کد خبر: ۱۹۹۳۸۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۰۲ بهمن ۱۳۹۲
با اعلام اسامی داوران جشنواره فجر امسال متوجه شدیم لزومی ندارد ترکیب داوران فرد باشد و نسبت زوج هم در 8 دوره این جشنواره سابقه داشته است.

 

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس در طول سی و یک دوره گذشته ترکیب داوران زوج نیز مسبوق به سابقه بوده و در 8دوره دوم، سوم،‌هفتم،‌نهم،‌دهم،‌داوزدهم،‌بیست و ششم و بیست و نهم ترکیب داوران زوج بوده است.

در دوره دوم به دبیری سیدمحمد بهشتی 6نفر با ترکیب محمد بهشتی، مهدی حجت، اکبر عالمی، منوچهر عسگری‌نصب، مهدی کلهر و محمدعلی نجفی داوری شد.

در دوره سوم با ترکیب 6نفر محمد بهشتی به عنوان دبیر و داور در کنار محمد خزاعی، مهدی حجت، سیف‌الله داد، اکبر عالمی و محمدعلی نجفی به داوری درباره آثار پرداختند.

دردوره هفتم 4نفر اعم از محمدرضا بهزادیان، فرهاد فخرالدینی، ابراهیم فروزش و محمدباقر کریمیان فیلم‌های این دوره را داوری کردند.

دوره نهم را ترکیب 8نفره ابراهیم حاتمی‌کیا، علیرضا شجاع نوری، فرهاد صبا، منوچهر عسگری‌نصب، کیانوش عیاری، پروانه معصومی، رسول ملاقلی‌پور و محمدعلی نجفی داوری کردند.

دوره دهم در سال 1370 با داوری بهروز افخمی، مسعود جعفری جوزانی، خسرو سینایی، فرهاد صبا، پرویز مقدم و رسول ملاقلی‌پور برگزار شد و باز ترکیب داوران 6نفره بود.

دوره دوازدهم در سال 1372 آخرین دوره دبیری سیدمحمد بهشتی بود و مهدی شجاعی، جواد شمقدری، عباس کیارستمی و فریدون ناصری در ترکیبی 4نفره سرنوشت سیمرغ‌ها را رقم زدند.

دوره بیست و هشتم به دبیری مهدی مسعود شاهی که در سال 88 برگزار شد اولین سال برگزاری جشنواره فجر در برج میلاد بود و مسعود شاهی نیز ابتدا ابوالقاسم طالبی، فاطمه گودرزی، مسعود جعفری جوزانی، اسفندیار شهیدی، ابراهیم فیاض، محسن علی اکبری و سید ناصر هاشم زاده را به عنوان اعضای هیات داوران معرفی کرد اما در ادامه با انصراف فاطمه گودرزی، هیچ فردی جایگزین او نشد.

دوره بیست و نهم نیز با دبیری مهدی مسعودشاهی هیات داورانی 6نفره را شاهد بود که اسامی آنها عبارت است از جهانگیر الماسی، مجید انتظامی، ابوالقاسم طالبی، جابر قاسمعلی، علی معلم و حسن عباسی.

امسال نیز دوباره با ترکیبی 8نفره مواجه هستیم و مشخص نیست اگر تعداد آراء به نصف به نصف شود، صندلی نهم را چه کسی پر خواهد کرد؟!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها