کد خبر: ۲۰۱۷۹۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
مرواريد سياه فوتبال برزيل از هموطنانش خواست تا فوتبال را با سياست عجين نکنند. او انتقال نيمار به بارسلونا را تأسف‌بار دانست.

جام جهاني 2014 برزيل در حالي برگزار مي‌شود که برزيل در شرايط اقتصادي بدي قرار دارد و مردم اين کشور در خلال جام کنفدراسيون‌ها بارها به خيابان‌ها ريختند تا اعتراض خود را به هزينه‌هاي سرسام‌آور رقابت‌هاي جام جهاني نشان دهند.

اعتراضات مردمي در برزيل در جريان جام کنفدراسيون‌ها اين نگراني را براي فيفا به وجود آورده است که چه بسا اين معضل به هنگام برگزاري جام جهاني هم دوباره تکرار شود.

پله، مرواريد سياه فوتبال برزيل از هموطنانش خواست تا فوتبال را با سياست عجين نکنند. او در گفت و گو شبکه ESPN، گفت: اميدوارم که مردم اين درک را داشته باشند که سياست ربطي به فوتبال ندارد. بايد اجازه دهيم که جام جهاني روال طبيعي خود را دنبال کند. بعد از آن مردم مي‌توانند درباره اختلاس و يا دزدي سياستمداران صحبت کنند. نبايد اين موضوع در خلال جام جهاني مطرح شود. بدون شک برگزاري رقابت بزرگي همچون جام جهاني به سود برزيل است و باعث مي‌شود که اقتصادي اين تيم بهبود يابد، چرا که فوتبال باعث مي‌شود تا ارز خارجي وارد کشور ما شود و اين به نفع ماست.

او افزود: فوتبال ربطي به اقتصاد سياستمداران ندارد، بلکه باعث مي‌شود شأن و منزلت يک کشور بالا رود. در خلال جام جهاني توريست‌هاي زيادي به برزيل مي‌آيند و اين باعث مي‌شود تا درآمد وارد کشور ما شود.

پله که سه بار با برزيل قهرماني در جام‌هاي جهاني را تجربه کرد، از اعتراضات مردمي در جام کنفدراسيون‌ها ابراز نگراني کرد. او گفت اميدوار است که در جام جهاني ديگر چنين حوادثي تکرار نشود. "ريختن مردم به خيابان‌ها نمي‌تواند رويداد خوبي باشد. خوشبختانه برزيل موفق شد در جام کنفدراسيون‌ها جام قهرماني را به دست آورد و همين مساله باعث شد تا اوضاع کمي آرام شود. "

اگر چه پله اميدوار است که ديگر ناآرامي‌ها در برزيل ادامه نيابد، اما شنبه هفته‌ گذشته هم بسياري از مردم در اعتراض به هزينه‌هاي سرسام آور جام جهاني به خيابان‌ها ريختند و پليس بيشتر از 100 نفر را بازداشت.

نيمار، ستاره جوان سانتوس پس از کش و قوس‌هاي زياد سرانجام در فصل جابجايي تابستاني به بارسلونا پيوست. هر چند آبي اناري‌ها رقم انتقال اين بازيکن جوان را 57 ميليون يورو اعلام کردند، اما بعدها رسانه‌هاي اسپانيايي فاش کردند که رقم انتقال نيمار به اشتباه اعلام شده است و اين بازيکن با تکنيک برزيلي با 95 ميليون يورو راهي آبي اناري‌ها شد و اين افشاگري باعث شد تا ساندرو روسل، رييس باشگاه بارسلونا اعلام استعفا کند.

پله انتقال نيمار به بارسلونا را تأسف‌بار دانست. او گفت: اين واقعا تاسف بار است. در گذشته يک بازيکن عاشق باشگاه محبوب خود بود و دوست نداشت آن را ترک کند، اما در فوتبال امروزي چنين چيزي وجود ندارد تا جايي که يک بازيکن هر دو سال يک بار باشگاه خود را عوض مي‌کند. يکي از مسائلي که باعث مي‌شود تا به يک بازيکن ضربه بزند مدير برنامه‌هاي اوست. امروزه در فوتبال مدرن مدير برنامه‌هاي يک بازيکن تنها به منافع شخصي خود فکر مي‌کند و اصلا به فکر بازيکن و يا باشگاه نيست، بلکه آنها تنها مي‌خواهند جيب خود را پر کنند.

مدير برنامه‌هاي نيمار، پدرش بوده است. او چند روز پيش در اظهار نظري جالب و جنجالي گفت که براي موافقتش با پيوستن پسرش به بارسلونا پول هنگفتي را دريافت کرده است.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها