کد خبر: ۲۰۰۵۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۲     ۲۲ شهريور ۱۳۹۰
ایران کعبه آمال و امیدشان است، ارزشش همسنگ قلبشان و آیت‌الله خامنه‌ای همانند چشمانشان، ابراز احساس خالصانه‌شان را با تمام وجود حس میکنی و همچنین نگرانیشان را از هر خطری که این قلب را تهدید کند.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به کشمیر، وقتی در کوچه پس کوچه‌های مناطق شیعه‌نشین سرینگر قدم می‌زنی، تصاویر نصب شده رهبران ایرانی و حزب‌الله لبنان توجهت را جلب می‌کند.

نگرش و تفکر امام، رهبری و نصرالله بر ذهن و قلب کشمیری ها حک شده است

تصاویر امام خمینی (ره)،‌آیت‌آلله خامنه‌ای مقام معظم رهبری، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری و نیز سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌توان این تصاویر را به همراه تصاویر رهبران کشمیری در میادین، کوچه‌ها، امام‌باره‌ها، مساجد، حوزه‌های عملیه و حتی مغازه‌ای کوچک که منبع درآمد خانواده‌ای است، مشاهده کرد.
محبوبیت این افراد به نصب این تصاویر ختم نمی‌شود و منش، نگرش و تفکر این افراد در ذهن و قلب این مردم حک شده و آنها را پیرو ساخته است.
آرامش و سلامت قلب و روحشان هماهنگ با آرامش و در صلح بودن جمهوری اسلامی است و نور دیدگانشان از وجود و حیات این افراد نور می‌گیرد. تفاوتی نمی‌کند که در چه سنی و سالی هستند از نوجوان و جوانان گرفته تا میانسالان و پیران.

شیعیان ایران الگوی شیعیان کشمیری / رهبری همانند احمدی نژاد هستیم

سلیم که اهل جامو است و خود را از مقلدان آیت‌الله خامنه‌ای می‌داند، می‌گوید که شیعیان ایران برای آنها ایده‌آل و الگو هستند و معتقدند که به طور حتم 90 درست مردم ایران مذهبی و پیرو رهبران خود هستند و حتی میزان علاقه‌شان نسبت به آنها از عشق و علاقه‌ای که شیعیان کشمیری دارند، بیشتر است.
وی می‌گوید که خواهان رهبری همانند احمدی‌نژاد هستند تا برای آنها هر کاری کند. ساده‌زیستی، ضدآمریکایی و اسرائیلی بودن از مهم‌ترین و عمده‌ترین مشخصه‌هایی است که از رئیس‌جمهوری ایران برای آنها تصویر ساخته است.
تصویری از احمدی‌نژاد را در یکی از جاده‌ها نصب کرده‌اند و جمله‌ای را به زبان انگلیسی و به نقل از وی نوشته‌اند با این مضمون: ملتی که نتواند از خود دفاع کند، ملت مرده است.
برای آنها مهم نیست مردم محلی چه می‌خواهند، آنها پیرو مراجع خود هستند و به دنبال شکل‌دادن گروهی مانند حزب‌الله لبنان که از ایده‌آل‌های شیعیان جوان کشمیر است.

کشمیری‌ها عاشق ساده زیستی رهبران ایران هستند

هنگامی که در مورد علت علاقه ‌شان نسبت به رهبران ایرانی به ویژه آیت‌آلله خامنه‌ای سوال می‌کنم، پیروی رهبری را از امام خمینی (ره) یکی از دلیل اصلی علاقه‌شان می‌دانند و شروع به توصیف امام (ره) می‌کنند و در توصیفش می‌گویند که وی رهبرشیعیان جهان بود و تنها فردی بود که در مقابل آمریکا به عنوان قدرتی بزرگ ایستاد و به جای تبعیت از آن، حتی دستور هم  صادر ‌کرد.
آنها همچنین با اشاره به ساده زیستی امام (ره) می‌گویند که امام بدون تشریفات بر روی زمین می‌نشست، کارهایش را انجام می‌داد و تصمیمات بزرگ می‌گرفت. وی هدایت کننده شیعیان در زمان غیبت امام زمان (عج)  بود.
بشیر حسین که از کارمندان اداره‌ای دولتی در سرینگر است نیز می‌گوید که تاکید زیادی بر پیروی از مراجع در میان شیعیان وجود دارد. مراجع و پیروی از آنان را همسنگ با چشمانشان می‌دانند. آیت‌آلله خامنه‌ای و آیت‌الله سیستانی از مراجع تقلیدی هستند که شیعیان کشمیر به آنان عشق ویژه‌ای می‌ورزند.
وی با سه واژه خلوص، ساده‌گی و واقع‌بینی احمدی‌نژاد را تعریف می‌کند و شجاعت وی را در مقابله با آمریکا و اسرائیل می‌‌ستاید.

حمایت شدید کشمیری‌ها از ایستادگی ایران در مقابل آمریکا

غلامرضا از اساتید دانشگاه کشمیر است و زبان فارسی را خوب صحبت می‌کند. ارادت خاصی به ایران و ایرانی دارد و می‌گوید که شیعیان کشمیر دوستدار حکومت ایران هستند و حتی در مجالسی هم که برگزار می‌شود، برای ایران و ایرانی‌ها دعا می‌کنیم.
وی همچنین ایستادگی احمدی‌نژاد در مقابل آمریکا را تقدیر و عنوان می‌کند که ایران اسلامی است و باید برای اسلام باقی بماند.در ایران نه حکومت پادشاهی است و نه حکومت میراثی. حکومتی است که تنها بر منطبق بر اسلام است.
این استاد دانشگاه کشمیر با توصیف اینکه ایران تنها کشور مسلمان ضد آمریکایی است، می‌گوید نمی‌توان کشوری مشابه ایران به لحاظ سیاسی پیدا کرد.
 محمد جعفر دانشجوی دکترای دانشگاه کشمیر نیز هنگامیکه از ایران و رهبرانش سخن می‌گوید، با غرور خاصی از آنها نام می‌برد. احمدی‌نژاد را رهبری با جرات، شجاع و با اعتماد به نقس توصیف می‌کند و آرزو می‌کند که رهبری هماند وی داشته باشند.
وی می‌گوید ما شنیده‌ایم حتی کفش خود را شخصا واکس می‌زند و در خانه‌ای کوچک و بدون تجمل زندگی‌ می‌کند. وی همانند یک معلم است و به رغم در قدرت بودن بسیار صادق بوده و مانند یک معلم زندگی می‌کند و از آموختن باز نمی‌ایستد در حالیکه که رهبران عمدتا به دنبال قدرت و امور دنیوی هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۱۳ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
zenda bad shia!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها