کد خبر: ۱۹۹۴۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۲۱ شهريور ۱۳۹۰
معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و امور اقتصادی وزارت کشور با اشاره به لزوم سرشماری عمومی نفوس و مسکن گفت: مبنای اصلی برنامه ریزی های بلند و کوتاه مدت داشتن آمار و اطلاعات دقیق است .
 
به گزارش 598 یحیی محمود زاده، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن از دوم آبان شروع خواهد شد گفت: لازمه تصمیم گیری های مهم کشور به لحاظ اقتصادی و اجتماعی داشتن آمار و اطلاعات دقیق و  نیازمند همکاری همه مردم و مسولان است.
 
معاون برنامه ریزی توسعه منابع و امور اقتصادی وزارت کشور تصریح کرد: آماری که در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به دست می آید علاوه بر جمعیتی بودن آن که نرخ رشد جمعیت را به دست خواهد داد آمار بخش مسکن نیز از آن استخراج خواهد شد.
 
وی افزود: البته از اين آمار برای مسائل زيربنايي بخش های دیگر کشور همچون بخش اقتصادی نيز استفاده خواهد شد.
 
محمود زاده در پاسخ اینکه آیا سرشماری عمومی نفوس و مسکن تاثیری در هدفمند سازی یارانه ها خواهد داشت یا نه گفت:سرشماری یک مبنای آماری است كه مي توان از آن برای هر نوع تصمیم گیری در هر بخش از جمله بحث هدفمند سازی یارانه ها به عنوان یک مبنای آماری استفاده کنیم.
 
وی همچنین تصریح کرد: بحث سرشماری عمومی نفوس و مسکن مقوله ای جدا از هدفمند سازی یارانه ها بوده که در متن هدفمند سازی یارانه دخالتی نخواهد داشت.
 
وی خاطر نشان کرد: در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 تعداد 114 هزار نفر  مامور جمع آوری اطلاعات خواهند بود که بستر این کار را معاونین برنامه ریزی و مدیران کل اطلاعات آماری استانداريهای کشور فراهم خواهند کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۰ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
یعنی زیر خطی ها را جز امار حساب میکنند؟
----
یا حق
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها