کد خبر: ۱۹۳۹۳۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۱۱ دی ۱۳۹۲
استاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: امربه معروف و نهی از منکر تنها نسخه نجات‌بخش ما در فتنه است.
به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حسین خسروی ساعتی پیش در همایش بصیرت که در شهرستان فردوس برگزار شد، اظهار کرد: اگر چه همه روزها روز خداست، ولی 9 دی در واقع روز خدا بود چون در این روز اتفاقاتی افتاد که مردم قدرت خدا را در دفاع از اسلام و مسلمانان جمهوری اسلامی به عینه دیدند.

وی افزود: تمام دنیا و بیش از 17 سفارت خارجی در فتنه 88 دست داشتند و این فتنه یک قصه چند نفره نبود، بلکه برای راه‌اندازی این فتنه بیش از 10 سال برنامه‌ریزی شده بود.

استاد دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: عده‌ای فتنه 88 را سوءتفاهم مطرح می‌کنند، فتنه‌ای که در آن بیش از 30 تا 40 نفر کشته شدند، در حالی که رزمندگان ما در خط مقدم جبهه به این راحتی جان ندادند.

خسروی خطاب به قوه قضاییه یادآور شد: چرا آقازاده‌هایی که سال‌هاست خارج از کشور به سر می‌برند محاکمه نمی‌شوند، مگر قانون و مجازات باید فقط برای ضعفا اجرا شود.

وی گفت: آزاد رفت و آمد کردن سران فتنه در کشور خنجری بر دل مردم است که قوه قضاییه باید این افراد را محاکمه و خواسته قلبی مردم را اجرا کند.

استاد دانشگاه فردوسی مشهد افزود: تا اسلام هست، فتنه هم هست و نباید بگوییم که فتنه تمام شده است، وقتی که گروه اروپایی وارد کشور می‌شود و با دو نفر از سران فتنه ملاقات می‌کند، آیا این فتنه نیست و فتنه تمام شده است.

خسروی با اشاره به اینکه اولین جمله امام علی(ع) در نهج‌البلاغه در ارتباط با فتنه است، تصریح کرد: تارکین امر به معروف و نهی از منکر مردگان هستند، بنابراین نباید در برابر فتنه سکوت کرد.

وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر تنها نسخه نجات‌بخش ما در برابر فتنه است که اگر این فریضه مهم با روال فعلی ادامه یابد، فتنه‌ای بزرگ‌تر پیش روی ماست و باید نگران باشیم.

فتنه 88 سوءتفاهم نیست و از اذهان مردم پاک نمی‌شود

امام جمعه فردوس گفت: 9 دی ماندگار می‌ماند و ماندگاری آن با حضور مردم در صحنه و یادآوری مسائلی است که 9 دی را آفرید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی افزود: در دولت جدید، موضوع سوءتفاهم بودن فتنه 88 و نوشتن نامه توسط 9 نفر از نمایندگان مجلس برای عفو محکومان و حذف حصر خانگی مطرح می‌شود و این در حالی است که قوا مستقل هستند و قوه قضائیه باید در این ارتباط تصمیم بگیرد و این مسائل ربطی به رئیس جمهور ندارد.

وی تصریح کرد: آتش‌ زدن خیمه‌های عزا، بی‌احترامی به ولایت فقیه و آتش‌زدن اموال بیت‌المال سوءتفاهم نیست و هیچ‌گاه از اذهان مردم پاک نمی‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها