کد خبر: ۱۹۸۳۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۲۰ شهريور ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از مشرق، اهم اظهارات رییس سازمان محیط زیست دولت اصلاحات در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد بدین قرار است:

*بعد از انتخابات سال 88 امكان فعالیت بیشتر و حتی ابراز نظر برای اصلاح‌طلبان محدود شد. در حال حاضر كمی فضا بازتر شده كه آن‌هم به نظر من تابع شرایط پیش‌رو و انتخاباتی است كه قرار است برگزار شود.

* ما البته در لابه‌لای همین شرایط این نگاه را داشتیم كه باید مواضع اصلاح‌طلبانه خودمان را در قالب‌های متنوع دیگری یا بهتر بگویم خلاقانه منعكس كنیم تا مردمی كه احساس می‌كنیم در شهر تهران نماینده آنها هستیم فكر نكنند كه ما اعتقادات و دیدگاه‌های خودمان را به دلیل مشكلات و فشارها كنار گذاشته‌ایم. ما مواضع خودمان را كماكان داریم اما اولا كار را در شورای شهر یک كار كارشناسی می‌دانیم و این برای ما اصل است و ثانیا فضا برای طرح بسیاری از موضوعات و دیدگاه‌های اصلاح‌طلبانه مهیا نبوده است.

*اینكه آیا می‌شده كسی بهتر از آقای قالیباف انتخاب شود كه بطور قطع ما در آن مقطع چنان دیدگاهی نداشتیم و الان هم كماكان به این نتیجه نرسیدیم كه با نگاه به جمیع جهات به‌ویژه جنبه سیاسی و فضای سیاسی كشور انتخاب بهتری وجود دارد. بنابراین معتقدم انتخاب ما یک انتخاب منطقی بود. اما اینكه عملكرد ایشان را چگونه می‌توان ارزیابی كرد به نظرم باید بیاییم در هر بعد با نگاه كارشناسی نقاط قوت و ضعف را ببینیم.

* اینكه طیف آقای قالیباف در انتخابات مجلس حضور دارند كه یک موضوع طبیعی است. ایشان به عنوان راس این طیف یكسری برنامه‌ها، سیاست‌ها و پیشنهادها دارند كه احساس می‌كنند باید در یک مقیاس دیگری مطرح كنند. اما یكی از معضلات سیاسی ما در تمام جناح‌ها فقدان احزاب قوی و تابلودار است. آقای قالیباف خودش به عنوان یک شخص شناخته شده است اما به عنوان یک حزب یا طیف سیاسی هنوز به‌طور مشخص شناخته نشده و شاید قرار است آن را شكل بدهد.

* برای مجموعه شورای شهر سوال بود كه در قضیه جشن‌های شعبانیه یا افطارهای ماه مبارک رمضان هزینه‌ها به چه صورتی انجام گرفته است. یادم هست كه در زمان شهردار قبل هم این موضوع سابقه داشت و این سوال مطرح شد كه اقلام خوراكی با چه اهدافی در این سطح توزیع شده است. در واقع این شبهه مطرح بود كه این نوع رفتار كاركرد انتخاباتی دارد یا نه؟

* هنوز سیاست اصلاح‌طلبان یا گروه‌های منتسب به آنها مشخص نیست. هنوز به تصمیم قطعی نرسیده‌اند. آنچه مشخص است شرایط و الزاماتی است كه آقای خاتمی مطرح كرده است. به نظر من حتی شرایط هم نیست یكسری الزامات است. بنابراین آنچه ایشان اعلام كرده‌اند قطعی‌ترین موضع انتخاباتی طیف اصلاح‌طلبان است. غیر از آن ما هنوز موضع قطعی نداریم كه بعدش بخواهیم روی موضوع ائتلاف با یك یا چند جریان مثلا آقای قالیباف تاكید كنیم. اما اینكه بین ما و طیف آقای قالیباف مشتركاتی وجود دارد قابل انكار نیست. حتی در نگاه خوشبینانه با كل جریان اصول‌گرا هم مشتركاتی وجود دارد. اتفاقا اگر در بسیاری از موارد روی اشتراكاتمان تاكید می‌كردیم منافع ملی بیشتر تامین می‌شد و اگر اصول‌گرایان روی برخی نگاه‌های انحصارگرایانه تاكید بیش از اندازه نمی‌كردند بسیاری از مشكلات كنونی پیش نمی‌آمد.

*شروطی كه آقای خاتمی مطرح كردند كف خواست و مطالبات جریان اصلاح‌طلبی است. به نظرم سابقه جریان اصلاحات می‌گوید كه تفكر و نگاه این جناح چگونه است حالا اگر فردی جایی پیدا شود و ادعای دیگری داشته باشد نمی‌توان جلودار او بود اما طیفی كه اصلاحات در منظر مردم شناخته شده هستند الان كف شرایط‌شان برای حضور در انتخابات، شرایطی است كه آقای خاتمی مطرح كردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها