کد خبر: ۲۰۰۹۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۲۲ شهريور ۱۳۹۰
منتقدان می گویند که جداسازی تصنعی زن و مرد موجب قطع ارتباط سالم آنها در محیط های دانشگاهی می شود و به رفتارهای ناهنجار اجتماعی دامن می زند.

به گزارش 598 به نقل از "صراط" - رسانه فارسي زبان وابسته به دولت انگلستان در گزارشي ،طرح جداسازي جنسيتي در دانشگاههاي كشور را داراي آثار سو آموزشي و اجتماعي دانست.

به گزارش سرویس سیاسی صراط نيوز ، بي بي سي فارسي در گزارش خود عليه طرح تفكيك جنسيتي و ايجاد دانشگاههاي دخترانه ، با پيش فرض گرفتن سالم بودن انواع ارتباطات موجود در دانشگاهها و با چشم پوشي بر ناهنجاري حاصل از اختلاط در محيطهاي آموزشي و تاثير آن در افت تحصيلي، به نقل از "منتقدان" نوشت: منتقدان می گویند که جداسازی تصنعی زن و مرد موجب قطع ارتباط سالم آنها در محیط های دانشگاهی می شود و به رفتارهای ناهنجار اجتماعی دامن می زند.

بنابراين گزارش، رسانه وابسته به دولت انگلستان در گزارش خود پيرامون اين موضوع ،اثرات مخرب آموزشي بر دختران را از ديگر نتايج آن برشمرد.

اين گزارش در گفتگو با فردي كه وي را  استاد دانشگاه در ايران ناميد،با رد سخنان وزير علوم و ضمن زير سوال بردن حق واضح و طبيعي كسانيكه مايل به تحصيل در دانشگاههاي تك جنسيتي هستند، افزود: از نقطه نظر جامعه شناسی باید از وزیر علوم پرسید که ایشان این حق را چطور تشخیص دادند؟

بي بي سي در نقل قولي ديگر اجراي طرح ايجاد دانشگاههاي تك جنسيتي را نيز زيان آور توصيف كرد.

شايان ذكر است وزير علوم پيش از اين با اشاره به اجراي طرح تاسيس دانشگاههاي دخترانه  گفته بود: این حق مردم است که اگر می خواهند در دانشگاهی تحصیل کنند که دخترانه باشد از این حق خود استفاده کنند.

افزون بر اين نگراني بي بي سي بخاطر افزايش ناهنجاري هاي اجتماعي در پي اجراي طرح تفكيك جنسيتي در حالي است كه اين رسانه وابسته به دولت انگلستان و رسانه هاي مشابه همواره به عنوان يكي از وظايف اصلي خود در دامن زدن به ناهنجاريهاي اجتماعي در كشور نقش داشته اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۳ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
یادمه چند تا از دوستام طی دوره دانشجویی ازدواج کردن شاید اگه زودتر طرح تک جنسیتی اجرا میشد اونها هیچ وقت با هم ازدواج نمیکردن. خب شاید این طرح بتونه جلوی فساد رو بگیره و باعث بشه فساد از خیابونهامون رخت بر بندد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها