کد خبر: ۱۹۴۰۱
زمان انتشار: ۱۸:۱۴     ۱۵ شهريور ۱۳۹۰
طی معاملات هفته گذشته برخی اخبار در خصوص دستگیری یکی از مدیران ارشد یک شرکت خودرو سازی فعال بورس سبب آغاز روند نزولی سهام شرکتهای خودرویی و به دنبال آن افت قیمت سهام اغلب شرکتهای بورس شد که پس از انتشار خبر فوق با اخبار ضد و نقیضی در بورس در خصوص درستی و یا نادرستی اخبار مذکور مواجه شدیم که فعالان را دچار سردرگمی کرد.

درهمین راستا حسین پناه مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سایپا در گفتگو با بورس نیوز ضمن رد اخبار مربوط به دستگیری یکی از مدیران ارشد این شرکت اظهار داشت: معمولاً شایعات و حواشی مثبت و منفی همیشه گریبان گیر شرکتهای فعال و البته بزرگ بورسی بوده و بنظر می رسد اینبار نوبت شرکت  سرمایه گذاری سایپا است . به هرحال هرگاه سهمی با اقبال بازار و توجه سرمایه گذاران مواجه شود باید منتظر این اتفاقات و اخبار نیز باشد.

نقل و انتقال سهام سایپا قانونی است

وی افزود: با اطمینان خاطر کامل به سهامداران و سرمایه گذاران بازار سرمایه اعلام می کنم که هیچگونه خلافی در نقل و انتقالات انجام گرفته در سهام شرکت وجود نداشته و ما برای تک تک عملیات و نقل و انتقالات مستندات معتبر داشته و تمامی اعمال صورت گرفته مطابق قوانین و مقررات قانون تجارت و قانون بازار اوراق بهادار بوده و بنده برای هر گونه پاسخگویی آماده هستم و مطمئنم بزودی تمام موارد مذکور به حقیقت خواهد رسید و هیچ خطری شرکت سایپا و زیر مجموعه هایش را تهدید نخواهد کرد و روند حرکتی سهام خود پاسخ محکمی به شایعات خواهد داد.

حسین پناه با اشاره به این مطلب که گروه سایپا یک شرکت بزرگ بورسی می باشد که اطلاع رسانی و شفافیت اطلاعات در آن نهادینه شده است گفت: هم اکنون این شرکت و تمام زیر مجموعه ها بدون هیچگونه مشکلی در حال ادامه فعالیت بوده و قرار است بزودی جمعی از کارشناسان و اهالی بازار جهت بازدید از سایت کاشان به این شهر سفری داشته باشند.

فروش ملی مس در آبان ماه

همچنین مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سایپا در خصوص فعالیتها و شایعات مربوط به سهام شرکت خود اظهار داشت: با توجه به برخی شایعات مربوط به فروش سهام ملی مس "وساپا" باید گفت که هم اکنون با چند گروه برای فروش بلوک "فملی" از طریق بورس مذاکره کرده ایم اما با توجه به لزوم رعایت قوانین بورس هیچ قرار فروش قطعی با هیچ شخصی منعقد نشده و فروش پس از درج آگهی مزایده، عرضه سهام در بورس و رقابت خریداران انجام می گیرد.

وی در خصوص زمان عرضه اعلام کرد: قرار است در آبان ماه سال جاری آگهی عرضه در روزنامه های کثیر الانتشار درج و زمان دقیق عرضه سهام مشخص شود که هدف از انتخاب آبان ماه نهایی شدن افزایش سرمایه 200 درصدی ملی مس می باشد.

افزایش سرمایه مجدد در پاییز 1390

حسین پناه ادامه داد: اگرچه با فروش این بلوک سود شرکت تعدیل خواهد داشت اما نظر هیأت مدیره  پیشنهاد عدم تقسیم سود حاصل از فروش بلوک ملی مس در مجمع می باشد و انشا ا... در سه ماهه سوم در افزایش سرمایه 100 درصدی از محل 50 درصد سود انباشته و 50 درصد مطالبات و آورده اعمال شود.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری سایپا در پایان خاطر نشان کرد: "وساپا" تبدیل به یک هلدینگ چند رشته ای شده و در حال حاضر پیش نویس اصلاح اساسنامه و تعهد هیأت مدیره به سازمان بورس ارسال شده و منتظر انتشار مجوز بورس هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها