کد خبر: ۱۹۶۶۳
زمان انتشار: ۱۵:۴۸     ۱۸ شهريور ۱۳۹۰
به گزارش فارس به نقل از شبکه "بی بی سی"، تحقیقی که توسط ناتو در افغانستان انجام شده است نشان می‌ دهد که "احمد امید خپلواک" خبرنگار "بی بی سی" در جنوب افغانستان به ضرب گلوله نظامیان آمریکایی کشته شده است.

در گزارش‌های اولیه اینگونه منتشر شده بود که خپلواک در نتیجه حمله انتحاری طالبان کشته شده است اما حالا تحقیقات انجام شده توسط ناتو نشان می دهد که نیروهای آمریکایی خپلواک را کشته‌اند.

ناتو مدعی شده است که نظامیان آمریکایی خبرنگار بی بی سی را با نیروهای طالبان اشتباه گرفتند و او را به ضرب گلوله کشتند.
بر اساس این گزارش، احمد امید خپلواک که برای بخش افغانستان بی بی سی نیز کار می کرد، در ماه ژوییه در دفترکار خود در ولایت ارزگان کشته شد.



احمد امید خپلواک در ارزگان زندگی می کرد و حوادث روزانه را از مناطق عمدتا ناامن جنوب افغانستان برای بی بی سی گزارش می داد.
او یک روز قبل از مرگش نیز در مورد آخرین حوادث جاری در جنوب افغانستان برای برنامه بامدادی بی بی سی افغانستان گزارش داده بود.
اسناد و وسایل بدست آمده از دفتر کار او نشان می داد که آقای خپلواک هنگام مرگش سرگرم تهیه گزارشی در مورد توانایی های پلیس بوده است.

گزارش‌ها نشان می دهد که انگلیس و آمریکا برای مدت‌های زیادی است که در خصوص استقرار نیروها در افغانستان اختلاف دارند.

اکثر نیروهای آمریکایی در ولایت هلمند که یکی از بزرگترین مناطق کشت خشخاش در افغانستان محسوب میشود، مستقر هستند که ۹۰ درصد از تولیدات خشخاش در این منطقه صورت می گیرد و از زمان استقرار نیروهای انگلیس در این منطقه کشت خشخاش دو برابر شده است و همین امر به اختلافات آمریکا و انگلیس دامن زد و نیروهای انگلیسی از جنوب افغانستان اخراج شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها