کد خبر: ۱۹۴۱۸
زمان انتشار: ۲۰:۰۲     ۱۵ شهريور ۱۳۹۰
در حین پوشش خبری مراسم جشن عید فطر در آرژانتین افراد ناشناس با سرقت کیف خبرنگار واحد مرکزی خبر آن را با کیفی مشابه تعویض کردند. در کیف باقی مانده بروشورهای تبلیغاتی دانشگاه اسرائیلی بوینوس آیرس، دفترچه ای یادداشت که روی آن کلمات و جملات تهدید آمیزی نوشته شده و همچنین یک پیراهن مشکی زنانه را کشف شد.

در حین پوشش خبری مراسم جشن عید فطر در آرژانتین افراد ناشناس با سرقت کیف خبرنگار واحد مرکزی خبر آن را با کیفی مشابه تعویض کردند. در کیف باقی مانده بروشورهای تبلیغاتی دانشگاه اسرائیلی بوینوس آیرس، دفترچه ای یادداشت که روی آن کلمات و جملات تهدید آمیزی نوشته شده و همچنین یک پیراهن مشکی زنانه را کشف شد.

به گزارش 598 به نقل از جهان، اقدام برای ارعاب خبرنگار واحد مرکزی خبر و سرقت وسایل خبری او در حالی انجام شد که او به همراه خبرنگاران خارجی در حال پوشش خبری مراسم عید فطر بود.
 
در این مراسم مقامات عالیرتبه آرژانتین و سفرای خارجی از جمله سفیر امریکا و عده ای از اعضای جامعه اسلامی آرژانتین حضور داشتند و به همین دلیل مکان مراسم در حلقه حفاظتی نیروهای مختلف امنیتی از جمله پلیس فدرال آرژانتین بود.

هنوز روشن نشده است که تهدیدکنندگان این خبرنگار چگونه وارد مکان تحت حفاظت نیروهای امنیتی شده اند. البته برخی معتقدند که این سرقت و تهدید با کمک لابی صهیونیستی آرژانتین صورت گرفته است.

اعتراض رسمی ایران به آرژانتین

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوینوس آیرس با ارسال نامه رسمی به وزارت خارجه آرژانتین نسبت به اقدام برای ارعاب خبرنگار واحد مرکزی خبر و سرقت وسائل او اعتراض کرد و خواستار پیگیری این موضوع شد.

دکتر سید علی پاکدامن کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوینوس آیرس در این زمینه گفت: ایران در دفاع از حقوق شهروندان ایرانی در همه جای جهان جدی است اما انچه مسئولیت آرژانتین را در این مورد بیشتر می کند این است که اقدام برای ارعاب و سرقت برعلیه خبرنگار شبکه ملی ایران و آن هم در محل مرکز اسلامی آرژانتین و درحالی صورت گرفته که در این محل مراسمی رسمی درحال برگزاری بوده که مقامات عالیرتبه داخلی و سفرای خارجی در ان شرکت داشتند و محل تحت حفاظت نیروهای امنیتی بوده است.

در پی این شکایت، پلیس بوینوس آیرس با ضبط کیف و محتویات آن، پرونده را به دادستانی ارجاع کرد. این پرونده سپس تحت عنوان «ارعاب و سرقت» به شعبه نهم جنایی دادگاه فدرال آرژانتین واگذار شد که ریاست آن را قاضی سرخیو تورس برعهده دارد.

جامعه اسلامی ارژانتین طی چند سال گذشته فعال تر شده و به طور مثال سال گذشته برای اولین بار در تاریخ این کشور رئیس جمهور در مراسم عید فطر مسلمانان شرکت کرد و امسال نیز قرار بود در این مراسم شرکت کند که در آخرین لحظه شرکت رئیس جمهور در این مراسم لغو شد.

مسلمانان طی دو سه سال گذشته رسما از حق استفاده از حجاب در مجامع عمومی برخوردار شده و حالا حق داشتن مدارک شناسایی از جمله شناسنامه و پاسپورت با حجاب اسلامی را دارند.

علاوه بر این، مرکز اسلامی به این امتیاز دست یافته که هفته ای یک ساعت برنامه ای تلویزیونی از شبکه سراسری و ملی آرژانتین پخش کند. هدف این برنامه معرفی اسلام و دفاع از حقوق اعضای جامعه مسلمانان است.

نقش ایران در تحولات مثبت در ارژانتین انکار ناپذیر توصیف شده است.

صهیونیستها که تاکنون انحصار رسانه ای را در آرژانتین در دست داشته و با داشتن لابی قدرتمند خود نفوذگذار بودند از مطرح شدن مسلمانان و موفقیت های اخیر انها خشمگین هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
اون قانون زشت که در برنامه راز عنوان شد مبنی بر شانه خالی کردن دولت ایران در حمایت از ایرانیان خارج از کشور شامل حال لباس مشکی نشه ؟!
یا حق
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها