کد خبر: ۱۹۵۳۴
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۱۶ شهريور ۱۳۹۰
 وزارت خارجه آمريكا از گفت‌وگوي وزير امور خارجه اين كشور با رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين خبر داد.

به گزارش 598 به نقل از فارس از خبرگزاري فرانسه، در حاليكه قرار است فلسطين در جلسه مجمع عمومي سازمان ملل در ماه سپتامبر سال جاري اعلام استقلال يك‌جانبه كند و درخواست عضويت در سازمان ملل را مطرح كند،‌ وزارت امور خارجه آمريكا از گفت‌وگوي روز گذشته "هيلاري كلينتون" وزير امور خارجه آمريكا با "محمود عباس" رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين خبر داد.

خبر گفت‌وگوي كلينتون با عباس در شرايطي گزارش مي‌شود كه آمريكا مخالف عضويت فلسطين در سازمان ملل است و درصدد راه اندازي دور جديد مذاكرات صلح ميان فلسطينيان و رژيم صهيونيستي است.

بر اساس اعلام "ويكتوريا نولاند" سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا، كلينتون در اين گفت‌وگو بر همكاري جدي عباس با آمريكا جهت جلوگيري از به وجود آمدن يك سناريوي منفي درنيويورك در پايان ماه جاري تاكيد كرد.

در حاليكه قرار است امروز رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين با "ديويد هيل" نماينده آمريكا در امور خاورميانه ديدار داشته باشد و در شرايطي كه واشنگتن به ممانعت بالقوه از نشست سازمان ملل اميدوار است، كلينتون از عباس خواست تا با گوش‌ باز و به دقت به حرفاي هيل گوش دهد.

اين در حاليست كه "جي كارني" سخنگوي كاخ سفيد نيز تلاش فلسطين را بي‌ثمر و ناكارآمد توصيف كرده و صلح و سازش را ضرورت مذاكرات مستقيم دو طرف فلسطيني و رژيم صهيونيستي عنوان كرده و گفته است: عضويت فلسطين در سازمان ملل بدون طرح صلح فلسطينيان را به استقلال نزديك تر نمي‌كند.

مذاكرات صلح ميان فلسطين و رژيم صهيونيستي ماه سپتامبر سال گذشته ميلادي و بدليل شهرك‌سازي‌ هاي غيرقانوني اين رژيم متوقف شد و در شرايطي كه رژيم صهيونيستي مشغول شهرك سازي در شرق بيت المقدس و ساير بخش‌هاي كرانه باختري اشغالي است، مقامات فلسطيني از شروع مجدد مذاكرات خودداري مي‌كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها