کد خبر: ۱۹۹۶۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۰۳ بهمن ۱۳۹۲
نخست وزیر عراق از حل اختلافات بغداد با منطقه کردستان در مورد مسئله نفت در آیند‌ه‌ای نزدیک خبر داد.
فارس، «نوری مالکی» نخست‌وزیر عراق در سخنرانی هفتگی خود که در سایت رسمی‌اش منتشر شد، از مشکلات کنونی عراق، منطقه و روابط میان منطقه کردستان و دولت مرکزی صحبت به میان آورده است.

وی تصریح کرده است: ما در مراحل پایانی توافق در مورد صدور نفت، درآمدهای نفتی، بودجه و فروش نفت قرار داریم.

نوری مالکی گفت: توافقاتی که قرار است در آینده میان وزارت نفت و کردستان صورت بگیرد عاملی برای تسریع تصویب بودجه کل سال 2014 عراق خواهد بود.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که اگر مجلس عراق به ایفای وظیفه خود بپردازد و طرح بودجه را در اسرع وقت تصویب کند، بستر مناسب برای آغاز به کار وزراتخانه‌ها و بهره‌ از بودجه‌های اختصاص یافته شده به این ارگانها فراهم می‌آید.

نوری مالکی از وزارت نفت عراق، منطقه کردستان و مجلس عراق تقاضا کرد تا در اسرع وقت با همکاری یکدیگر بودجه امسال عراق را به تصویب برسانند.

به گزارش «کردپرس» وی علت این امر را شروع روند آبادانی و توسعه در همه عراق نه تنها در یک منطقه عنوان کرد.

مالکی تأکید کرد که مسئله تشکیل استانهای جدید در عراق اقدامی قانونی است و هیچ کسی این اختیار را ندارد که با آن مخالفت کند به شرطی که این درخواست با توجه به اصول اشاره شده در قانون اساسی باشد.

نخست وزیر عراق تأکید کرد: همه استانهای نفت خیز عراق از عایدی هر بشکه 5 دلار بهره مند می شوند و مسئله حائز اهمیت در اینجا این است که مسئولین ذیربط این استانها که عبارتند از«بصره، عماره، ناصریه، واسط، نینوا و کرکوک» بتوانند پول پترودلار را هزینه کرده و پروژه ها را از این طریق اجرایی کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها