کد خبر: ۱۹۳۹۰۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۱۱ دی ۱۳۹۲
آیت الله استادی:
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه اخلاق باید در همه ابعاد جامعه اسلامی حاکم شود، گفت: در مسیر ترویج اخلاق اسلامی در دانشگاهها، آموزش و پرورش و خانواده ها مسئولیت دارند، البته عدم انجام وظایف از سوی مسئولان نباید منجر به این شود که هر فردی وظایف خود را فراموش کند.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار مهر از لرستان، آیت الله رضا استادی ظهر سه شنبه در مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلامی در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد با بیان اینکه رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) بر امت خود حقی دارند و امت نیز بر امام و رسول خود حقی دارند، عنوان کرد: پیامبر اکرم و ائمه آنچه را وظیفه داشته اند در مقابل امت به انجام رسانده اند.

آیت الله استادی با بیان اینکه در زمان ائمه اطهار هر کدام به مسئولیت خود عمل کرده و سپس با معرفی جانشین خود مسیر هدایت امت اسلامی را همواره کرده اند، بیان داشت: در این راستا علمایی نیز بودند که پس از ائمه اطهار دین و مکتب خدا را به دست ما رساندند.

وی با اشاره به هدایت های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در مسیر به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: ایشان نیز 15 سال استقامت کردند و همه خطرات را به جان خریدند تا مکتب اسلام پایدار بماند.

سالم زندگی کردن خواسته پیامبر اکرم از امت اسلامی

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند آنچه را که پیامبر گرامی اسلام، ائمه اطهار و علمای بزرگ برای هدایت بشریت انجام داده اند انکار کند، افزود: آنها هر آنچه را که بر عهده داشتند به خوبی انجام دادند.

آیت الله استادی با طرح این سوال که آیا ما نیز به عنوان امت اسلامی به وظایف خود در برابر پیامبر و ائمه عمل کرده ایم؟ یادآور شد: همه ما باید در این زمینه به حساب خود رسیدگی کنیم و ببینیم پیامبر و ائمه از ما چه خواسته اند و آیا در مسیر تحقق این خواسته ها حرکت کرده ایم.

وی با بیان اینکه داشتن یک زندگی سالم و رعایت ارزشهای اخلاقی از جمله خواسته های پیامبر و ائمه از ما بوده است، عنوان کرد: ما باید این سلامت را چه در محل کار خود، چه در بازار و چه در خانه و محل زندگی خود مد نظر داشته باشیم.

تا زمانیکه جامعه اسلامی به اخلاقیات آراسته نشود ما کاری از پیش نبرده ایم

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه تا زمانیکه جامعه اسلامی به اخلاقیات مورد نظر نبی مکرم اسلام آراسته نشود ما کاری از پیش نبرده ایم، عنوان کرد: باید اخلاق و سلامت اخلاقی در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فردی و خانوادگی ما رعایت شود.

آیت الله استادی با تاکید بر اینکه آحاد امت اسلامی باید از سیره عملی پیامبر گرامی اسلام تاسی جویند نه اینکه از این مسیر عقب بیفتند، یادآور شد: اگر هر فرد و خانواده ای خود را در این زمینه مقید بداند و همه دست به دست هم بدهند جامعه به سمت رعایت اخلاقیات حرکت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امت اسلامی که همه تاکیدات رهبر آن بر پیاده شدن دستورات قرآن است باید در مسیر قرآنی قرار گیرد، عنوان کرد: اخلاق اسلامی باید چه در جامعه و چه در بازار، ادارات و دانشگاههای مورد توجه جدی قرار گیرد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور با اشاره به مرارت ها و سختی های پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار در مسیر تبیین و ترویج دین مبین اسلام عنوان کرد: همه تلاشها در این راستا بوده که جامعه اسلامی مسیر سعادت را در پیش بگیرد.

مسئولیت دانشگاهها و آموزش و پرورش در ترویج اخلاقیات

وی با بیان اینکه همه امور در مملکت ما با قرآن سر و کار دارد، عنوان کرد: تا زمانیکه این تعالیم به عمل نرسد هیچ کاری انجام نداده ایم.

آیت الله استادی با بیان اینکه در مسیر ایجاد اخلاقیات در جامعه و تبیین فرهنگ دینی دانشگاهها، آموزش و پرورش و خانواده ها مسئولیت دارند، عنوان کرد: همه افراد جامعه نیز در این زمینه مسئول هستند و عدم انجام وظایف از سوی مسئولان نباید منجر به این شود که مردم وظایف خود را فراموش کنند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور با تاکید بر اینکه یک نظام اسلامی در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی و خانوادگی باید اخلاقیات و تعالیم اسلامی را مورد توجه قرار دهد، افزود: مسائلی چون امر به معروف و نهی از منکر، پرداختن خمس و زکات، ترویج نماز و ... باید در جامعه اسلامی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یعنی اینکه در مواجهه با امور مختلف در جامعه تنها تماشاگر نباشیم، عنوان کرد: همانگونه که باید کارهای بد تقبیح شود در مقابل نیز اگر کار خوبی در حال انجام است باید مورد تشویق قرار گیرد.

خانواده ها جوانان را برای درست زندگی کردن تشویق کنند

آیت الله استادی با تاکید بر اینکه خانواده ها باید جوانان را برای حرکت به سمت درست زندگی کردن تشویق کنند، بیان داشت: در سیره رسول خداوند نیز داریم که ایشان کار خوبی را از هر کسی می دیدند تحسین می کردند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور همچنین با اشاره به رشد کمی و کیفی حوزه های علمیه در لرستان عنوان کرد: از همین مدرسه ها و حوزه های علمیه است که علمای بزرگی چون آیت الله بروجردی و آیت الله کمالوند به جامعه تحویل داده شد.

آیت الله استادی با تاکید بر ضرورت تقویت پیوند بین مردم و روحانیت بیان داشت: امیدواریم این پیوند همواره پایدار و مستحکم باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها