کد خبر: ۱۹۶۰۹۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۱۹ دی ۱۳۹۲
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در ۱۷ دی سال ۵۶ با انتشار مقاله توهین آمیز؛ توسط یکی از افراد وابسته به ساواک در روزنامه اطلاعات وقت، به امام خمینی(ره) و روحانیت توهینی آشکار صورت گرفت.
اسماعیل کوثری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از قم، با اشاره به اهمیت یوم الله 19 دی در تاریخ کشور، اظهار کرد: قیام 19 دی سال 56 نقطه عطف و شروع مرحله دوم انقلاب بعد از سال 42 بود که امام خمینی (ره) عملا استارت شروع انقلاب اسلامی را از آنجا زدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان علت قیام خونین 19 دی سال 56، افزود: در 17 دی سال 56 با انتشار مقاله توهین آمیز؛ توسط یکی از افراد وابسته به ساواک در روزنامه اطلاعات وقت، به امام خمینی (ره) و روحانیت توهینی آشکار صورت گرفت.

وی با اشاره به قیام خونین یوم الله 19 دی مردم قم، تاکید کرد: در 19 دی سال 56 مردم قم در حمایت از امام خمینی (ره) و مرجعیت با همراهی علما و روحانیون حرکت خود را شروع کردند و اتفات سال‌های 56 و 57 سبب شد که زمینه پیروزی اسلامی فراهم شد.

کوثری با تاکید به دیدارهای همه ساله مردم قم و مقام معظم رهبری در 19 دی، خاطرنشان کرد: در این روز همه ساله مردم قم با احساس مسئولیتی که دارند از قم به تهران می‌آیند و در دیدار با مقام معظم رهبری دوباره اعلام آمادگی برای دفاع از ولایت و آرمان‌های امام دارند و مقام معظم رهبری نیز بنا به مقتضیات روز با آن‌ها صحبت می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اهمیت این روز، مطرح کرد: این دیدار مردم قم با رهبری یادآوری و گرامی داشت خاطرات 19 دی است، که این موضوع به نسل جدید منتقل می‌شود و این دیدار‌ها سبب ماندگاری و گرامی داشت این یوم الله بزرگ در ذهن مردم کشور می‌شود.

وی گفت: مردم سلحشور قم همه ساله در این دیدار به ولی امرشان می‌گویند که همانند سال 56 آماده جانفشانی و دفاع از ولایت و آرمان‌های امام هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها