کد خبر: ۱۹۵۶۲۳
زمان انتشار: ۲۳:۳۲     ۱۷ دی ۱۳۹۲
شبکه سی ان ان به نقل از یک مقام آژانس امنیت ملی آمریکا از شنود مکالمات تلفنی اعضای کنگره مانند هر شهروند دیگر آمریکایی خبر داد.
به گزارش 598 به نقل از فارس، «برنی اسنایدر» سناتور آمریکایی در نامه‌ای به سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) از این آژانس خواسته است درباره شنود مکالمات تلفنی از نمایندگان کنگره و صحت و سقم آن توضیح دهد.

براساس گزارش سی ان ان، NSA در پاسخ به این نامه آورده است که آژانس امنیت ملی در موضوع رعایت حریم خصوصی و ضبط مکالمات تلفنی نمایندگان کنگره همانند دیگر شهروندان آمریکایی رفتار می‌کند. به عبارت دیگر نمایندگان کنگره هیچ حریم خصوصی دربرابر چشمان NSA ندارند.

اسنایدر خطاب به ژنرال «کیت الکساندر» رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا می‌نویسد: من فقط یک سوال ساده پرسیدم. آیا NSA از نمایندگان کنگره جاسوسی می‌کند یا نه؟

NSA در پاسخ به آن تایید کرد که آنها همه اطلاعات مربوط به مکالمات تلفنی اعضای کنگره را مانند جمع آوری اطلاعات از مکالمات هر شهروند آمریکایی جمع آوری می‌کنند.

یک مقام NSA در این زمینه به سی ان ان گفت: مقامات NSA سیگنال‌های اطلاعاتی از جمله روندهایی که از حریم خصوصی شهروندان محافظت می‌کند را جمع آوری می‌کنند. این محافظت‌ها برای همه یکسان است و نمایندگان کنگره مانند دیگر شهروندان آمریکایی از آن برخوردارند و مستثنی نیستند.

کاخ سفید نیز طی بیانیه‌ای تایید کرد که NSA تماس‌های تلفنی داخلی و خارج به داخل آمریکا را جمع آوری می‌کند و تاکید کرد که برنامه جمع آوری داده‌های تلفنی با قانون اساسی این کشور مطابقت دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها