کد خبر: ۱۹۴۳۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۱۶ شهريور ۱۳۹۰
مقامات آگاه اعلام کردند که "سرگئی اشماتکو" وزیر انرژی روسیه و "سرگئی کرینکو" مدیر عامل شرکت «اتم استروی اکسپروت» در مراسم آغاز به کار رسمی نیروگاه اتمی بوشهر در ایران شرکت خواهند داشت.

به گزارش 598، فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی» نوشت: مراسم رسمی آغازبه کار نیروگاه اتمی بوشهر ایران که توسط متخصصان روسی ساخته شده است، در ماه سپتامبر با حضور "سرگئی اشماتکو" وزیر انرژی روسیه برگزار خواهد شد.

یک مقام آگاه در وزارت انرژی روسیه اعلام کرد: آغاز به کار نیروگاه اتمی بوشهر بطور رسمی در ماه سپتامبر صورت خواهد گرفت و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده وزیر انرژی روسیه هم در آن شرکت خواهد کرد.

به گفته وی، تاریخ دقیق این مراسم هنوز مورد توافق طرف ایرانی و روسی قرار نگرفته است. پیش از این سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرده بود که آغاز به کار رسمی نیروگاه بوشهر در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور ماه) خواهد بود.

منابع خبری در شرکت «اتم استروی اکسپروت» روسیه که مجری طرح ساخت نیروگاه بوشهر در ایران است نیز اعلام کردند که "سرگئی کرینکو" مدیرعامل این شرکت نیز در مراسم آغاز به کار نیروگاه اتمی بوشهر حضور خواهد داشت.

در تاریخ سوم سپتامبر (۱۲ شهریور) نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری برق ایران متصل شد. سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که راکتور اتمی نیروگاه بوشهر روز شنبه در ساعت ۱۹:۰۰ شب به شبکه برق این کشور متصل شد و در حال حاضر ۶۰ مگا وات برق به شبکه انتقال می‌دهد که این میزان به مرور افزایش پیدا خواهد کرد، ضمن اینکه حداکثر توان این نیروگاه ۱۰۰۰ مگا وات است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها