کد خبر: ۱۹۶۷۱
زمان انتشار: ۲۰:۰۱     ۱۸ شهريور ۱۳۹۰
اعلام حالت فوق العاده در ایالت های نیویورک و پنسیلوانیا، تعطیلی پایگاه های استخراج نفت خام و گاز طبیعی در آمریکا و قطع برق در آریزونا، جنوب کالیفرنیا و مکزیک از جمله پیامدهای طوفان گرمسیری "لی" است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آنکه سازمان هواشناسی ایالات متحده اعلام کرد یک طوفان گرمسیری دیگر موسوم به "لی" جنوب این کشور را در هم نوردیده، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا حالت فوق العاده را در ایالت های نیویورک و پنسیلوانیا در پی بارش باران های سنگین و جاری شدن سیل در شمال شرق کشور اعلام کرد.

همچنین خبرگزاری سی ان ان از دستور تخلیه بیش از 100 هزار منزل مسکونی در ساحل شرقی آمریکا خبر داد.

حالت فوق العاده در دو ایالت نیویورک و پنسیلوانیا یک روز پس از کشته شدن پنج نفر در شمال شرق آمریکا و بی خانمان شدن بیش از هزار فرد دیگر اعلام شد. کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: اعلام این حالت فوق العاده به آژانس های دولت فدرال این اجازه را می دهد تا عملیات امداد و نجات را برای نجات مردم و حفاظت از دارایی های آنها و بالا بردن امکانات مراکز بهداشتی آغاز کنند.

گفته می شود که طوفان لی باعث توقف کامل تولید نفت و گاز در برخی از مناطق شده و زندگی ساکنان ساحلی آمریکا از تگزاس تا فلوریدا را تحت تاثیر خود قرار داده و باعث آتش سوزی گسترده در برخی از مناطق شده است.

همچنین این طوفان گرمسیری باعث قطع برق منازل میلیون ها نفر در آریزونا، جنوب کالیفرنیا و مکزیک و تعطیلی دو رآکتور نیروگاه هسته ای در جنوب کالیفرنیا شد.

سازمان هواشناسی آمریکا همچنین درباره جاری شدن سیل در ایالت های نیویورک، نیو جرسی، پنسیلوانیا، کانکتیکت، مریلند و ورجینیا هشدار داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها