کد خبر: ۲۰۱۱۲
زمان انتشار: ۱۶:۴۳     ۲۲ شهريور ۱۳۹۰
سایه سنگین سبک زندگی غربی در نشریات:
این هفته اولین شماره نشریه " پت " با مجوز پیام دامپزشکان منتشر گردید که با کمال تاسف و تعجب در این نشریه به آموزش زندگی با حیوانات خانگی مانند گربه و سگ و همچنین بهداشت و تربیت این حیوانات پرداخته شده است. این نشریه مدعی است که شیوه ارائه این آموزش ها تا به حال در ایران سابقه نداشته است و گزارشهای اجتماعی در زمینه زندگی با حیوانات با سوژه های جذاب را ارائه می نماید.
با دوری جوامع غربی از دین و پاشیده شدن نظام خانواده، امروز شاهد آن هستیم که بسیاری در غرب به زندگی با حیوانات روی آورده اند که این امر خود به معضلی در غرب تبدیل گردیده است.

به گزارش سرویس  فرهنگی پایگاه 598، این هفته اولین شماره نشریه " پت " با مجوز پیام دامپزشکان منتشر گردید که با کمال تاسف و تعجب در این نشریه به آموزش زندگی با حیوانات خانگی مانند گربه و سگ و همچنین بهداشت و تربیت این حیوانات پرداخته شده است.

این نشریه مدعی است که شیوه ارائه این آموزش ها  تا به حال در ایران سابقه نداشته است و گزارشهای اجتماعی در زمینه زندگی با حیوانات با سوژه های جذاب را ارائه می نماید.



نشریه پت که به سردبیری اکبر هاشمی منتشر گردیده است مجله ای برای آموزش نگهداری و تربیت حیوانات خانگی می باشد که خوانندگان را ترغیب به زندگی با حیوانات خانگی در ایران می کند.

سوال اساسی اینجاست، نشریه پت و این نوع نشریات در فضای رسانه ای کشوری فعالیت می کنند که، داعیه دار پرچم داری اسلام در جهان می باشد و طبق فرمایشات صریح مقام معظم رهبری در حال حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی هستیم. تمدنی که دارای سبک زندگی به روش اسلامی می باشد و باز هم از یکی از مطالبات صریح ایشان مبنی بر ارائه سبک زندگی اسلامی ایرانی را بارها دیده  و شنیده ایم.

در همین باره معظم له می فرمایند: «امروز اين راهى كه ملت اسلام، بخصوص ملت بزرگ و شجاع ايران در پيش گرفته است - راه تحقق آرمانهاى اسلامى - راه نجات انسانها، راه دفع ظلم، راه شكستن بتهاى زر و زور قدرت در دنياست؛ بايستى اين راه را درست شناخت و از آن پاسدارى و حراست و حفاظت كرد. به اراده‏هاى قوى، به دلهاى محكم و ظرفيتهاى بالا احتياج است؛ و اين جز با تربيت الهى و اسلامى مرد و زن ما امكانپذير نيست.»(1)

آیا انتشار نشریه ای که مروج فرهنگ همزیستی با حیوانات که سرمنشاء انواع بیماری ها و نجاسات هستند با آموزه های دینی و فرهنگ بومی ما سازگاری دارد؟

«باید زندگی خویش را براساس فهم درست، هوشیاری در درك موقعیتها، انتخاب بهترین كارها در حد فداكاری و پایداری در راه انجام تكلیف الهی بنا نهاد»(2)

انحطاط و فروپاشی نظام خانواده در غرب که به عنوان رکن اصلی تشکیل جوامع بشری آرمانی و اللهی است، موجب گردید تا با همزیستی با انواع حیوانات، این خلاء را برطرف نموده و به اذعان جامعه شناسان و روانشناسان غرب، این نوع فرهنگ سازی در راستای تخریب کرامت انسانی و فروپاشی جوامعه بشری الهی می باشد. هدفی که غرب آن را دنبال می کرد و در جوامع خود به آن رسید را ما اکنون با وجود چنینن نشریاتی در جمهوری اسلامی ایران دنبال می کنیم که یقیناً هیچ جایگاهی فرهنگ دینی و بومی ما ندارد.

«اروپاييها اين‏طورند؛ آنها مى‏گويند هرچه را كه ما فهميده‏ايم، دنيا بايد از ما تقليد كند! مايلند كه جاهليت خودشان را بر معرفت عالم غلبه بدهند. همه جاى دنيا را هم توانسته‏اند تحت تأثير قرار بدهند؛ مگر محيطهاى اسلامى واقعى را. تنها جايى كه تير آنها به نشان نخورد، محيطهاى اسلامى است، و مظهر آنها جامعه‏ى بزرگ جمهورى اسلامى است؛ لذا بشدت با اين مبارزه مى‏كنند.»(3)

انتشار این گونه نشریات در جامعه ای که باید هدف تعالی و رشد انسان حرکت می نماید، سوال بزرگی است که باید مسئولان و متولیان آن پاسخگو باشند. به چه علت زندگی با حیوانات خانگی در بین مردم مسلمان و پایبند به مناسک دینی در جمهوری اسلامی ایران ترویج می یابد؟ و اشاعه این که یک بازیگر عاشق گربه می باشد چه توجیهی دارد؟

«محیطهای اسلامی واقعی و مظهر آن جامعه بزرگ اسلامی ایران تنها جایی است كه غربی ها در ترویج زندگی زنان به سبك فرهنگ منحط غرب با شكست مواجه شده اند.»(4)

1). سخنرانى رهبر معظم انقلاب در ديدار با جمع كثيرى از پرستاران 1370/08/22
2). همان
3). همان
4). همان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
سردبیر محترم پایگاه خبری تحلیلی 598
سردبیر محترم رجانیوز
سردبیر محترم جهان نیوز
سردبیر محترم بولتن نیوز
سردبیر محترم سایت قطره

جوابیه بیمارستان دامپزشکی تهران
ورود ممیزی سیاسی به حوزه پزشکی خطرناک است
با سلام
در تاریخ 23 شهریور مطلبی با عنوان "ترویج زندگی با حیوانات در یک نشریه" در آن سایت وزین منتشر شده است. خواهشمند است بر اساس قانون مطبوعات، جوابیه ذیل به صورت کامل درج شود.
برخلاف آنچه در خبر آن رسانه محترم آمده است، نشریه پیام دامپزشکان( که از نام آن پیداست)، ودر شناسنامه آن نیز درج شده است، نشریه ای تخصصی و وابسته به بیمارستان دامپزشکی تهران است. نشریه ای که به لحاظ قانونی دارای مجوزبوده و امکان توزیع آن در کیوسکهای مطبوعاتی سراسر کشور وجود دارد.اما به فروش عمومی آن هم فکر نکرده و به عنوان نشریه بیمارستان صرفا جهت اطلاع رسانی بهداشتی،دامپزشکی، به صورت رایگان فقط در اختیار افراد یا ارگانهایی قرار می گیرد که قبلا به بیمارستان دامپزشکی تهران مراجعه کرده اند . برای تایید صحت مطالب می توانید در مناطق مختلف به کیوسکهای مطبوعاتی مراجعه کنید. حتی به عنوان رسانه ای که مطلب را برعلیه نشریه منتشر کرده اید، نسخه ای از آن را در اختیار ندارید که آن را مطالعه کنید، برای همین توصیه می کنیم برای مطالعه این نشریه تخصصی با بیمارستان دامپزشکی تهران تماس حاصل کنید.همچنین در صفحه 106 نشریه در مورد اشتراک توضیح داده شده است که این نشریه فقط برای مخاطبانی که هر شش ماه یکبار به بیمارستان دامپزشکی تهران مراجعه کنند،رایگان است و کسانی که به بیمارستانهای دیگر مراجعه می کنند با پرداخت 6 هزار تومان برای هر نشریه می توانند آن را فقط از بیمارستان دامپزشکی تهران تهیه کنند. اگر قصد بیمارستان ترویج و گسترش نگهداری حیوانات بود، اولا آن را در کیوسکهای مطبوعاتی به مردم عرضه می کرد، دوم مبلغ نشریه را که بالاترین رقم دربین مطبوعات ایران است را، به پایین ترین رقم تقلیل می داد و سوم اینکه نام 9 پزشک دامپزشک در شناسنامه یک نشریه چه معنایی دارد؟!
نکته دیگر آنکه به دلیل عدم دسترسی به نشریه و مطالعه نکردن آن،مطالب درج شده در خبر فقط حدس و گمان است.چرا که بخش قابل توجهی از نشریه مربوط به اسب، قاطر،الاغ ،دولفین ،میمون ،شیر، سگهای زندیاب زلزله بم، پرنده یا کریم،باغ وحش تهران و کلن، وسایل اصلی اسب سواری و... اختصاص یافته است. و اگر مطلبی در مورد سگ یا گربه در نشریه منتشر شده تخصصی و بهداشتی و پیشگیرانه است،و به هیچ عنوان مخاطب تشویق به نگهداری یا ترویج حیوانات نشده است.
به اعتقاد بنده نوع بر خورد آن رسانه محترم برخورد حذفی با صورت مسئله ای است که واقعیت بیرونی دارد که با منتشر شدن یا نشدن این دست نشریات متوقف نخواهد شد. چه بیمارستان دامپزشکی تهران نزدیک به 30 هزار پرونده پزشکی و بیمار دارد. به این معنا که فقط یک بیمارستان در تهران به 30 هزار خانواده و ارگان خدمات دامپزشکی و بهداشتی ارائه می کند. هم اکنون در تهران حدود 120 کلینیک و بیمارستان دامپزشکی وجود دارد و 800 دامپزشک نیز به صورت سیار خدمات دامپزشکی ارائه می کنند. هر کدام از این 120 مرکز اگر چندین هزار مشترک داشته باشند،متوجه می شوید که در حال حاضر چند صد هزار خانواده فقط در شهر تهران در خانه هایشان حیوان خانگی یا نگهبان دارند که اگر این افراد نسبت به نکات بهداشتی،دامپزشکی و تربیتی حیوانات اگاهی پیدا نکنند، چه فاجعه ای در انتظار شهروندان است.که نمونه آن بیماری خطرناک مشمشه در باغ وحش تهران بود. آیا آموزش اینکه چگونه سگتان را تربیت کنید که صدای پارس آن مزاحم همسایه ها نشود و یا چرا باید حیوان آزمایش خون انجام دهد تا بیماری مشترک انسان و حیوان بوجود نیاید. ترویج زندگی با حیوانات است! آیا چشم بستن برچند صد هزار حیوان که در خانه های تهران نگهداری می شوند و بیماری های مشترک انسان و حیوان که اگر اطلاع رسانی نشود، می تواند جامعه و حتی بهداشت خانواده شما را نیز تهدید کند، کار اشتباهی است و در شگفتم درحالی که در دین مبین اسلام نظافت نشانه ایمان است به صراحت اظهار تاسف کرده اید که در این نشریه نکات بهداشتی آموزش داده شده است.
نکته پایانی اینکه به قول مرحوم علی شریعتی دفاع بد از یک حقیقت، خطرناک تر از حمله کردن خوب به آن است، استفاده ابزاری از بیانات مقام معظم رهبری و تنزل دادن سخنان گوهر بار و پر مغز ایشان به این دست موضوعات ، مصداق بارز سخن شریعتی و ظلم به مقام معظم رهبری است. اگر 120 صفحه نشریه پیام دامپزشکان را ورق بزنید از میان دهها حدیث ائمه معصومین (ع) که در باب حقوق و رفتار با حیوانات آمده است، یک نمونه از این فرمایشات در نشریه وجود ندارد چرا که هر گز به دنبال این نبودیم که با توجیهات شرعی و استفاده ابزاری از این بیانات، به ترویج و نگهداری از حیوانات بپردازیم. احادیثی که دسترسی به آنها با وجود اینترنت بسیار آسان است.
نکته آخر ورود سیاست و نگرش و ممیزی سیاسی به نشریات تخصصی که مروج نکات پزشکی،بهداشتی و ایمنی هستند،و در خواست برای توقیف یا برخورد با نشریات تخصصی پزشکی، برای جامعه بسیار خطرناک است. آیا اگر مجله ای در باب سرطان پستان منتشر شود، از منظر شما ترویج سکس و بی بندباری در جامعه است؟! آیا این تفکر ادامه همان تفکر و مقاله نشریه ای نیست که برج میلاد و تونل توحید را نماد سکشوال وآشپزخانه اوپن را نشان روسپیگری می دانست؟
دکتر پیام محبی رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران و مدیرمسئول نشریه پیام دامپزشکان
پاسخ
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۷:۴۵ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
دوست عزیز شما اگر همه قرآن رو با دقت بخونی هیچ جای قران نوشته نشده سگ نحس است، هر موحودی که خدا خلق کرده مظهر لطف و بزرگی اوست این ما انسانها هستیم که اسطوره نجاستیم با این تقکرات غلط و روانپریشانه ، عشق به هر چیزی که خدا خلق کرده چه حیوان و چه انسان وظیفه ماست نه نفرت پراکنی و کینه و دشمنی ذهن شمارو با هیچ چیز نمیشه شست فقط برای امثال شما میشه تاسف خورد، با تشکر از دکتر محبی و همکارانشون که همیشه تلاش می کنن به ما آدما یاد بدن چجوری با این فرشته های مخلوق خدا رفتار کنیم
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۱۳:۵۲ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
مرسی دکتر محبی که به فکر بهداشت جامعه هستید.خدا اجرتون بده
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها