کد خبر: ۲۰۱۵۶۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۲     ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
اعتراض نمایندگان کنگره از عدم انتشار محتوای توافقات اصلی ژنو:
خانم ایلیانا رز-لتینن، نماینده جمهوری خواه کنگره با انتقاد شدید از رویه ای که دولت اوباما در پیش گرفته است اظهار داشت چرا باید متن توافقنامه به صورت فوق محرمانه نگهداری شود؟ چرا اجازه نمی دهند مردم و حقوقدانان از این متن آگاه گردند؟ وی با اشاره به تلاش اوباما برای وتوی تحریم های جدید و اصرار بر حفظ توافقات ژنو، با اظهار تردید خود نسبت به اصل معاهداتی که ایران و امریکا به هم داده اند گفت: ”همه می خواهند بدانند چیزی که اوباما از آن به عنوان سند افتخار و یک معامله ی بزرگ یاد می کند چرا باید تحت اینهمه قفل و کلید باشد؟"

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، این روزها عدم انتشار متن اصلی توافقات صورت گرفته بین ایران و امریکا حتی در ایالات متحده نیز بحث برانگیز شده است. دولت اوباما تصمیم گرفته است همانند سیاستی که ایران در پیش گرفته است، محتوای توافقات اصلی را به هیچ عنوان رسانه ای نکند! این کار اعتراض مردم و حقوقدانان امریکایی را در پی داشته است.

خانم ایلیانا رز-لتینن، نماینده جمهوری خواه کنگره با انتقاد شدید از رویه ای که دولت اوباما در پیش گرفته است اظهار داشت چرا باید متن توافقنامه به صورت فوق محرمانه نگهداری شود؟ چرا اجازه نمی دهند مردم و حقوقدانان از این متن آگاه گردند؟

وی با اشاره به تلاش اوباما برای وتوی تحریم های جدید و اصرار بر حفظ توافقات ژنو، با اظهار تردید خود نسبت به اصل معاهداتی که ایران و امریکا به هم داده اند گفت: ”همه می خواهند بدانند چیزی که اوباما از آن به عنوان سند افتخار و یک معامله ی بزرگ یاد می کند چرا باید تحت اینهمه قفل و کلید باشد؟"

اما واقعا دلیل این رازداری دولت اوباما درباره کل توافقات صورت گرفته و عدم انتشار آنان چیست؟

در ابتدا لازم است خاطرنشان گردد در کنگره و دیگر مجامع حقوقی ایالات متحده همه می دانند که توافقات صورت گرفته، چیزی متفاوت از بندهای مختلف متنی است که وزارت امور خارجه و دیگران انتشار داده اند، وگرنه دلیلی نداشت که با عناوین مختلف مانند شفاهی و ... از انتشار آن خودداری کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها