کد خبر: ۱۹۴۴۶
زمان انتشار: ۰۹:۳۵     ۱۶ شهريور ۱۳۹۰
دولت در اقدامي مهم و به منظور مبارزه با قاچاق كالا، 31 معبر ورودي مرزي را كه از آنها به عنوان مبادي واردات كالاهاي قاچاق به كشور ياد مي شد، غيرقانوني اعلام كرد.

به گزارش 598 به نقل از رجا، اين معابر بازارچه هاي مرزي غيرفعالي بودند كه در طول سال هاي اخير به دليل سوءاستفاده قاچاقچيان از برخي مرزنشينان به معابر اصلي واردات كالاهاي قاچاق تبديل شده بودند.

بيشترين تعداد اين معابر در استانهاي هرمزگان با 10 معبر و استانهاي اردبيل و آذربايجان غربي هر كدام با سه معبر واقع شده است.

براساس اين مصوبه دولت كه با درخواست رئيس ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز به تصويب رسيده است، ورود و خروج كالا خارج از مرزها و بازارچه هاي رسمي تحت هر عنوان، قاچاق كالا تلقي و با متخلفان برابر قانون رفتار مي شود.

طبق مصوبه دولت فهرست بازارچه هاي مرزي كه از اين پس غيرقانوني هستند، شامل جلفا در آذربايجان شرقي، اشنويه و كوزه وش در آذربايجان غربي، گرمي، بيله سوار و پارس آباد در اردبيل، بازارچه ايران و قطر، كنگان و گناوه در استان بوشهر، دوغارون، سنگان و خواف در خراسان رضوي، باشماق در استان كردستان، پرسه سو در استان خراسان شمالي، بازارچه خرمشهر در استان خوزستان، ميل 46 و پسابندر در سيستان و بلوچستان، خسروي و تيله در استان كرمانشاه، پل يا اينچه برون در استان گلستان، آستارا در گيلان، جاسك، تياب، هرمز، كنگ، كوهستك، ابوموسي، سيريك، بندرلنگه، كرگان يا ميناب و شيو يا پارسيان در استان هرمزگان و دهلران در استان ايلام هستند.

همچنين طبق مصوبه دولت سرپرستان خانوارهاي ساكن در روستاهاي مرزي استان هاي كردستان، آذربايجان غربي، كرمانشاه و سيستان و بلوچستان مي توانند با استفاده از كارت مبادلات مرزي هر دو ماه يكبار و هر بار تا سقف پانزده ميليون ريال اقدام به ورود كالا از مرزها و بازارچه هاي رسمي كنند اما صرفا روستاهاي مشمول اين تسهيلات بايستي در شعاع (20) كيلومتري مرز بوده و فهرست كالاهاي مشمول واردات نيز در كارگروهي با مسئوليت وزارت كشور و باحضور نمايندگان ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت، نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، گمرك جمهوري اسلامي ايران و استانداري استان مربوط تعيين شود.

اين مصوبه طي روزهاي اخير با شماره 116689،ت45059 هـ به استانداري هاي كشور ابلاغ شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها