کد خبر: ۱۹۵۲۸۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۱۶ دی ۱۳۹۲
هافبک جنگنده استقلال گفت: «در مربيگري هم مثل دوران بازيگري پستي و بلندي‌هايي هست اما قلعه‌نويي هم جوان است و هم علم اين كار را دارد.»

به گزارش 598 به نقل از ایران ورزشی، آندو اين روزها به مرد اول خط مياني استقلال تبديل شده. او را در قامت يك بازيساز قهار مي‌بينيم. ارسال‌هاي آندو بارها و بارها مهاجمان استقلال را در موقعيت گلزني قرار داده است. شايد اگر اين فرصت‌ها توسط مردان خط حمله استقلال تبديل به گل مي‌شد، آندو اكنون به‌عنوان يكي از گل‌ساز‌ترين بازيكنان ليگ معرفي مي‌شد. آندو بدون در نظر گرفتن تعداد پاس‌هايش البته آنقدر بازيكن ارزشمندي براي استقلال بوده كه در پايان فصل جاري بتوان از او به‌عنوان يكي از بازيكنان فصل سيزدهم ياد كرد.

 

* هفته بيست و يكم با صدرنشيني استقلال به پايان رسيد. الان چه احساسي داري؟

- احساس خاصي ندارم. صدرنشيني در اين هفته‌ها ملاك قهرمان شدن تيم نيست. ما بيست‌ويك هفته نتوانستيم به صدر برسيم و حالا به اين موقعيت رسيديم. به نظر من الان مهم‌تر از صدرنشيني اين است كه تيم را جوري حفظ كنيم كه اين موقعيت را از دست ندهيم. صدرنشيني هفته آخر مهم است.

 

* با شرايطي كه استقلال دارد حفظ اين موقعيت دشوار به نظر نمي‌رسد؟

- خيلي سخت است اما ما هفته‌ها است با اين سختي‌ها دست و پنجه نرم مي‌كنيم. باوركنيد تا حالا نديده بودم يك تيم روي نيمكت فقط 2 بازيكن و يك دروازه‌بان براي تعويض كردن داشته باشد. اگر ما 2 تعويض‌مان را انجام مي‌داديم و يكي از بازيكنان مصدوم مي‌شد آن وقت چه اتفاقي مي‌افتاد؟ فكر كنم رحمتي بايد مي‌رفت خط حمله بازي مي‌كرد و حسيني مي‌آمد جايش و دروازه‌بان مي‌شد.

 

* همين اتفاق هم افتاد و تو در آخرين دقايق بازي مصدوم شدي و استقلال 10 نفره بود.

- بله، در آن شرايط تصميم‌گيري دشوار است. ديديد كه راه‌آهني‌ها هم براي زدن گل مساوي فشار مي‌آوردند. من هم بيرون زمين افتاده بودم و سعي مي‌كردم پايم را براي بازگشت به زمين جفت و جور كنم اما اگر مصدوميت من شديد‌تر مي‌شد آن وقت شرايط ما خيلي سخت مي‌شد. استقلال روزهاي دشواري را پشت سر مي‌گذارد.

 

* براي همين صدرنشيني شما جلوه ديگري پيدا كرده است. صدرنشيني تيمي كه نيمكتش خالي است كار راحتي به‌نظر نمي‌رسد.

- من اين را مي‌گذارم به حساب تلاش بازيكنان و درايت كادر فني. استقلال از لحاظ فني به بلوغ تاكتيكي رسيده. اينكه مي‌گويم بلوغ دليل دارم. وقتي تيمي در اوج كمبود بازيكن مي‌رود و حريفش را شكست مي‌دهد اين نشان دهنده درك بازيكنان از خواسته‌هاي كادرفني است. به اعتقاد من استقلال خيلي خوب آماده بازي‌هايش مي‌شود.

 

* با توجه به حرف‌هاي تو مي‌توان نقش اميرقلعه‌نويي را در وضعيت كنوني استقلال بسيار پر رنگ‌تر دانست.

- نقش قلعه‌نويي بسيار پر رنگ‌تر از ديگران است. جمع كردن تيمي كه هم كمبود بازيكن دارد و هم با مشكلات مالي مواجه شده كار ساده‌اي نيست.

 

* خودت هم كه به گفته فتح الله زاده حقوقت را نگرفتي.

- نمي‌خواهم در اين باره حرفي بزنم.

 

* در هفته‌هاي گذشته شايعه رفتن اميرقلعه‌نويي در استقلال شنيده شده. مي‌گويند او فصل بعد ديگر روي نيمكت استقلال نيست.

- بعيد مي‌دانم اين شايعات درست باشد. قلعه‌نويي توانايي اين را دارد كه تا 10 سال ديگر استقلال را در اوج هدايت كند. البته در مربيگري هم مثل دوران بازيگري پستي و بلندي‌هايي هست اما قلعه‌نويي هم جوان است و هم علم اين كار را دارد.

 

* در فصل جاري عملكرد خوبي داشتي. فكر مي‌كني بتواني عنوان بهترين بازيكن فصل را به خودت اختصاص بدهي؟

- براي من قهرماني استقلال مهم‌تر از اين عناوين است. به اين چيزها فكر نمي‌كنم. دوست دارم در سال جديد روي جام جهاني تمركز كنم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها