کد خبر: ۱۹۵۷۳۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۱۸ دی ۱۳۹۲
عاملان زورگیری جنجالی از استاد دانشگاه در مرکز پایتخت در کمتر از 36 ساعت در دام پلیس گرفتار شدند.

عاملان زورگیری جنجالی از استاد دانشگاه در مرکز پایتخت در کمتر از 36 ساعت در دام پلیس گرفتار شدند. 
سردار حسین ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران در تشریح بازداشت این زورگیران که چند روز پیش استادی را در مقابل دانشگاه تهران هدف زورگیری قرار داده بودند، گفت: پس از این‌که گزارش حمله خونین و سرقت از یکی از استادان به پلیس پایتخت گزارش شد، سریعاً تیمی از پلیس آگاهی وارد عمل شد و کارآگاهان موفق شدند در مرحله نخست در کمتر از 36 ساعت عاملان زورگیری خونین را ساعت 3بامداد سه‌شنبه 17 آذرماه دستگیر کنند و در همان شب در مرحله دوم توانستند دو عضو دیگر این باند زورگیر را به دام اندازند. 
رئیس پلیس تهران افزود: اعضای این باند به چندین سرقت و زورگیری دیگر نیز اعتراف کرده‌اند که پس از بازجویی‌ها و تکمیل تحقیقات، پرونده‌شان برای بررسی‌های قضایی به دادسرا ارسال خواهد شد و نکته مهمی که در این باره وجود دارد اعتراف این تبهکاران به سرقت‌های خشن دیگری است که شواهد نشان می‌دهد بحث محاربه آنان نیز وجود دارد زیرا آنان در چند سرقت به‌ویژه آخرین زورگیری در حمله خونین به استاد دانشگاه از چاقو استفاده کرده‌ و وحشت‌آفرینی کرده‌اند. سردار ساجدی‌نیا ادامه داد: در حال حاضر وضعیت عمومی استاد دانشگاه از سوی پزشکان مناسب ارزیابی شده و شخصاً از استاد دانشگاه عیادت کردم و حالا وی در حال بهبودی است.

رئیس پلیس پایتخت افزود: روز دوشنبه یکی از سایت‌های خبری از حضور 15 شرور قمه‌کش که در یکی از خیابان‌های تهران – میرداماد- پشت چراغ قرمز اقدام به تخریب و سرقت کرده‌ بودند، منتشر کرد و اعلام شد همه آنان ماسک به صورت زده بودند و باعث ترس و وحشت عابران و مردم شده‌اند که بر این اساس چندین تیم از پلیس برای بررسی ماجرا وارد عمل شد و تحقیقات میدانی صورت گرفت و دوربین‌های مداربسته شهری، انتظامی و عمومی مورد بازبینی قرار گرفت و از سویی نیز تحقیقات محلی برای پرده‌گشایی از این حادثه انجام گرفت که تجسس‌ها نشان داد این خبر واقعیت ندارد و این سایت خبری با انتشار این خبر باعث تشویش اذهان عمومی شده است که پیگیری‌های قضایــــی در این باره نیز ادامه دارد. 
وی خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران ما در پلیس پیشگیری و آگاهی در طول 3 ماه گذشته روند سرقت‌های خرد در پایتخت کاهش داشته است و با طرح‌هایی که داریم شاهد روند کاهش سرقت‌های خرد در پایتخت هستیم و در 3 ماهه گذشته 7 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش سرقت داشته‌ایم. 
سردار ساجدی‌نیا ادامه داد: امروز طرح برخورد با مالخران درخصوص 800 واحد صنفی در حال اجراست و روزگذشته نیز در چند منطقه از سطح تهران مبارزه با خفت‌گیری و زورگیری به اجرا درآمد و طرح‌هایمان همچنان ادامه دارد تا امنیت پایدار را شاهد باشیم. 
رئیس پلیس تهران در پایان افزود: در رابطه با نزاع و درگیری نسبت به 9 ماهه سال پیش خوشبختانه شاهد کاهش هستیم و تاکنون 2 طرح برای مبارزه با فروشندگان و حمل‌کنندگان سلاح سرد در تهران به اجرا درآمده و تأثیرگذاری مناسبی در این زمینه رخ داده است و پلیس اجازه ناامنی در جامعه را به هیچ‌کس و گروهی نخواهد داد. 
گفت‌وگو با عامل حمله به استاد دانشگاه 
سرش را تکان می‌دهد و می‌گوید نمی‌دانسته دارد چه اشتباهی می‌کند! سخت پشیمان است و ادعا می‌کند اگر خانواده‌اش بویژه همسرش بفهمند که وی دست به چه کاری زده است خودکشی می‌کند. 
چند ساله هستی؟ 
20 سال دارم. 
سابقه هم داری؟ 
نه، برای نخستین بار است که دستگیر شده‌ام. 
اعتیاد؟ 
اصلاً. 
مجردی؟ 
نه، یکسال است که ازدواج کرده‌ام. 
کجا دستگیر شدی؟ 
میدان 17 شهریور. 
از کی سرقت می‌کنی؟ 
چند ماهی است. 
قبلاً کار می‌کردی؟ 
بله در تعویض روغنی پدرم مشغول به‌کار بودم. 
چرا دست به دزدی زدی؟ 
با پدرم اختلاف داشتم و دیگر پیش وی کار نمی‌کردم و به خاطر بی‌پولی دست به دزدی زدم. 
چطور شد تصمیم به دزدی گرفتی؟ 
با دوستم تصمیم گرفتیم، وی هم بیکار بود و بی‌پولی آزارمان می‌داد بنابراین تصمیم به گوشی‌قاپی گرفتیم. 
در سرقت‌ها چاقو همراه داشتی؟ 
بعضی وقت‌ها، بیشتر برای ترساندن بود. 
می‌دانستی کسی که به وی حمله کردی استاد دانشگاه بود؟ 
روحم هم خبر نداشت. 
چرا با چاقو به وی حمله کردی؟ 
من نمی‌خواستم وی را بزنم، وقتی دیدم با موبایل گرانقیمت حرف می‌زند از همدستم خواستم توقف کند و به دنبال آن مرد رفتم و از پشت موبایلش را گرفتم ولی وی گوشی را رها نمی‌کرد، در این کشمکش گوشی را گرفتم و به سمت موتور دویدم ولی وی مرا از پشت گرفت و به زمین زد و نمی‌گذاشت فرار کنم، گوشی خودم و گوشی وی روی زمین افتاده بود و استاد دانشگاه مرا رها نمی‌کرد، از ترسم که دستگیر می‌شوم چند ضربه با چاقوی بزرگم به سرش زدم تا بتوانم فرار کنم. 
پیش خودت نگفتی شاید موجب به قتل رسیدنش بشوی؟ 
سکوت می‌کند و بعد می‌گوید خیلی ترسیده بودم. 
کی دستگیر شدی؟ 
نیمه‌های شب گذشته، همانجا بود که فهمیدم وی استاد دانشگاه است. 
همسرت می‌داند دزدی می‌کنی؟ 
نه اصلاً، اگر بداند طلاق می‌گیرد. 
با پول‌ها چه کار می‌کردی؟ 
برای خانه‌ام خرید می‌کردم. 
الان به چه چیز فکر می‌کنی؟ 
فکرم خراب است، آبرویم رفته و می‌ترسم اتفاق بدی برایم بیفتد، می‌ترسم من هم به سرنوشت زورگیران خیابان خردمند دچار شوم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها