کد خبر: ۲۰۰۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۲۲ شهريور ۱۳۹۰
بسياري از متقاضيان با وجود رفتار سالم جنسي، دست به اعمال شنيع و تهيه تصاوير و مستنداتي از انحرافات جنسي خود مي‌زنند تا اثبات كنند كه بعلت انحراف جنسي بازگشت به ايران براي آنان خطرناك بوده و بدينوسيله روند اخذ پناهندگي براي آنان تسهيل شود.

به گزارش 598 به نقل از "صراط" - گزارش واصله از برخي نمايندگي‌هاي جمهوری اسلامی ايران در اروپا حاكي از آن است كه مهاجرت اتباع كشورمان به اين منطقه افزايش چشمگيري يافته است و در اين ميان افزايش تعداد نخبگان و متخصصين قابل تامل مي‌باشد.
به گزارش سرویس اجتماعی صراط نیوز، اين موضوع در كنار اخبار نگران كننده‌اي كه از وضعيت پناهجويان ايراني در اين كشورها به ويژه سوئد و هلند به گوش مي‌رسد، فرصت مناسبي را فراهم مي‌سازد تا ضمن بررسي جامع و كارشناسانه، راهكارهاي عملي و سازنده جهت حل معضلاتي كه ذيلا و به طور اجمال بدانها اشاره خواهد شد از سوي مسوولان ذيربط اتخاذ گردد:
- پناهجوياني كه به منظور اخذ پناهندگي در سخت‌ترين شرايط و بعضا غيرقانوني از طريق شبكه‌هاي قاچاق به برخي از كشورهاي اروپايي وارد مي‌شوند، بايستي مراحل مشخصي را بگذرانند تا بتواند نظر مقامات اين كشورها را به منظور اخذ پناهندگي جلب نمايند. اين در حالي است كه اقدامات پيش روي پناهجويان به منظور افزايش شانس اخذ پناهندگي، در تناقض آشكار با موازين انساني و حقوق بشر است.
- اولين گام از روند جلب نظر اين دولت‌ها جهت اخذ پناهندگي، تغيير اسامي نظير محمد، رضا، به اريك، دانيل، سوزان، و... جهت اثبات به مقامات محل كه هويت فردي خود را تماما كنار گذاشته‌اند.
-  مرحله بعدي انكار مليت و از بين بردن تمامي اسناد هويت ملي از قبيل گذرنامه، شناسنامه و از همه مهمتر انكار مسلماني خود و اعلام تشرف به دين جديد يعني مسيحيت مي‌باشد. در واقع تظاهر به مسلماني في نفسه يك مانع براي اخذ پناهندگي است و اين كشورها كمتر به پذيرش آن دسته از پناهجوياني كه اصرار به حفظ هويت اسلامي خود دارند، مي‌پردازند. به عنوان نمونه در يك سال اخير بسياري از پناهجويان ايراني در كشور سوئد، به منظور اخذ پناهندگي به ناچار به آيين مسيحيت گرويده‌اند به حدي كه نگراني جوامع مسيحي مقيم اين كشور را در پي داشته است.
- قابل ذكر است كه دولت‌هاي غربي نيز مراقب استفاده تاكتيكي پناهندگان از اين موضوع مي‌باشند و اين گونه نيست كه هر پناهنده‌اي به اين حربه توسل جويد، بتواند به اهداف خود نائل گردد. متاسفانه اين روش در بين مهاجرين كشورهاي اسلامي، بيشتر در بين برخي از ايرانيان شايع بوده و موارد نادري از توسل اتباع كشورهاي عراق، افغانستان نيز شنيده شده است. اخيراً چند نفر از شهروندان ايراني در هلند كه براي كسب اقامت از اين طريق موفق نشده بودند به همراه چند غير ايراني، در برابر سفارت كانادا در لاهه تجمع و خواستار كمك اين كشور براي حل مشكل خود گرديده‌اند.
- از ديگر امتيازات پيش روي پناهجويان جهت افزايش شانس اخذ پناهندگي ادعا و اثبات انحراف جنسي (همجنسگرايي) اثبات مجرم بودن در ايران، پيروي از فرقه ضاله بهائيت، تظاهر به شركت در فعاليت‌هاي سياسي به عنوان اپوزيسيون نظام، سياه نمايي و تخريب و ترسيم يك چهره تاريك و هولناك از نظام جمهوری اسلامی ايران مي‌باشد.
- ذكر اين نكته ضروري به نظر مي‌رسد كه بسياري از متقاضيان با وجود رفتار سالم جنسي، دست به اعمال شنيع و تهيه تصاوير و مستنداتي از انحرافات جنسي خود مي‌زنند تا اثبات كنند كه بعلت انحراف جنسي بازگشت به ايران براي آنان خطرناك بوده و بدينوسيله روند اخذ پناهندگي براي آنان تسهيل شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها