کد خبر: ۲۰۱۴۲۳
زمان انتشار: ۱۰:۱۳     ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
برخی منابع از زمزمه‌ خداحافظی اسحاق جهانگیری و محمدعلی نجفی از دولت خبر می‌دهند
به گزارش پایگاه 598 به نقل از وطن امروز، روز سه‌شنبه خبرهای تایید نشده‌ای از استعفای محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی منتشر شد.

به نظر می‌رسد پس از حرف و حدیث‌های مطرح شده نسبت به رفتن محمدعلی نجفی از سازمان میراث فرهنگی، اکنون این خبر قطعی است و نجفی به‌عنوان اولین تغییر در کابینه تدبیر و امید از سازمان میراث فرهنگی خداحافظی می‌کند.

خبرگزاری میراث فرهنگی ضمن تایید این خبر اعلام کرد که محمدعلی نجفی به دلیل «مشکلات قلبی و با توصیه پزشک» از حسن روحانی، رئیس‌جمهور، خواسته است که از او «در سمتی کم‌استرس‌تر استفاده کند» و در همین راستا از ریاست سازمان میراث فرهنگی استعفا کرده است. در حالی علت رفتن محمدعلی نجفی بیماری وی عنوان شده که البته کرباسچی در گفت‌وگویی پیش از این مطرح کرده بود که پس از انجام معالجاتی روی قلب نجفی، وی در حال حاضر حالش خوب است و هیچ مشکلی برای پذیرفتن مسؤولیت‌های سنگین ندارد اما حالا اعلام شده که ریاست سازمان میراث فرهنگی برای این عضو حزب کارگزاران سنگین است و مقرر شده مسؤولیت سبک‌تری به وی واگذار شود. کارن خانلری، عضو فراکسیون گردشگری و تاریخ مجلس نیز با تایید خبر استعفای نجفی به تسنیم گفت: محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور استعفا داد.

وی ادامه داد: متأسفانه سازمان میراث فرهنگی حیاط خلوت رؤسای جمهور شده است و هرکسی را بخواهند آنجا قرار می‌دهند و برمی‌دارند. خانلری تصریح کرد: تغییرات ناگهانی و زود مدیریتی به این سازمان ضربه می‌زند و عمر کوتاه مدیران موجب می‌شود که این سازمان نتواند به سند چشم‌انداز خود برسد. به احتمال فراوان محمدعلی نجفی که سابقه مدیریت در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری را نیز دارد، این سمت را بر عهده بگیرد و از این پس به عنوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت تدبیر و امید مشغول به کار می‌شود. انتشار خبر استعفای نجفی در حالی است که روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موضوع رفتن نجفی از این سازمان را همچنان تکذیب می‌کند اما زمزمه‌های رفتن نجفی این روزها قوت بیشتری گرفته است. همچنین برخی خبرها حاکی از آن بود که قرار است محمدعلی نجفی جای خود را به سید‌رضا صالحی‌امیری، وزیر پیشنهادی سابق ورزش که موفق به کسب رأی اعتماد در مجلس نشد، بدهد. بعد از انتشار این خبر، رضا صالحی‌امیری در پاسخ به سؤال تسنیم که گفته می‌شود وی به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی انتخاب شده‌ است، اظهار داشت: خیر، چنین چیزی صحت ندارد؛ این موضوع را تکذیب می‌کنم. وی با بیان اینکه در این زمینه با من صحبتی نشده است در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود شما به عنوان گزینه اصلی این سازمان مطرح هستید، تصریح کرد: چنین چیزی صحت ندارد و من گزینه نیستم.

استعفای جهانگیری

در کنار خبر استعفای نجفی از سازمان میراث فرهنگی، خبر استعفای دیگری که به اعتقاد ناظران در راستای یک سلسله تغییرات صورت گرفته است بر استعفای نجفی سایه انداخت. اسحاق جهانگیری از سمت معاون اولی ریاست جمهوری استعفا داد. یک منبع آگاه با اعلام این خبر به دانا گفت: جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور چند شب پیش استعفا داده است. این منبع اظهار داشت: دلیل این استعفا وجود برخی از اختلافات جهانگیری با تیم رئیس‌جمهور بوده است. وی افزود: قرار است نوبخت جایگزین جهانگیری شود. محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه علنی صبح دیروز مجلس در رابطه با استعفای محمدعلی نجفی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: بنده از این موضوع بی‌اطلاعم. من از صبح مجلس بوده‌ام. البته صبح امروز حدود نیم ساعت از جلسه هیات دولت را شرکت کردم و بعد به مجلس آمدم، آقای نجفی هم صبح امروز در نشست هیات دولت حضور داشت و حتی فرصت شد که بنده با ایشان یک گپ و گفتی هم داشته باشم، ولی بنده چیزی از استعفای ایشان اطلاع ندارم و اکنون هم بی‌خبرم و این موضوع را از شما می‌شنوم.

چرا اسحاق رفت؟

اسحاق جهانگیری یکی از مدیران ارشد کارگزاران است. او برکشیده هاشمی رفسنجانی است و در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری نیز ریاست ستاد هاشمی‌رفسنجانی را برعهده داشت. هنگامی که جهانگیری به عنوان معاون اول انتخاب شد بسیاری او را نماینده مستقیم هاشمی در مدیریت کابینه می‌دانستند. با این حال شنیده‌ها از استعفای او خبر می‌دهد. این درحالی است که تنها 6 ماه از فعالیت دولت تدبیر و امید می‌گذرد. برخی شنیده‌ها می‌گویند عدم فعالیت گسترده جهانگیری در این دولت موجب استعفای او شده است. به عبارتی آنچه جهانگیری در قامت معاون اولی روحانی به دنبال آن بود محقق نشد. به هر حال در صورت صحت این اخبار، دولت یازدهم در این حوزه یعنی تغییرات خودخواسته در بالاترین سطح، رکورددار خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها