کد خبر: ۱۹۷۲۳۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۲۳ دی ۱۳۹۲
به نفع عمران روستایی
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: پیشنهادی مبنی بر حذف یارانه نقدی دو دهک اول جامعه به منظور توسعه عمران روستایی به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد می‌شود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حامد قادرمرزی پیش از ظهر امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی روستای بهارلو و حومه گفت: اعتبارات عمرانی روستاهای کشور در سال جاری 545 میلیارد ریال است که سهم شهرستانی همانند قروه از این اعتبارات در حدود یک‌ءمیلیارد ریال می‌شود که به نسبت 126 روستای این شهرستان، مبلغ ناچیزی است.

وی با اشاره به اینکه حذف یارانه دو دهک اول جامعه و اختصاص آن به توسعه عمران روستایی می‌تواند نقش ارزنده‌ای در تسریع توسعه در روستاها داشته باشد، گفت: در حال حاضر 67 هزار روستا در کشور وجود دارد که با اجرایی شدن این پیشنهاد سالانه 7 میلیارد ریال اعتبار صرف عمران و آبادی روستاهای منطقه قروه می‌شود.

به گفته قادرمرزی، در حال حاضر بخش عمده‌ای از 34 هزار روستای دارای دهیاری در کشور که اطلاعات مشکلات و معضلات آن به روز است، دارای مشکلات فرسودگی شبکه آب و برق و طرح هادی هستند.

وی با اشاره به برخی روستاهای خاص مانند بهارلو که مردم انقلابی آن برای حفظ امنیت ایران اسلامی از عزیزترین فرزندان خود گذشته‌اند، تصریح کرد: کمتر روستایی همانند این روستا برای انقلاب هزینه‌کرده است و رسیدگی به آن نیز باید در سرلوحه کارها باشد.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، گفت: تعلل در راه‌اندازی صنعت فرآوری طلا در معدن داشکسان قروه پذیرفتنی نیست و شرکت مجری باید عزم خود را برای تسریع در اجرای آن جزم کند.

وی صنعت فرآوری اولیه طلا در این کارخانه را صنعتی اشتغالزا دانست و افزود: این صنعت حداقل 500 اشتغال مستقیم را در پی خواهد داشت که این میزان اشتغال در مناطق محروم، بسیار خوب است.

نماینده مردم قروه و دهگلان با توصیه مردم منطقه به بی‌توجهی نسبت به برخی شایعات مبنی بر ایجاد معضلات زیستی از سوی این کارخانه گفت: صدور مجوز زیست‌محیطی برای احداث این کارخانه، به معنای عدم مشکل در اجرای آن است.

قادرمرزی اجرایی نشدن طرح مسیر گردشگری بهارلو به گل تپه را به دلیل محدودیت اعتبارات اعلام کرد و گفت: سال گذشته از کل اعتبارات عمرانی در حدود 15 درصد تخصیص داشته‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیگیری ویژه‌ای برای احداث این مسیر گردشگری انجام خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها