کد خبر: ۲۰۰۰۴
زمان انتشار: ۰۹:۰۳     ۲۲ شهريور ۱۳۹۰
معاون فراري مهاجراني در وزارت ارشاد، روايتي وارونه از ماجراي ارتباط گيري دولت اصلاحات با دولت ستيزه جوي بوش ارائه كرد.

به گزارش 598 به نقل از رجا، علي اصغر رمضان پور كه اكنون از معاونت وزارت به مستخدمي دون پايه بي بي سي فارسي رسيده در مطلبي با عنوان «ماه عسل پاييزي براي بوش و خاتمي» مي نويسد: فرداي ماجراي 11 سپتامبر احمد بورقاني يكي از چهره هاي سرشناس اصلاح طلبان كه در آن زمان نماينده مجلس بود به سفارت سوئيس (حافظ منافع آمريكا در ايران) رفت و دفتر يادبودي را امضا كرد كه براي همدردي با ملت و دولت آمريكا گشوده شده بود. احمد بورقاني در آن زمان اگر چه نقشي در دولت نداشت اما از مشاوران نزديك كمال خرازي، وزير امور خارجه وقت بود، و اين اقدام او از سوي آمريكايي ها نشانه اي از عزم دولت ايران در فاصله گرفتن از كساني بود، كه متهم بودند از نزديكي مرزهاي شرقي ايران حمله به برج هاي دوقلوي تجارت جهاني را سازمان داده بودند. بار ديگر دو روياي متفاوت، ايران و آمريكا را به يك بستر كشاند. در فاصله كمتر از دو ماه جك استراو وزير امور خارجه بريتانيا، به تهران آمد تا مقدمات همراهي ايران در حمله غرب به طالبان در افغانستان را فراهم كند.

وي مي افزايد: تندروهايي كه در تهران تا آن زمان خود را پشت لبخندهاي محمد خاتمي به جرج بوش پنهان كرده بودند، با كاسته شدن از خطر اقدام تلافي جويانه آمريكا، كم كم لحن خود را تغيير دادند تا مبادا اجازه دهند رئيس جمهوري اصلاح طلب، ديپلماسي موفق خود در ماجراي حمله يازده سپتامبر را به يك پيروزي سياسي داخلي مبدل كند.

پس از ماه عسل پاييزي ايران و آمريكا كه به همراهي در حمله به طالبان انجاميد، كم كم لحن سخن سياستمداران نزديك به حاكميت دگرگون شد و ايران دور تازه اي از بهره برداري تبليغاتي از ماجراي 11 سپتامبر را آغاز كرد. نيروهايي كه خود را آماده مي كردند تا پس از محمد خاتمي قدرت را به دست بگيرند كم كم نظريه تازه اي را به عنوان نظريه رسمي، جانشين دورانديشي و احتياط نخستين كردند. كم كم اين نظريه ترويج مي شد كه حمله به برج هاي دوقلو، براساس نظريه توطئه، اقدامي توسط آمريكايي ها براي حمله به افغانستان بوده است. ايران انتظار داشت همه، در دنيا و ايران، فراموش كنند كه خود، همراه آمريكا در حمله به افغانستان بوده است.

ادعاي ميرزابنويس بي بي سي درباره بهبود روابط ايران و آمريكا با «دورانديشي»!؟ دولت خاتمي در حالي است كه با وجود التماس مذاكره از سوي برخي ديپلمات هاي وقت وزارت خارجه - به نيابت از دولت وقت- و نيز برخي همراهي هاي ديپلماتيك آن دولت با اشغالگران افغانستان، دولت بوش ايران را جزو محور شرارت قرار داد تا جايي كه خاتمي و خرازي بارها از اين ناسپاسي دولت آمريكا علناً گله كردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها