کد خبر: ۲۰۱۳۳
زمان انتشار: ۰۹:۳۳     ۲۳ شهريور ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از كيهان: مشاور خارج نشين كروبي اصرار دارد كه بگويد مدحي شماره 2 و نفوذي جمهوري اسلامي نيست.

مجتبي واحدي با انتشار مقاله اي، به برخي عناصر مخالف در خارج و داخل كشور كه او را «هذيان گو»، «جرزن» و «دير از راه رسيده و زود مي خواهد برود» توصيف كرده اند، اعتراض كرد. او نوشت:« يكي از دوستان كه شرايط او را خوب درك مي كنم (سعيد شريعتي) به تحقير من پرداخت و لودگي پيشه ساخت. در خارج كشور هم يكي از دوستان مرا به هذيان گويي متهم كرد. او را هم درك مي كنم زيرا در ميان كساني كه ظاهراً از آنها به عنوان اپوزيسيون نام برده مي شود تنها كسي كه پس از كودتاي بيست و دوم خرداد، با آسودگي خيال به ايران رفت و آمد مي كند همين فرد است. مهم تر از دو واكنش فوق الذكر، خبري بود كه امروز در برخي سايت هاي حكومتي خواندم و اطمينان من به صحت راه خود را بيشتر كرد. اين سايت ها در متني كه دستپاچگي و كلافگي در آن هويداست اعلام كرده اند كه پيشنهاد من، مي تواند بازي جديد وزارت اطلاعات پس از «پروژه مدحي» باشد. من هنوز نمي دانم آنچه به عنوان پروژه مدحي مطرح شد واقعيت دارد يا نه اما به فرض كه ادعاي رسانه هاي حكومتي ايران در خصوص همكاري مدحي با سيستم اطلاعاتي ايران درست باشد آنگاه بايد به هوشمندي وزارت اطلاعات و رسانه هاي مواجب بگير جمهوري اسلامي ترديد كرد. اگر پيشنهاد من در مورد كنگره ملي و تماس هايي كه براي پيشبرد اين پروژه انجام مي دهم پروژه وزارت اطلاعات بود قاعدتاً آنها بايد دست نگاه مي داشتند تا عده زيادي در اين دام بيفتند و سپس جشن ديگري همچون «MADHI SHOW» به راه بيندازند».

هر چند كه برخي محافل ضد انقلاب معتقدند تحركات كساني چون واحدي باعث لوث شدن تجمعات خياباني و تحليل نيروي مخالفان و نيز شناسايي و دستگيري تعدادي از آنها در دو ماه بهمن و اسفند 89 شده، اما با توجه به شواهد و تجربيات كيهان از جريانات اپوزيسيون بعيد به نظر مي رسد كه واحدي، نفوذي وزارت اطلاعات باشد، او بعد از خروج قانوني از ايران كه قرار بود كوتاه مدت باشد به فاصله اندكي مورد پذيرش مقامات انگليس قرار گرفت و احتمالا به دليل ترديد نسبت به لو رفتن همكاري قبلي خود با سفارت انگليس در تهران و بيم از بازداشت در صورت بازگشت، همانجا ماندني شده است. از سوي ديگر چنانچه حضور وي در كنار برخي مشاوران مشابه باعث سقوط آراء كروبي از حدود 4 ميليون رأي به 300 هزار رأي (كمتر از آراي باطله) شد، اين موضوع نمي تواند ربطي به وابستگي واحدي به سيستم امنيتي و اطلاعاتي كشور باشد و صرفاً - كمي تا قسمتي- به مسئله بهره هوشي و عقل سياسي نامبردگان ارتباط پيدا مي كند كه آن هم به شهادت 33 سال گذشته، در امر سازماندهي اپوزيسيون مقيم خارج از كشور (در پروژه كذايي كنگره ملي) خللي ايجاد نمي كند.

گفتني است در پي اظهارات واحدي مبني بر اينكه حاضر است حتي با گروه هاي تروريست مذاكره كند، سعيد شريعتي در فيس بوك نوشت: «اي آقا پسري كه يك تنه كنگره ملي تشكيل مي دهي آن هم با مذاكره با تروريست هاي سابق، جر نزن، برو ته صف. آنها بيست و اندي سال پيش شوراي مقاومت تشكيل داده و رئيس و انقلاب اسلامي در هجرت دارند و هزار تا از اين ادعاها. درسته كه يه نفري، اما صف بربري نيست كه يه دونه را بي صف بدهند».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها