کد خبر: ۱۹۷۴۴۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۲۴ دی ۱۳۹۲
خبرنگار باسابقه بی‌بی‌سی:
خبرنگار با سابقه بی‌بی‌سی و مجری پیشین برنامه «پانوراما» این شبکه گفت: در صورتی که لابی اسرائیل بتواند لایحه ضدایرانی را در سنای آمریکا به تصویب برساند، اوباما باید استعفا دهد.

به گزارش 598، مجری پیشین برنامه «پانوراما» بی‌بی‌سی در گفتگو با پرس‌ تی وی گفت: در صورتی که لابی اسرائیل بتواند لایحه ضدایرانی را در سنای آمریکا به تصویب برساند، اوباما باید استعفا دهد.

آلان هارت گفت: اگر لابی اسرائیل قانون تحریمی جدید علیه ایران را پیش ببرد و آن را فعال کند و چشم‌انداز توافق با ایران را به خطر بیندازد، من صراحتا معتقدم که اوباما باید استعفا دهد و به مردم آمریکا این حقیقت را بگوید که چه کسی سیاست خارجی این کشور را در منطقه تعیین می‌کند.

گروه‌های طرفدار رژیم صهیونیستی در آمریکا به دولت و سنای این کشور برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران فشار می‌آوردند؛ با این وجود رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است که این لایحه بحث‌برانگیز را درصورت تصویب در سنا وتو خواهد کرد.

اوباما در بیانیه‌ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، اعلام کرد: اعمال تحریم‌های اضافی در حال حاضر، تنها تلاش‌های ما برای حل مسئله هسته‌ای ایران به صورت صلح‌آمیز را از مسیر خارج می‌کند و هر قانونی را که تحریم‌های جدیدی در جریان مذاکرات تصویب کند، وتو خواهم کرد.

هارت با پیش‌بینی وقوع یک تقابل بسیار بزرگ میان لابی صهیونیست‌ها و کاخ سفید، تصریح کرد: شک ندارم که اوباما خواهان پیش رفتن این توافق با ایران است.

ایران و گروه 1+5 در ماه نوامبر در ژنو به توافق دست یافتند و از آن زمان به بعد رژیم صهیونیستی و لابی صهیونیست‌ها در آمریکا ضمن تقبیح این توافق، فشار می‌آورد تا تحریم‌های بیشتری علیه تهران تصویب شود و همچنین تلاش می‌کند تا ایران را به عنوان تهدیدی برای منطقه نشان دهد.

این خبرنگار باسابقه انگلیسی اضافه کرد: صهیونیست‌ها نیازمند این هستند تا تصور ایران مسلح به سلاح هسته‌ای را به عنوان یک تهدید برای موجودیت اسرائیل حفظ کنند به همین دلیل این یک تبلیغ و پروپاگاندا است که صهیونیست‌ها به نمایش گذاشته‌اند تا اقدامات و سیاست‌های اسرائیل یا به معنی دیگر جرایم آن را توجیه کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها