کد خبر: ۱۹۵۱۶۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۱۶ دی ۱۳۹۲
ماهیگیری جان کری از آب گل آلود در فلوجه عراق:
فاکس نیوز به نقل از جان کری نوشت: ”ما قول می دهیم به عراق کمک کنیم اما مطمئن باشید پوتین های سربازان امریکایی خاک عراق را لمس نخواهند کرد“. همانطور که چندی پیش فاش شد یکی از اهداف کاخ سفید درخصوص تنش زدایی و تعامل با ایران، ایجاد ثبات در منطقه به منظور بهره برداری های اقتصادی است تا بازار مصرف چند تریلیون دلاری ایران و عراق را به چنگ آورند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده، که اخیرا نقش دایه مهربان تر از مادر را برای مردم عراق بهتر از قبل بازی می کند مدعی شده است امریکا تمام تلاش خود را خواهد کرد تا با کمک به دولت عراق، شورشیان و اعضای القاعده را از فلوجه خارج کند.

فاکس نیوز به نقل از جان کری نوشت: ”ما قول می دهیم به عراق کمک کنیم اما مطمئن باشید پوتین های سربازان امریکایی خاک عراق را لمس نخواهند کرد".

ادعای کمک امریکا به عراق در حالی است که آثار تسلیحات شیمیایی امریکا بر مردم فلوجه هنوز هم قابل مشاهده است. آمار بالای سقط جنین و تولد نوزادان ناقص الخلقه رهاورد حضور نظامی امریکا در این کشور و سوغات منحوس یانکی ها برای شیعیان و مسلمانان مظلوم عراق مخصوصا فلوجه- بود.

آمار مرگ و میر نوزادان در فلوجه پس از بمباران این شهر توسط امریکا 80 درصد افزایش پیدا کرده (بین سالهای 2006 تا 2009) و احتمال تولد یک نوزاد با نقص عضو جدی به ازای هر زایمان 11 برابر افزایش یافت به طوریکه به اقرار دانشمندان غربی، تقریبا هر خانواده عراقی یک نوزاد ناقص خواهد داشت. سقط ناگهانی، نقص عضو مادرزادی، تولد نوزادان نارس، و به تبع آنها ترس از بارداری معضلاتی هستند که پس از استفاده امریکا از اورانیوم غنی شده همراه همیشگی خانواده های عراقی بوده است.

بنا به اقرار کارشناسان نظامی ارتش امریکا، استفاده از تسلیحات حاوی مواد رادیواکتیو (هرچند به صورت ضعیف شده) کار عاقلانه ای نبوده است زیرا در همان زمان سربازان امریکایی در عراق حضور داشته اند. بنابراین به نظر می رسد ناامن بودن این کشور از لحاظ سلامتی و بهداشتی یکی از دلایل عدم ارسال نیروهای امریکایی به این کشور است.

علاوه بر این، همه به شکست امریکا در رسیدن به اهدافی خود اذعان دارند. امریکا قصد داشت با اشغال عراق، دولت دیگری که مطیع وی باشد در منطقه به وجود بیاورد، از همسایگی یک متحد جدید با ایران سوء استفاده کند، اقتدار نظامی خود را به دشمنان خود مخصوصا ایران نشان دهد، و با افزایش صادرات نفت و سرمایه گذاری در شرکت های نفتی بزرگ عراق اقتصاد رو به زوال خود را سامان ببخشد. اما با هزینه بیش از دو تریلیون دلار[1] به هیچکدام از اهداف خود دست نیافت. بنابراین، لشگرکشی دوباره به این کشور جز هزینه ی مالی و حیثیتی برای امریکا چیزی در پی نخواهد داشت.

اما چرا با این وجود امریکا باز هم به دنبال کمک به عراق است؟

همانطور که چندی پیش فاش شد یکی از اهداف کاخ سفید درخصوص تنش زدایی و تعامل با ایران، ایجاد ثبات در منطقه به منظور بهره برداری های اقتصادی است تا بازار مصرف چند تریلیون دلاری ایران و عراق را به چنگ آورند.

اما انتظار برچیده شدن القاعده در عراق و کشورهای دیگر حتی با وجود کمک امریکا- بیهوده خواهد بود؛ چرا که گروه القاعده از زمان ایجادش توسط خود امریکا تا کنون اولین و بهترین بهانه این کشور برای دست اندازی و تجاوز به منافع و خاک کشورهای مختلف بوده است.


[1] آمریکا در جنگ علیه عراق 7 /1 تریلیون دلار به طور مستقیم هزینه کرده و 490 میلیارد دلار نیز به مجروحان جنگ علیه عراق پرداخت کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها