کد خبر: ۲۰۰۹۳۵
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
سنگربان و کاپيتان پيشين بايرن مونيخ و تيم ملي آلمان تاکيد کرد آبي‌پوشان لندن براي کسب تنها قهرماني‌شان در ليگ قهرمانان اروپا هزينه سنگيني پرداخت کرده‌اند.

اوليور کان معتقد است پيروزي که چلسي 2 فصل پيش در فينال ليگ قهرمانان اروپا در آليانتس آره‌نا کسب کرد مدرکي براي اثبات اين ادعا است که قدرت مالي تعيين مي‌کند در فوتبال مدرن امروز کدام تيم برنده است.

به نقل از تسنيم،کان در گفت‌وگو با نشريه کيکر با تاکيد بر اهميت پول در دنياي فوتبال، آن را محور دنياي فوتبال دانست. وي اظهار داشت: پول الان عامل سرنوشت‌ساز و تعيين‌کننده در فوتبال است. اکنون صعود به بوندس‌ليگا براي يک تيم نيازمند بودجه‌اي 20 تا 25 ميليون يورويي است و اين در حالي است که براي قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا بايد چيزي در حدود 300 ميليون يورو خرج کنيد.

کان افزود: آبراموويچ براي چلسي قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا را خريد. به واقع غير از اين چه چيز ديگري چلسي را از تيم‌هايي مانند منچسترسيتي، رئال مادريد، بارسلونا يا بايرن مونيخ متمايز مي‌کند؟

يوفا سال 2011 بازي جوانمردانه مالي، قانوني که تيم‌هاي اروپايي را ملزم مي‌کند به اندازه درآمدشان خرج کنند، را معرفي کرد اما اين قانون هنوز آنطور که بايد دامنه ولخرجي تيم‌هايي مانند چلسي و پاري‌سن‌ژرمن براي درو کردن ستاره مستطيل سبز را محدود نکرده است.



 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها