کد خبر: ۲۰۰۷۹۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: افرادی که تصور می کنند اظهارات جان کری فردی است قطعا اینها مسائل بین المللی را نمی توانند دقیق تحلیل و رصد کنند چگونه وزیر امور خارجه یک کشور آن هم مانند کشور استعمار طلب آمریکا در مجامع بین المللی اظهاراتی می کند که تنها جنبه فردی دارد، نباید خود و دیگران را فریب داد.سکوت دولتمردان سیاسی در مقابل این نوع رفتارها و اظهارات توهین آمیز به هر دلیل قابل قبول نیست، باید جواب جسارت ها به موقع داده شود و نگذارند احساسات ناسیونالیستی مردم جریحه دار شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بی باک، حجت السلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش  و تحقیقات مجلس در خصوص سکوت دولت در برابر گستاخی های آمریکا مخصوصا جان کری در گفتگو با بی باک اظهار داشت: ماهیت آمریکائی با  عزت و آزادی ملت ایران مخالف است، نارضایتی و توهین های آنها از این رو است که ملت ایران توانسته با وجود ناملایمات روی پای خود بایستد، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاعات ایران را در اختیار آمریکا قرارداده اند و از اینکه می بینند ایران توانسته در مقابل زیادی خواهی های آنها قد علم کند مشکل دارند. 

وی گفت: آمریکا برای تضعیف ملت ایران همه راه ها را آزموده است، از اقدامات تروریستی در اوایل انقلاب تا اقدامات تحریمی چند روز اخیر، در این 35 سال ثابت شده اگر دپیلماسی سازش و نرمش در مقابل آنها گرفته شده آنها جری تر شدند، نوع رفتار آمریکا با تغییر رفتار و نرمش ایران تغییر نخواهد کرد زیرا هدف آنها مبارزه با ملت و اعتقادات ملت ایران است.

سلیمی خاطر نشان کرد: دشمن برای فریب بعد از انتخابات 24 خرداد با لبخند وارد شد اما نتوانست ماهیت خود را پنهان کند در نهایت خوی استکباری خود را نشان داد و مسئولین سیاست خارجی نباید گرفتار تاکتیک های طراحی شده دشمن شوند.

وی گفت: تحریم های فلج کننده از سوی آمریکا تاکتیک به زانو در آوردن انقلاب ایران به هر قیمتی بود، این مسئله پیچیده ای نیست که مسئولین متوجه نشوند؛ اگر آمریکا با لبخند وارد می شود نباید فریب خود، به تعبیر مقام معظم رهبری مشت آهنین زیر دستکش مخملی وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: امریکا با تهدیداتی که بعد از مذاکرات ژنو انجام داد خیلی زود این مشت آهنین را نشان داد، نباید ساده انگاری کرد، افرادی که ظاهر و دستکش مخملی را می بینند قطعا یا نگاه عمیق و بینش سیاسی ندارند و یا از سر استیصال و ترس و از خود باختگی است که هنوز نمی خواهند این شواهد را قبول کنند و یا در برابر آن سکوت می کنند.

وی گفت: ادبیات امریکا همواره با گستاخی بوده است زیرا او خود را کداخدای جهان می داند، در این چند ماه اخیر هم که در برخی مواضع عقب نشینی کردیم این گستاخی ها بیشتر شده است با اینکه وعده داده شده بود زبان دنیا قرار است زبان تکریم باشد.

سلیمی در ادامه افزود:حتی با روی کار آمدن دولت اعتدال و نرمش، آمریکا تغییری نکرده است هر مقدار نرمش بی جا در مقابل آمریکا انجام دهیم آنها گستاخ تر می شوند همانطور که در این چند روز اخیر شدند، آمریکایی ها دچار یک مالیخولیایی به ملت بزرگ ایران هستند.

این نماینده مجلس بیان داشت: افرادی که تصور می کنند اظهارات جان کری فردی است، قطعا اینها مسائل بین المللی را نمی توانند دقیق تحلیل و رصد کنند چگونه وزیر امور خارجه یک کشور آن هم مانند کشور استعمار طلب آمریکا در مجامع بین المللی اظهاراتی می کند که تنها جنبه فردی دارد، نباید خود و دیگران را فریب داد.

سلیمی تاکید کرد: سکوت دولتمردان سیاسی در مقابل این نوع رفتارها و اظهارات توهین آمیز به هر دلیل قابل قبول نیست، باید جواب جسارت ها به موقع داده شود و نگذارند احساسات ناسیونالیستی مردم جریحه دار شود، همین دیپلماسی که از آن دم می زنند اقتضاء می کند در مقابل هر فرد و یا گروهی باید با ادبیات خودشان رفتار کرد، آمریکا چنان جری شده که برای ایران حد و حدود تعیین می کند باید زبان آنها را با اظهارات و پاسخگویی به موقع کوتاه کرد باید زبان آقای کری را برید.

وی در پایان بیان داشت: پاسخ گویی به موقع مسئولین سیاست خارجی که سکوت کردند در جلوگیری از این توهین ها موثر خواهد بود، آنها نباید تصور کنند در مقابل یک گرگ خون آشام باید لبخند زد با این منطق که ما انسان هستیم و باید مهربان باشیم نه این تصور غلطی است که تحت هر شرایط باید نرمش از خود نشان داد مسئولین سیاست خارجی نباید در دیپلماسی با آمریکا دچار خبط شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها