کد خبر: ۲۰۰۱۳
زمان انتشار: ۰۹:۱۳     ۲۲ شهريور ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، "من فیلمسازم. عضو هیچ کلوپ و حزبی هم نیستم. من با هزار خون دل فیلم می سازم که دردم رو با مخطب تقسیم کنم. این شوق تو ذات هر هنرمندیه. من دیوانه نیستم که با کلی قرض و وام فیلم بسازم که بره تو سیاه چال" اینها بخشی از گفت و گوی ابراهیم حاتمی کیا با یکی از نشریات هفتگی است.
 
نشریه شهروند امروز معلق بین توقیف، در شماره اخیر خود با حاتمی کیا به بهانه اکران نشدن آخرین فیلم وی به گفت و گو نشسته است.
 
این نشریه با فضاسازی در پرسیدن سوالات سعی در اعتراف گرفتن از حاتمی کیا و گسیل دادن وی به خارج در جهت اکران کردن فیلم «گزارش یک جشن» که دو سال بعد از انتخابات ساخته شد، در خارج از کشور دارد.
 
شهروند امروز ابتدا از وی پرسیده که چه اتفاقی در ایران افتاده که حاتمی کیا و فیلمش به حاشیه رانده شده اند و آیا مذاکراتی برای این فیلم داشته اید و حاتمی کیا در جواب به رابطه دیرینه و خوب بین شمقدری و خودش اشاره می کند و وجود بعضی مسائل را علت اکران نشدن فیلمش می داند.
 
در اینجا فرصتی برای نشریه شهروند امروز پیش می آید که اینگونه بپرسد: "گاهی وقت ها وقتی فیلمی مجوز اکران در ایران دریافت نمی کند کارگردان و تهیه کننده سراغ راه های دیگری می روند، فیلم را آن سوی آب اکران می کنند یا در فضاهای مجازی و از مجرای دیگری عرضه می کنند. چنین تصمیمی ندارید؟"
 
اما بر خلاف تصور خبرنگار شهروند حاتمی کیا طور دیگری پاسخ می دهد و تمام رشته های این نشریه را پنبه می کند به طوری که پاسخ می دهد: "نه کار من نیست. از من برنمیاد. یعنی حاضر نیستم به این بازی تن بدم. اون جاها جای من نیست. من اگه قهر هم بکنم شاید برم زیر زمین و انباری خونه ولی دوست ندارم سر از خونه غریبه دربیارم. "
 
این جواب خبرنگار شهروند امروز را قانع نمی کند و می پرسد: "یعنی ماندن پشت خط ممیزی راهکار بهتری است؟" و حاتمی کیا پاسخ می دهد: "اینم عادت میشه. مگه «ارغوان» پنج سال حبس نبود. البته من هم هنوز برای «گزارش» ناامید نیستم. "
 
حاتمی کیا در ادامه وفاداری خود به کشور را فرای از جریانات سیاسی و حزبی می داند. او در جایی می گوید: "الان که حرف می زنم امیدوارم. برای من دستگاه ممیزی همه نظام نیست. «ارغوان» و «گزارش» هم همه حاتمی کیا نیست. درسته که این گربه بی وفاست ولی من پامو از این نقشه بیرون نمی ذارم."
 
وی ادامه می دهد: "وقتی بحث میاد وسط، دیگه برام خاتمی و احمدی نژاد و رفسنجانی مطرح نیست. یه مفهوم خیلی بزرگتره که اگه اون ترک برداره دیگه عزت نفسی برام نمی مونه که بخوام چیزی بگم. نمی خوام این نسخه رو برای بقیه بپیچم. این نسخه برای خودمه."
 
کارگردان فیلم آژانس شیشه ای به برنامه آینده اش یعنی ساختن فیلم «چمران» اشاره می کند ولی بلندگوی انتقاد را به سمت ممیزانی می گیرد که به قول خودش چرخه خلقتش را ناقص کردن. او می گوید: الان مدتیه که دست و دلم به کار نمیره. اصلا نمی تونم سمت فیلم «چمران» برم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها