کد خبر: ۱۹۷۶۵۳
زمان انتشار: ۰۹:۰۱     ۲۵ دی ۱۳۹۲
رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به یکی از گزارش‌های خبرگزاری فارس از جلسه سی و نهم این شورا گفت: خبرنگاران ناظران مردم بر عملکرد شورای شهر هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عباس ذاکریان سه‌شنبه شب در چهلمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به گزارش خبرگزاری فارس از جلسه سی و نهم شورای اسلامی شهر قم با تیتر «شورای اسلامی شهر قم در شب تلخ خود تا انحلال پیش‌رفت» اظهار داشت: ما تماس‌های زیادی از افراد مختلفی راجع به این تیتر داشتیم.

وی با بیان اینکه ما حضور خبرنگار را در شورای چهارم فرصت مغتنم برای اطلاع‌رسانی سریع و دقیق به مردم به عنوان ناظران مردمی بر عملکرد شورا می‌دانیم، ابراز داشت: توقع ما این است که با توجه به جایگاه ویژه و حساس قم حتما در انعکاس اخبار، انتخاب تیتر و درج گزارش‌ها و انتقال تصاویر و عکس‌ها حداکثر دقت را داشته باشند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه اگر مطلبی عنوان شد که متضمن ایراد تهمت، افترا، بیان خلاف واقع و نشر اکاذیب باشد رسیدگی و پیگیری می‌کنیم از خبرنگاران خواست همچون گذشته هم رعایت امانت شود و هم دقت بیشتری نسبت به بقیه شهرها در انتخاب تیتر و بیان مطالب داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با تایید سخنان ذاکریان اظهار داشت: سخنان به جایی بود که ان‌شاءالله دوستان رعایت کنند.

وی با بیان اینکه ما به برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها اعتماد زیادی داریم، یادآور شد: برخی خبرها اعتماد را نسبت به دیگر خبرها کم می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدمحمد آتش‌زر با بیان اینکه امام علی‌(ع) فرمود «اگر به حقه و حیله باشد من از معاویه بسیار زرنگ‌تر هستم اما شرع مقدس و اعتقاداتی که داریم جلوی ما را می‌گیرد»، از خبرنگاران درخواست کرد اگر از شگرد‌های خبرنگاری هم استفاده می‌کنند طوری نباشد که متدینین با ما تماس بگیرند و ما برای آن‌ها توضیح دهیم که اتفاقی نیفتاده و اگر خبر را بخوانید متوجه می‌شوید.

وی با بیان اینکه شاید تیتر زده شده برای حساس کردن مخاطبان بوده است، تصریح کرد: معمولا اینگونه است که بسیاری از ما به متن خبر مراجعه نمی‌کنیم و فقط تیتر را می‌خوانیم و این حرف دهان به دهان چرخیده می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تیتر خبرگزاری فارس «شورای اسلامی شهر قم در شب تلخ خود تا انحلال پیش رفت» گفت: بنده به یکی از مسئولان شهر گفتم خواهش من این است که شما مراجعه کنید این خبر را بخوانید این مطلب نیست بلکه خبرنگار برای این مطلب هنر به خرج داده است و این تیتر را انتخاب کرده که شما حساسیت پیدا کنید و خبر را بخوانید.

وی با بیان اینکه ما گله نداریم تاکید کرد: به گونه‌ای باشد که اعتماد‌ها سلب نشود زیرا ما به برخی از خبرگزاری‌ها واقعا اعتماد داریم و روزی چهار پنج بار برای گرفتن اخبار به آنها مراجعه می‌کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها