)، سرپرستان خانوارهای کارگران مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی (با حقوق زیر پنج میلیون ریال)، سرپرستان خانوارهای کارکنان شاغل و بازنشسته نیروهای دولتی، سرپرستان خانوارهای طلاب، خبرنگاران و دانشجویان متاهل از این سبد کالا بهره مند می شوند. 
 
در حال حاضر نیز طبق آمار‌ها ۱۱. ۵ میلیون کارگر بیمه شده و مشمول قانون کار در کشور داریم که دولت می‌تواند از طریق سازمان تامین اجتماعی به آمارهای آنان دسترسی داشته باشد. همچنین این امکان وجود دارد که بتوان میزان درآمدهای آن‌ها را نیز تخمین زد. پیش‌تر قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز اعلام کرده بود که در کشور ۳. ۵ میلیون نفر مشمول قانون کار داریم که از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار برخودار می‌شوند و سایر گروه‌های تحت پوشش این قانون به مراتب دریافتی‌های بالاتری از حداقل دستمزد ۴۸۷ هزارتومانی سال جاری دارند. بنابراین تنها‌‌ همان ۳. ۵ میلیون نام برده شده از سوی قائم مقام وزیر کار می‌توانند احتمالا سبد کالا از دولت دریافت کنند و با تعیین خط حقوقی ۵۰۰ هزارتومانی به عنوان شرط مشمول شدن افراد برای دریافت این سبدهای رایگان، دستکم ۸ میلیون کارگر بیمه شده و ۵ میلیون کارگر فاقد شناسه از لیست دولت حذف خواهند شد. این در حالی است که پیش از این و در ابتدای کار مطرح شدن ارائه سبد کالا معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته بود که با توجه به افزایش قیمت برخی کالاها براثر تحریم‌ها، قرار است سبد کالا به مردم اهدا شود و این امر به ۱۴ تا ۱۵ میلیون نفر تعلق می گیرد.
 
سبد کالا به شما تعلق نمی گیرد!
 
با ارسال کد ملی به شماره پیامکی ۵۰۰۰۴۹۹ تنها جوابی که برخی از اقشار ضعیف جامعه را ناامید می‌کند این است که سبد کالای حمایتی به شما تعلق نمی‌گیرد و این موجب نارضایتی آنها شده است. ارائه سبد کالا در شرایطی آغاز شده است که بسیاری از مردم نیازمند به این سبد کالا از دریافت آن محروم شده اند و حتی در این بین گروه زیادی از آنهایی که طبق اطلاعیه های دولت صلاحیت دریافت سبد کالا را نیز داشته اند، از دریافت آن محروم مانده اند. 
 
رخی از خبرنگاران که سابقه طولانی در این حرفه را دارند، با ارسال کد ملی خود با دریافت پیامک شما مشمول طرح سبد کالا نمی‌باشید، مواجه شدند و این مسئله باعث تعجب قشر خبرنگاران شده است. از سوی دیگر نیز حتی تعداد زیادی از دانشجویان متاهل که مدارک لازم جهت دریافت سبد کالا را ارائه کرده بودند نیز هنگام درج کد ملی خود با عبارت سبد کالا به شما تعلق نمی گیرد، روبرو شده اند. در این خصوص به نظر می رسد برخی از دانشگاه ها نیز در ثبت نام دانشجویان متاهل کوتاهی کرده و به دلیل شلوغی سایت و همزمان شدن این طرح با امتحانات دانشگاه ها، بسیاری از دانشجویان متاهل نیز از دریافت سبد کالای حمایتی دولت محروم مانده اند. 
 
نحوه اطلاع از دریافت سبد کالا
 
وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مجری این طرح، پیش از این دو مسیر را برای اطلاع یابی از تعلق گرفتن این سبد کالایی در اختیار عموم گذاشته بود. براساس اعلام این وزارتخانه متقاضیان می‌توانند قبل از مراجعه به مراکز توزیع از اختصاص این سبد کالایی اطمینان حاصل کنند: یکی ارسال کد ملی از طریق پیامک به شماره ۵۰۰۰۴۹۹ و مسیر بعدی مراجعه به درگاه اینترنتی www. yaranehkala. ir است. همچنین روز گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور اطلاعیه شماره ۲، راهکار جدید استعلام از تعلق گرفتن سبد کالا و ثبت در خواست افرادی را که مشمول دریافت سبد هستند ولی پاسخ مثبت از سامانه دریافت نکرده‌اند، اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع آن دسته از عزیزان که خود را جزء فهرست سرپرستان خانوارهای اعلام شده در طرح سبد کالا می‌دانند، می‌رساند که با شماره گیری #۷۹۹* و ثبت کد ملی خود نیز می‌توانند از تخصیص سهمیه سبد کالا مطلع شوند. افراد در صورتی که موفق به دریافت پاسخ مثبت نشده‌اند (در ادامه همین شماره گیری) درخواست پیگیری خود را به منظور بررسی بیشتر و اعلام نتیجه ثبت کنند.
 
مردم چه می گویند؟
 
اكنون كه بحث اعطای سبد كالا به مردم در ماه‌های پایانی سال از سوی دولت یازدهم؛ در قالب طرح هدفمندی یارانه‌ها مطرح شده است، انتقاداتی از سوی برخی از مردم و كارشناسان درخصوص نحوه پرداخت سبد كالا به برخی از اقشار مطرح می‌شود. در نظر سنجی های صورت گرفته در رسانه ها نیز، اکثر قریب به اتفاق کاربران نسبت به نحوه توزیع و تقسیم بندی سبدهای کالای دولت اعتراض کردند. این افراد با بیان اینکه دولت به جای حمایت از اقشار ضعیف جامعه که از طبقات پایین جامعه هستند، این بسته را در اختیار افرادی که از وضعیت مالی و معیشتی بهتری برخوردار هستند می گذارد، نحوه توزیع سبد کالا را ناعادلانه خواندند. سایت «فردا» نیز طی یک نظرسنجی از مردم در خصوص نحوه توزیع سبد کالای دولت نظرخواهی کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳۸
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
ارسال نظرات
ذبیح اله قیصری یونسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
/واقعا فقط باید کارمند دولت باشی تا ادم حسابت کنن بقیه برن بچرن.متاسفم ماکه حلالتون نداریم.خدامیدونه چقد زندگی برامون سخت شده
پاسخ
مهیا
-
۱۵:۱۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
با سلام
در خصوص سبد کالا ، من که هم سرپرست خانوار هستم و هم مستاجر و حقوقم نیز حداقل حقوق تامین اجتماعی می باشد به من تعلق نگرفته در صورتی که اکثرآ که در جریان هستم هم منزل مسکونی دارند و هم از مستاجرها کرایه دریافت نموده و هم شغل پر درآمد دارند به ایشان تعلق گرفته .آیا به نظر شما انصاف رعایت شده ؟
پاسخ
امید عالی زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
این کارخیلی ناعادلانه است تمام کسانی که حقوق بگیرهستند سبدکالادریافت می کننداما یکی مثل من که نه حقوق ثابتی دارم ونه کارثابتی.خواهش می کنم یه فکری به حاله مافقیر بی چاره هاهم بکنید
پاسخ
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
با سلام من از کارکنان شاغل دولت هستم ولی سبد کالا به من تعلق نگرفته است در صورتی که به مدیر اداره تعلق گرفته است این تقسیم بندی به چه صورت است خدا می داند
پاسخ
محمد صداقتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
چرا در بین کارمندان یک اداره یک نفر تعلق گرفته یک نفر نگرفته عدالت؟؟؟؟
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
سلام عدالت یعنی همین فردا یارانه هم را مثل این سبد کالا به قسر مرفه میدن
پاسخ
ترنم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
مدیران ما با درآمد سه میلیون در ماه سبد کالا شامل حالشون شده است، چون تمام اموالشون به نام همسر و فرزندانشونه
و کارمند آبدارچی ما با حقوق زیر پانصد شامل حالش نشده است.
پاسخ
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
من در شركتي كار ميكنم كه حقوق مسول بنده بالاي 2000000 تومان مي باشد بر اساس كدام عدالت ايشان شامل سبد كالا مي باشد ولي كارگران اين شركت با در يافتي بسيار كمتر شامل سبد كالا نمي باشند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
چطور کارمندان دولت مستحق دریافت کالا هستند اما کار گران تامین اجتماعی با حداقل حقوق مستحق نیستند؟
پاسخ
بی عدالتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
« یا ایها الذین آمنوا کونوا قوامین بالقسط، ای کسانی که ایمان آورده اید! کاملاً قیام به عدالت کنید! »
پاسخ
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
برام خیلی جالب بود با توجه به اینکه من دستمزد کارگری زیر 500 تومن میگیرم نه حساب بانکی و نه ماشین و ملک و املاک دارم این سبد به من تعلق نگرفته است ،ملاک تخصیص این سبد بر چه اساسی بود ؟
پاسخ
ابوالفضل رجبي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
با آبروي مردم هميشه در صحنه و انقلابي ايران اسلامي بازي نكنيد ما از رهبري و مجلس و قوه قضاييه خواهان رسيدگي به توزيع كاملا ناعادلانه سبد كالا هستيم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۲ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
چرا به بعضی ها سبدکالا تعلق نمیگیردلطفا جواب دهید>؟؟
پاسخ
یه آدم بدبخت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۱
آقای تدبیروامید من میخام از ایرانی که بی عدالتی توش زیاده برم من بابرجی700000تومان سبدکالانمیگیرم ولی رئیسم با دومیلیون سبدکالاداره.کجابرم که به قشرضعیف اهمیت بده
پاسخ
برات
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
باسلام چطورمیشودبین 40 نفرهمکار که یکسان حقوق دریافت میکنند به تعدادی تعلق بگیرد وتعدادی نه ؟ این چه نوع بررسی است؟ من بازنشسته ام وسالها درجبهه بوده ام
پاسخ
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۸ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
چرا به ما تعلق نگرفته است وقتی کارگر هستیم
پاسخ
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
من كارگر فضاي سبزوحداقل حقوق مي گيرم سبد كالا تعلق نگرفته نمي دانم برچه معاري داده اند
پاسخ
ناهید عطری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
آخه واقعا در نظر گرفتن حقوق پانصد هزار تومان و زیر آن، آن هم در این اوضاع نابسامان اقتصادی که حقوق یک و نیم میلیون تومان هم در خط فقر قرار دارد که آن هم اگر تعداد خانوار زیاد باشد همین یک و نیم میلیون تومان زیر خط فقر است، واقعا انصاف است؟!!! این دیگر چه نحوه توزیع عادلانه است؟!!!!!
پاسخ
عباس هاتفی اردکانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
دولت همیشه شعار میده بعد توش میمونه من هم بیکارم هم سرپرست خانوار چهارنفره تا چند ماه دیگه میشیم پنج نفره حالا چطور فهمیدن که به من تعلق نمیگیره نمی دانم
پاسخ
سلیمان
UNITED STATES
۲۱:۲۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
من یک کارگر شهرداری هستم پسرم دانشجو خواستم ببینم چرا به ما سبد کالا تعلق نمیگیرد لطفأ رسیدگی فرمائید.
پاسخ
احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۵ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
توزیع سبد کالا بدون مطالعه مناسب وغیر کارشناسی بوده است چرا که اکثر خانواده های فقیر وکم درامد از این خدمت محروم شده اند در حالی که خیلی ازکسانی که تمکن مالی خیلی خوبی دارند برخوردار شده اند
پاسخ
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۷ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
عدالت !!!!چه واژه غریبی 1!!
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
گر از خدا نمی ترسیدم شماره ملی صاحب کارمو می دادم که ماشین کارش هیوندا شاسی بلنده و باغ و خونه و ویلا و کارخونه میلیاردها ثروت داره و از مال دنیا بی نیازه چطور میشه اون سبد کالارو میگیره من که حقوق بگیر اونم و دانشجوی متاهلم با هزار مصبیت شهریه ارشدم رو جور می کنم و با اینکه به دانشگاه مدارک دادم تعلق نمی گیره !!در ضمن به پدر 72 ساله ام که نه بیمه داره و نه درامد خاصی اون به کی بگه حرفاشو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
علی اسکندری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
من بابام یه پیکان 76 داره که مسافرکشی میکنه کسی هم سوار ماشینش نمیشه به ما تعلق نمیگیره به اون بابایی که.... نمیدنم این انصاف خدا هست این عدات خدا هست یا بندش دردمونو باید به کی بگیم؟ به روحانی که تو ستادش خودکشی کردیم یا به 20:30 که شعار مردم مداری و بیان مشکل مردمو میده؟ با خودم اهد بستم برا لج خدا و مسولین هم که شده برم عینشونو قرض بگیرم بیارم برا بابام پولشم جور میشه!!! اگه کسی بود خواست پیگیری کنه این کد ملی بابامه 2450878580
پاسخ
YAHYA
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
خیلی خیلی بد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۹ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
بااحتساب خط فقربایدمبنای یک ونیم میلیون تومن رعایت میشد باضافه دیگرافرادکم درامدکارگری وسربازان وظیفه متاهل ومستمری بگیراان تامین اجتماعی اگر اقای وزیرتعاون کار....که خودش اینکاره هم هست وکلی زیرمجموغه تشکیلات کارگری داردواقعا بخواهدمیشود مافقیرهستیم ومشکل داریم ولی دولت جوان وسخاوتمندی داریم
پاسخ
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
آقایون دولت امید نا امیدمون کردید بعضی کاراتون خیلی شبیه دولت بی کفایت نهم و دهم هست بد جوری مردم رو سر کار میذارید این کارا عاقبت خوشی نداره ها
پاسخ
محمدي هستم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
بنظر شما جه كسي بايد سبد كالا دريافت كند ماكه كارگر هستيم وجز حقوق كارگري درآمدديگري نداريم سبد كالا به ما تعلق نميگيرد حتا شوهر خواهرم كه كشاورز هست ودريافت ديگري نداردشامل در يافت سبد كالا نمي شودحالا بنظرشما چه كسي بايد سبد كالا بگيرد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
اقایان دولت امید...یکسری به خودتان و سایت و شماره هایی که باهاش مردم را سرکار گداشتید بزنید ببینید موفق میشوید یانه ...کدوم خدا گفته زن سرپرست خانوار که کار خدماتی میکند و مستاجر هست و بیمه هم ندارد باید سبد نگیرد ...این مسلمانی بدرد خودتان میخورد
پاسخ
رحیمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
این است دولت تدبیر و امید .
واقعا که جای تاسف داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
حمید
UNITED STATES
۱۵:۳۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
به نظرمن توزیع سبد کالا با تمام بی عدالتی توزیع میشود منیکه کارگر ساختمانی هستم و بیمه ندارم چگونه سبد کالا بگیرم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
ملتو به گدايي وا داشتن خجالت بكشيد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
عدالت برقرار نشده
پاسخ
ima
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۴ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
وقتی کدپیگیری دریافت کردیم چطوری باید مطلع بشیم که جواب چی هست
پاسخ
حسین حسن زاده
UNITED STATES
۱۸:۳۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
از کار افتاده تامین اجتماعی حقوق 550000هزارتومان ماهیانه 400000تومان دارو مصرف میکنم 150000تمان خرج زندگی -خیلی بی انصافیست
پاسخ
مراد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۳ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
عادلانه نبوده به هر کس دلتان خاسته دادهاید
پاسخ
بازنشسته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
۰
۰
سلام.چرا فقط گروهی از بازنشستگان. این حقوق 500 دلیلی برای گرفتن یا نگرفتن سبد کالا نیست.کسی که حقوق بالاتری دارد به طبع سال های بیمه اش بیشتر بوده .و این هیچ ربطی به حقوق ندارد لطفا این خبرتان را اصلاح کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
فرهنگ هوشمند جلودار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۲
۰
۰
با سلام با توجه به اینکه اینجانب از قشر ضعیف وکم درامد وفاقد شغل با 4نفر عایله میباشم خواهشمند است بنده را در ردیف مشمولین دریافت سبد کالا منظور فرمایید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها