کد خبر: ۱۹۷۸۱۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۲۵ دی ۱۳۹۲
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اوضاع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و کنفرانس ژنو2 را موضوع اصلی مذاکرات روز پنجشنبه وزرای خارجه روسیه و ایران در مسکو اعلام و بر مواضع مشترک دو کشور در مورد سوریه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، خبرگزاری «نووستی» نوشت: بخش اطلاعات و انتشارات وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که "سرگئی لاوروف" و "محمدجواد ظریف" وزیران امور خارجه روسیه و جمهوی اسلامی ایران، روز پنج شنبه در مسکو به تبادل نظر در خصوص اوضاع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و همچنین فراهم سازی مقدمات برگزاری کنفرانس بین‌المللی ژنو2 خواهند پرداخت.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: طرح مشترک اقدام گروه 1+5 و ایران که در تاریخ 24 نوامبر سال 2013 در ژنو مورد توافق طرفین قرار گرفت، این امکان را فراهم ساخته تا یکی از پیچیده ترین مسائل سیاست بین‌الملل، یعنی حل و فصل اوضاع پیرامون برنامه هسته‌ای ایران در جهت مثبت توسعه یابد. روسیه، همچون گذشته همه تلاش خود را بکار خواهد بست تا روند توسعه مثبت اوضاع پیرامون این مسئله تامین شده و طرفین بتوانند بر سر میز مذاکره به توافق نهایی در این خصوص دست یابند.

وزارت امور خارجه همچنین یادآور شد که مواضع روسیه و ایران در رابطه با اوضاع سوریه در بسیاری از مواضع بریکدیگر منطبق است که مهمترین آنها مربوط به غیرجایگزین بودن روند حل و فصل سیاسی و مسالمت آمیز بحران در این کشور است.

در این بیانیه تاکید شده است: به عقیده مقامات مسکو، همه نیروهای بین‌المللی و منطقه‌ای صاحب نفوذ باید در روند حل و فصل این مناقشه مشارکت داشته باشند و ایران هم یکی از این کشورهاست. با توجه به این مسئله حضور ایران در کنفرانس بین‌المللی ژنو2 بسیار ضروری است.

در پایان این بیانیه تاکید شده است که روسیه قصد دارد روابط خود با جمهوری اسلامی ایران را توسعه داده و به همکاری با این کشور در جهت تقویت ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه دهد. همکاری ایران و روسیه می‌تواند انگیزه مثبتی به حل مسائل پیش روی کشورهای منطقه دریای خزر ببخشد.‬

لازم به یادآوری است که وزیر خارجه جمهوری اسلامی روز، پنج شنبه و در پاسخ به سفر اخیر "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه به تهران، به مسکو سفر می‌کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها