کد خبر: ۲۰۱۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۲۳ شهريور ۱۳۹۰
30 سال پیش توسط مردی در ایران پیش بینی هایی شد که امروز محقق گردیده و چه بسا اگر زودتر به توصیه های این مرد توجه می‌شد، زودتر به نتیجه می‌رسید.
 
 
 
به گزارش 598 به نقل از خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، حضرت امام خمینی(ره) پیش بینی های نافذی درباره آینده دیکتاتورهای منطقه داشته اند که یکی یکی در حال روی دادن است.
 
پیش بینی هایی نظیر فروپاشی شوروی، سقوط صدام و ... که در ذیل بخشی از این پیش گویی ها بازخوانی می شود.
 
17 مهر 1360 حضرت امام خمینی(ره) در سخنرانی در جمع مسئولان كشور در مراسم تنفيذ حكم رياست جمهوري مقام معظم رهبری در مقايسه نظام اسلامي با ساير حكومتها، توصيه هایی به كشورها و ملتهاي اسلامي دارند.
 
ایشان می فرماید: "همان طوري كه پيروزي براي حضور ملت در صحنه بود،ادامه پيروزي هم همين معنا را دارد و شما مقايسه كنيد مابين اين كشور و كشورهاي ديگر [را] از قبيل كشور مصر، عراق و ساير كشورهاي نظير آنها و كشورهاي بزرگي كه در پس اينجا واقع شده اند و هدايت مي كنند آن نوكرهاي خودشان [را] براي به دست آوردن قدرت. مقايسه كنيد، ببينيدرئيس جمهوري شهيد مي شود در ايران، هيچ اتفاقي نمي افتد، دنبال او و بعد از مدت كوتاه، يك رئيس جمهور به جاي او مي نشيند. "
 
امام خمینی(ره) با اشاره به کشته شدن رئیس جمهور مصر می فرماید: "رئيس جمهور فاسد در مصر كشته مي شود، مصر به هم مي خورد! اعلام حكومت نظامي [مي شود] يك سال. فرق مابين اينجا و آنجا و اين رئيس جمهور با آن رئيس جمهور اين است كه اينجا اتكا به اسلام است و همه ملت زير پرچم اسلام قيام كردند و رئيس جمهور [هم ] شهيد بشود، ملت در صحنه است و به جاي او، يكي ديگر را اقامه مي كند. و آنجا پشتوانه تفنگ است و مسلسل است و قواي نظامي است و از ملت جدا و ملت از آنها جدا."
 
ایشان با تحلیل این وضعیت می فرماید: "اتكال اين ملت به خداست و اتكال دولت مصر و عراق به اروپا و امريكا و شوروي است. ملتها اينجا در صحنه هستند و ملتهاآنجا در خارج صحنه."
 
حضرت امام خمینی(ره) با تذکر به همه کشورهای اسلامی می فرماید: "...شماها در اشتباه هستيد؛ شماها كه اتكالتان را از خدا برداشته و به قدرتهاي دنيوي مثل شوروي، مثل امريكا، اتكال پيدا كرده ايد و ملتهاي شما از شما متنفرند و لهذا، اگر يك روز سرنيزه رابرداريد، نابود خواهيد شد، شما به خود آييد و اين رويه را ترك كنيد. شما از ملت ايران ودولت ايران الگو بگيريد. ملت ايران الان آرامش را در كشور ايجاد كرده است و خودآرامش را ايجاد مي كند، بدون اتكال به يك قدرت ديگري. دولت هم اتكال از سرنيزه را برداشته و اتكال به خدا و به ملت كرده است. "
 
امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود می فرماید: "ملتهاي اسلامي ديگر هم اتكالشان به خدا و اسلام است. دولتها كاري بكنند كه جلب نظر ملت را بكنند. دولتها بناشان بر اين نباشد كه در سايه سرنيزه حكومت كنند. شما دولتهاي اسلامي به اندازه محمدرضا، نه قدرت داشتيد و نه پشتيبان . پشتيبان او همه قدرتهاي عالم بود. من آن وقتي كه در پاريس بودم ، فهميدم كه همه پشتيبان اين آدم هستند. مع ذلك، اين ملت كه قيام كرده بود آن سرنيزه را شكست و آن مسلسلها را درهم كوبيد و آن قدرتهاي بزرگ را از ايران بيرون كرد و هر چه خواستنداو را نگه دارند و دنبال او كارهاي خودشان را انجام بدهند، نتوانستند؛ براي اينكه ايران متكل به خدا و متكل به قدرت خود بود. "
 
ایشان در توصیه ای به دولتهاي وابسته به امريكا، وابسته به شوروي، كه مخالف با نص قرآن است وابستگي آنها، می فرماید: "بيايند بيدار بشوند؛ توجه كنند كه عزت مال اسلام است و اگر آنها دست بردارند از شيطنتهايي كه به آنها تعليم مي دهند و برگردند به دامن ملتهاي خودشان –اگر امكان برگشتن برايشان باشد- برگردند و به ملتهاي خودشان بپيوندند تا محتاج به سرنيزه نباشند و محتاج به حكومت نظامي نباشند. "
 
حضرت امام در نصیحتی به کویت پیش بینی وضعیت این کشور را در سال های بعد می کرد و می فرماید: "اين كويت و ساير شيخ نشين ها تنبه پيدا بكنند به اينكه اينطور امور براي آنها صرفه ندارد. بدانند اين معنا را كه ابرقدرتها از شما استفاده مي كنند و آن روزي كه ديدند از شمااستفاده حاصل نمي شود، تفاله شما را به دور مي ريزند."
 
ایشان در ادامه می فرماید: "ما ديديم كه قبل از اينكه سادات ساقط بشود، امريكا جانشين براي او معين مي كرد.سادات باز زنده بود و داشت مثل حيوانات راه مي رفت! لكن امريكا پيش بيني كرد كه بايد به جاي او كه باشد؛ آن نوكري كه همه حيثيت خودش را به باد داد در خدمتگزاري به امريكا، آن روزي كه كشته شد و آنطور بساط در مصر پيدا شد."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها