کد خبر: ۱۹۷۷۵۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۲۵ دی ۱۳۹۲

حسین عبدی معتقد است به خاطر شرایط پرسپولیس و استقلال در جدول می‌توانیم داربی هیجان‌انگیزی را شاهد باشیم.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی خود از داربی پیش روی سرخ‌آبی‌های پایتخت اظهار کرد: اول از همه باید گفت که اصلا نمی‌شود این بازی را پیش‌بینی کرد. تجربه ثابت کرده هر تیمی که قوی‌تر بوده لزوما پیروز بازی نشده و یا هر تیمی در جدول وضعیت بدتری داشته بازی را نباخته است. برای همین سرنوشت بازی به نحوه آمادگی بازیکنان از لحظه ورود به زمین و چگونگی کنترل کردن خودشان در طول بازی برمی‌گردد. هر 22 بازیکن حاضر در زمین، در ابتدای بازی دچار هیجان می‌شوند که نحوه رد شدن از این هیجان می‌تواند در تعیین نتیجه بازی سرنوشت‌ساز باشد.

او ادامه داد: با توجه به شرایط دو تیم درجدول، هیجان این بازی بیشتر خواهد بود. نکونام از استقلال رفته و در حال حاضر کلیدی‌ترین هافبک استقلال تیموریان است. خسرو حیدری هم به ترکیب این تیم بازگشته و از آنجایی که بیشتر گل‌های استقلال با ضربه سر به ثمر رسیده، وجود این بازیکن حائز اهمیت است. ضمن اینکه بیگ‌زاده هم در سمت چپ می‌تواند قدرت بیشتری برای سانتر کردن توپ داشته باشد.

عبدی گفت: در مقابل، خلاقیت و سرعت بازی در پرسپولیس به واسطه حضور بازیکنانی مثل خلعتبری، صادقیان، عالیشاه و نوری بیشتر از استقلال است و از آن طرف قدرت سانتر از جناحین بیشتر است و بازیکنی مثل قاضی که انگیزه‌های زیادی هم دارد، می‌تواند خطرناک باشد اما داربی بازی اشتباهات است و هر کسی که بتواند از کوچک‌ترین اشتباه حریف به درستی استفاده کند، می‌تواند خطرساز شود.

کاپیتان پرسپولیس در دهه 70 در پاسخ به این سوال که با توجه به حساسیت‌های همیشگی این بازی فکر می‌کنید مربیان بیشتر روی مسائل ذهنی کار می‌کنند یا تدابیر تاکتیکی جدیدی می‌اندیشند گفت: مطمئنا ذهن بازیکنان در این بازی روی این است که در وهله اول نبازند. حتی مربیان هم تمرین‌های خود را در طول هفته به گونه‌ای طراحی‌ می‌کنند که از باخت جلوگیری کنند چرا که شکست در این بازی برای هر کدام از دو تیم، گران تمام می‌شود. در سال‌های گذشته خیلی کم پیش آمده که یکی از دو تیم بر بازی مسلط باشد. اگر استقلال مساوی بگیرد، بیشتر از پرسپولیس راضی خواهد بود. بنابراین این تیم محتاط‌تر بازی می‌کند و پرسپولیس باید با انگیزه جوانانش هجومی‌تر باشد به همین خاطر فکر می‌کنم داربی هیجان‌انگیزی را شاهد خواهیم بود.

عبدی در ارزیابی خود از شرایط پرسپولیس در این فصل به ایسنا گفت: پرسپولیس از لحاظ مهره‌ای خیلی بهتر شده است. در یکی دو سال گذشته برای حضور بازیکنان خوب هزینه‌های زیادی متحمل شدند و از طرف دیگر استفاده از این‌ها بیشتر به جهت خلاقیت و تکنیک فردی بازیکنان بود. خیلی از مواقع ما نمایش تیمی خوبی از پرسپولیس ندیدیم اما خلاقیت بازیکنان به کمک آن‌ها می‌آمد. در حالت دفاعی هم همین طور است. نیلسون، بنگر و حسینی با تجربه بالای خود، در رقم خوردن نتایج خوب به تیم کمک کردند. در استقلال هم رحمتی مثل نیلسون جزو سه دروازه‌بانی بوده که کم گل خورده است و در کل برای هر دو تیم کیفیت‌های فردی بر کارهای تاکتیکی تیم ارجح بوده است. فکر می‌کنم در این بازی هم همین وضعیت را شاهد باشیم که از این نظر شرایط پرسپولیس به لحاظ دارا بودن بازیکنان خلاق بیشتر بهتر است.

مربی سابق پرسپولیس درباره بحث قلیان کشیدن فوتبالیست‌ها که اخیرا یک بار دیگر سر زبان‌ها افتاده گفت: هر زمان که بحث فساد، تبانی و ناهنجاری در فوتبال از جایی سر باز می‌کند، داستان‌هایی اتفاق می‌افتد که خیلی‌ها برمی‌خیزند و سوار بر این موج می‌شوند. آن‌هایی که شاید در این موارد خودشان بیشتر دخیل بوده‌اند صدای بلندتر اعتراض و تنش را ایجاد کرده‌اند. آقایانی که سال‌های سال مدیر بوده‌اند و از این مسائل آگاهی داشته‌اند وقتی چنین جریانی راه می‌افتد صدای بلند‌تری از آن‌ها شنیده می‌شود. اما باید پرسید تا به حال خودشان در چنین محفلی نبوده‌اند و یا اینکه اگر قبلا دیده‌اند آن را تقبیح کرده‌اند که الان سوار بر موج شده و از آن انتقاد می‌کنند؟

او گفت:‌ من به شخص خاصی اشاره نمی‌کنم. در هر صورت انجام این کار با لباس تیم ملی به هیچ وجه درست نیست. شاید خیلی از بازیکنان و مربیان ما قلیان بکشند اما این کار را در خلوت خودشان انجام می‌دهند. به اعتقاد من باید این موضوع را در خانواده و سربسته حل می‌کردند و حرمت کسی شکسته نمی‌شد و از همه مهم‌تر آینده دو بازیکن جوان تحت تاثیر قرار نمی‌گرفت. متاسفانه خانواده فوتبال ما هیچ وقت از تجربیات گذشته خود استفاده نمی‌کند. تا بحثی مطرح می‌شود، به تنبیه و محرومیت روی می‌آورند. در حالی که تنبیه آخرین راه حل است. این مسئله را می‌شد طور دیگری هم مدیریت کرد اما این اتفاق نیفتاد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها