کد خبر: ۲۰۰۶۴۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۰۷ بهمن ۱۳۹۲
مدتی است که تبلیغ یک محصول غذایی از رسانه ملی همراه با موسیقی فریدون فروغی خواننده بهایی از شبکه های مختلف صداوسیما پخش می شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تهران پرس، مدتی است که تبلیغ یک محصول غذایی از رسانه ملی همراه با موسیقی فریدون فروغی خواننده بهایی از شبکه های مختلف صداوسیما پخش می شود.
 
این اقدام در شرایطی است که پیش تر دوست داران انقلاب به پخش صدای موسیقی این خواننده طرفدار بهاییت از ویترین آهنگ های پیش نواز یکی از شرکت های خدمات تلفن همراه و پخش متعدد آهنگ های این خواننده در فیلم های سینمایی تولید شده در داخل کشور هشدار داده بودند.
 
فریدون فروغی در سال ۱۳۲۹ در تهران در خانواده بهایی به دنیا می آید و درسن ۱۶ سالگی، با همراه ساختن گروهی نوازنده با خود موسیقی را به صورت جدی شروع می‌کند و در مکان‌های مختلف به اجرای ترانه‌ها و آهنگ‌های غربی معروف در آن روزگار و به خصوص موسیقی بلوز می‌پردازد و تا سن ۱۸ سالگی فعالیت خود را به همین صورت ادامه می‌دهد.
 
در این دوران است که پس از یک شکست عاشقانه، مدتی از موسیقی دست می‌کشد، اما پس از این مدت کوتاه کناره‌گیری، درسال ۱۳۴۸ صاحب کاباره کازابای شیراز از فروغی و همراهانش برای اجرا در آن مکان دعوت می‌کند.
 
درسال ۱۳۵۰، خسرو هریتاش، کارگردان فیلم «برهنه تا ظهر با سرعت» که بهایی است و در فیلم هایش هدفی جز ضربه زدن به اخلاقیات، سنت و اعتقادان مسلمنان نداشت، با توصیه رهبران جامعه بهائیت از فریدون فروغی برای خواندن دو آهنگ در فیلم « صفحه ۴۵ دور » دعوت به عمل می آورد.
 
از این به بعد فریدون فروغی توسط عناصر این فرقه ضاله در تلویزیون مانند : فرشید رمزی و ستار لقایی، کامبیز محمودی رو ی آنتن می رود.
 
زمانی که تصویر فریدون فروغی بر آنتن رفت مردم از خشونت نهفته در صدای او تعجب کردند، اما عده ای از هنرنویسان مطبوعاتی که از سوی کانون های بهایی حمایت مالی می شدند به تمجید از او پرداختند و با طرح مباحثی تحت عنوان « پدیده ضد صدا» به مطرح ساختن وی پرداختند.
 
فریدون فروغی در اوج شهرت به مواد مخدر آلوده شده و چون سرکردگان لجنه بهائیان تهران پارس موفق به ترک اعتیاد او نشدند رهایش می نمایند که همین امر باعث دستگیری وی به اتهام قاچاق مواد مخدر می گردد.
وی سرانجام در روز جمعه، سیزدهم مهر ماه ۱۳۸۰ در منزلش در تهران پارس درگذشت.
 
اما سوالی که پاسخش برای مخاطبان رسانه ملی مبهم به نظر می رسد این است که چرا باید تبلیغاتی در رسانه ملی با موسیقی چنین فردی مجوز بگیرد. آیا کسب درآمد تبلیغاتی برای رسانه ملی از هر راه و مسیری مجاز است؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها