کد خبر: ۱۹۴۰۲۸
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۱۱ دی ۱۳۹۲
نشست اطلاعاتی محرمانه بررسی علل شکست نفوذ تروریست‌ها به شهر دمشق پایتخت سوریه در یکی از کشورهای عربی برگزار شد.

  به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از هفته نامه المنار چاپ فلسطین، نشستی اطلاعاتی به طور کاملا محرمانه در پایتخت یکی از کشورهای عربی برگزار شد که در آن نمایندگان دستگاههای اطلاعاتی منطقه حضور داشتند اما نمایندگان آمریکا در این نشست حاضر نبودند.

افسران امنیتی چهار کشور عربی و دو کشور اروپایی این نشست دو روزه را در یک پایگاه نظامی تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار کردند.

برخی منابع آگاه به هفته نامه المنار گفتند: عربستان سعودی از جمله شرکت کنندگان در این نشست بود. ریاست هیئت سعودی را سلمان بن سلطان جانشین معاون وزیر دفاع برعهده داشت که برادر بندر بن سلطان می باشد؛ فردی که هدایت اتاق عملیات حمایت از گروههای مسلح را برعهده دارد.

این منابع افزودند: هماهنگی و همکاری امنیتی بین کشورهای شرکت کننده در این نشست و اسرائیل وجود دارد و شرکت کنندگان علل شکست توطئه گران علیه سوریه در نفوذ به شهر دمشق و ضرورت تزریق تروریست ها و سلاح های بیشتری به سوریه را بررسی کردند.

برخی منابع اخیرا فاش کردند که عربستان بزودی چند محموله سلاح را برای کمک به تروریست های تکفیری ها به منظور جنگ با دولت سوریه ارسال خواهد کرد.

عربستان در گذشته نیز بارها محموله های سلاح فراوانی را از طریق منطقه طرابلس در شمال لبنان برای تروریست ها در سوریه ارسال کرد.

حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان سعودی و قطر از افراد مسلح و گروههای مختلف تروریست در سوریه علنی است.

نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» چند روز پیش اعلام کرد: عربستان به خرید پانزده هزار موشک ضد تانک به ارزش یک میلیارد دلار اقدام کرده است.

به نوشته این نشریه، ناظران بر این باورند که این قرارداد خرید تسلیحاتی با هدف حمایت عربستان از افراد مسلح در سوریه امضا شده است.

درهمین راستا، سفیر عربستان در انگلیس گفت که کشورش با همراهی غرب یا بدون همراهی آن به حمایت از مخالفان مسلح در سوریه ادامه خواهد داد.

"محمد بن نواف بن عبدالعزیز آل سعود" اظهار داشت: عربستان به تنهایی وارد عمل خواهد شد و درسایه عدم تحرک غرب، به حمایت مالی و تسلیحاتی از گروههای مسلح در سوریه ادامه خواهد داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها