کد خبر: ۱۹۵۴۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۷     ۱۶ شهريور ۱۳۹۰
بيمارستان ميلاد يكي از بزرگترين بيمارستان‌هاي كشور است كه روزانه هزاران نفر به آنجا مراجعه و از خدمات آن استفاده مي‌كنند و گلايه‌هاي بسياري از نحوه خدمات دهي به بيماران دارند.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار اجتماعي فارس، بیمارستان میلاد، بیمارستانی هزار تختخوابی با ظاهری شیک در ابتدای بزرگراه همت قرار گرفته است. از دور که به ساختمان عظیم این بیمارستان نگاه می‌کنید احساس غرور می‌کنید، که چنین بیمارستانی در كشور وجود دارد، اما فقط کافی است کمی نزدیکتر بروی و وارد راهروی ورودی بیمارستان شوید، ازدحام جمعيت و صف‌هاي طولاني تشكيل شده در مقابل پذيرش، آسانسور، آزمايشگاه و داروخانه درون آشفته‌ اين بيمارستان شيك را نشان مي‌دهد.

اين بيمارستان از نظر مكاني در جايي قرار گرفته كه رفت و آمد براي مردم كمي سخت است. چند ميني بوس محدود و چند تاكسي با مسير‌هاي خاص، تنها امكان حمل و نقل عمومي است كه جهت رفاه حال مراجعان در نظر گرفته شده است.

گوشه‌اي از مشكلات مردم در بيمارستان ميلاد

ازدحام جمعيت در اورژانس، آسانسور، داروخانه، آزمايشگاه،راهروها و نحوه نامناسب برخورد پرستاران با مراجعه كنندگان و غيره از جمله مشكلات بیمارستان میلاد است.

ازدحام بيماران در بيمارستان ميلاد

بيمارستان ميلاد اگرچه بسيار وسيع است اما به همان نسبت هم شلوغ است. تا جايي كه امكان خدمت رساني به مراجعان تا حدي سخت شده است. پير مردي كه براي درمان به اين بيمارستان مراجعه كرده مي‌گويد: آمده‌ام اينجا آزمايش‌هايي را كه دكتر برايم نوشته انجام بدهم اما مي‌گويند بايد دكتر همين‌جا معاينه‌ام كند و آزمايش بنويسد تا بتوانم اينجا آزمايش بدهم. چند ساعتي مي‌شود كه تو نوبت ايستاده‌ام تا بتوانم وقت دكتر بگيرم.

با اين سن و سال و حال و روزي كه دارم هر چقدر خواهش كردم كه يك وقت زودتر به من بدهند، هيچ كس به حرف‌هايم گوش نكرد.

وي ادامه مي‌دهد: مي‌گويند بيمارستان تخصصي است، اما چه فايده كه مردم هميشه اينجا سرگردان هستند و هيچ‌كس از وضع اينجا راضي نيست.

پرسنل بيمارستان ميلاد رفتار مناسبي ندارند

 همراه یکی از بیماران بستری شده در بیمارستان میلاد از نحوه برخورد نامناسب پرستاران می‌گوید: متاسفانه پرستاران این بیمارستان و به طور کلی پرسنل آن با بیماران رفتار مناسبی ندارند، در حقیقت همراه بیمار باید تمام کارهای بیمار را به تنهایی انجام دهد و اگر قرار باشد از یکی از پرستاران کمک بخواهد با برخورد بدی از سوی آن‌ها رو به رو خواهد شد.

وي مي‌گويد: مادرم را وضعيت اورژانس داشت كه برای عمل آپاندیس به این بیمارستان آوردیم اما بعد از این که ساعت‌ها درد را تحمل کرد و بالاخره هم آپاندیسش ترکید او را به اتاق عمل بردند، همین امر باعث شد تا وضعیت او در هنگام جراحی و بعد از آن وخیم شود اما هیچ کس حاضر نیست این موضوع را بپذیرد و دکترش معتقد است که او زمانی که آپاندیسش ترکیده بود به بیمارستان آمده است.

در اينجا به شأن و منزلت بيماران توجه نمي‌شود

خانم مهری همراه یکی دیگر از بیماران در خصوص برخورد پرسنل بیمارستان می‌گوید: متاسفانه اینجا تنها چیزی که به آن توجه نمی‌شود، شان و مزلت بیماران به عنوان یک انسان است.

وي خاطر نشان می‌کند: گاهی اوقات چنان بی‌احترامی‌هایی به بیماران و همراهان آنها می‌شود که تحملش برای کسی هم که شاهد این ماجراست، سخت به نظر می‌رسد.

مهري می‌افزاید: اکثر کارهای مربوط به بیماران را همراهان آن‌ها انجام می‌دهند، پرستاران به ندرت و مگر در مواقع خاص به بیمار رسیدگی می کنند، پرسنلی که برای انجام کارهای خدماتی در این بیمارستان مشغولند هم به بیماران توهین می‌کنند، گاهی وقت‌ها تحمل این وضعیت عذاب آور می‌شود، اما چاره‌ای نيست.


از بيمارستان ميلاد راضي هستم

 خانمي كه نارسايي كليه داشت و دياليز مي‌شد درباره وضعيت بيمارستان ميلاد مي‌گويد: هميشه به بيمارستان ميلاد مراجعه مي‌كنم. درست است اينجا شلوغ است و با توجه به تعداد مراجعه‌كننده‌ها پرسنل كمتري دارد، اما نبايد بي‌انصافي كرد. چون تا آنجايي كه از دستشان بر بياد به بيماران رسيدگي مي‌كنند. من كه خيلي راضي‌ هستم. البته اين وظيفه وزارت بهداشت است كه امكانات و نيروي كافي در اختيار اين بيمارستان قرار بدهد اين بنده‌هاي خدا هم تقصيري ندارند. مگر يه آدم در روز مي‌تواند جواب‌گوي چند نفر باشد؟»

جواب منطقي پرسنل بيمارستان به مراجعه كننده

در بيرون از بخش بستري و در بخش درمانگاه نيز مردم مشكلاتي دارند كه از مهم‌ترين آن‌ها دير آمدن پزشكان است. آقايي كه در حال بحث با پرسنل بيمارستان بود مي‌گويد: بنده از ساعت 7 صبح اينجا هستم الان ساعت 9:30 دقيقه است كه دكتر هنوز نيامده. پرسنل بيمارستان‌ هم در جواب به يك جمله بسنده مي‌كند و مي‌گويد "به من ربطي نداره برو پيش رئيس بيمارستان و شكايت كن ".

به گزارش فارس‌، با توجه به اينكه مردم در بيمارستان ميلاد كه يكي از بيمارستان‌هاي مطرح و فوق تخصصي در كشور است مشكلات عمده‌اي دارند بهتر است مديريت سازمان تأمين اجتماعي و مديريت بيمارستان ميلاد براي حل اين مشكلات اقدامات اساسي انجام دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۷ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
لام.میخواستم بهتون بگم که چرا بیمارستان ولی عصر فسا که زیر نظر شیراز هست بیماران سیکل سل انمی را پذیرش نمکند و این بیماران مجبورند به بیمارستان استان مراجعه کنند .که 175کیلومتردورتر هست رسیدگی کنید. ممنون
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها