کد خبر: ۱۹۷۷۶۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۲۵ دی ۱۳۹۲

سایت فدراسیون فوتبال آلمان در گزارشی به بررسی تیم ملی فوتبال ایران پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیم ملی ایران با صعود به جام جهانی 2014 برزیل تابستان آینده در گروه F با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین همگروه است و در اولین دیدار خود باید در شهر کوریتیبا بازی کند.

پایگاه اینترنتی فدراسیون فوتبال آلمان در گزارشی به بررسی تیم ملی ایران پرداخت که در زیر می‌خوانید:

تیم ملی ایران پیش از اینکه بتواند حریف دیرینه خود کره‌جنوبی و ازبکستان را در مسیر رسیدن به جام‌جهانی از پیش رو بردارد، در سال‌های 1978، 1998 و 2006 نیز سابقه حضور در جام‌جهانی را داشت. راهیابی ایران به جام‌جهانی نه تنها برای مردم ایران، که برای کارلوس کی‌روش که برای دومین دوره متوالی در جام‌جهانی حضور می‌یابد، نیز لحظه ویژه‌ای بود. دستیار سابق سر الکس فرگوسن در منچستریونایتد به همراه تیم ملی پرتغال در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی نیز به این مسابقات راه یافته بود.

کی‌روش که از سال 2011 هدایت تیم ملی ایران در دست گرفت، پیش از این گفته بود: در دوره حضورم در ایران کار آسانی نبود زیرا باید تصمیماتی می‌گرفتم که محبوب نبودند اما پیغام ما روشن بود و آن هم اینکه هیچ کس بالاتر از این تیم نبود.

کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران تحولات زیادی به وجود آورد. برای مثال او در خط دفاعی توانست نظم خاصی را ایجاد کند که رهبر آن ، جلال حسینی بازیکن پرسپولیس بود که باعث شد این تیم در 14 بازی تنها 7 گل دریافت کند. اشکان دژاگه، بازیکن سابق وولفسبورگ که در حال حاضر در لیگ برتر و در باشگاه فولام بازی می‌کند و دانیل داوری، دروازه‌بان براونشوایگ که در ماه نوامبر اولین بازی ملی‌اش برای ایران را در پیروزی سه بر صفر مقابل تایلند تجربه کرد، در آلمان شناخته شده هستند.

ستاره شوتزن ایرانی‌ها کسی نیست جز رضا قوچان‌نژاد؛ بازیکن 26 ساله‌ای که در هلند بزرگ شد و اکنون برای تیم استاندارد لیژ بلژیک بازی می‌کند. وی در تیم‌های جوانان و نوجوانان هلند بازی کرده است. گوچی در 10 بازی تیم ملی کشورش توانسته 8 بار گلزنی کند. گل بسیار مهم در پیروزی یک بر صفر ایران مقابل کره‌جنوبی نیز توسط این بازیکن به ثمر رسید اما قوچان‌نژاد از اهمیت کار تیمی باخبر است. وی در این باره اظهار داشت: تعادل بسیار خوبی در تیم ملی کشورمان داریم، بازیکنان با استعداد جوان در کنار مهره‌های باتجربه باعث می‌شود وقتی کار تیمی می‌کنیم، نتیجه بهتری بگیریم.

صعود به جام جهانی از مرحله گروهی مسابقات در برزیل برای ایران واقعا سخت است. این صعود به نوعی یک موفقیت برای ایران محسوب می‌شود. کی‌روش در این باره می‌گوید: شرکت ما در این مسابقات باید به این معنا باشد که شایستگی این را داریم تا لیگ بهتر، مربیان بهتر و فوتبالی جذاب داشته باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها