کد خبر: ۱۹۳۲۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۰۸ دی ۱۳۹۲
بازیکن ارامنه تیم ملی بسکتبال ایران گفت: از حضور آقای رئیس جمهور در منزل خانواده شهید ارامنه بسیار خوشحال شدم و از ایشان ممنون هستم.
برنا؛ با نزدیک شدن به آغاز سال نو میلادی، حالا نگاه بسیاری از افراد، به سمت جامعه ارامنه کشور رفته است. اقلیتی مذهبی که با صلح و دوستی در کنار دیگر افراد جامعه با آرامش زندگی می کنند و چهره های بسیار سرشناسی هم از این جامعه، در حوزه های مختلف فعالیت می کنند. مانند ستاره های ارامنه ای که در ورزش ایران حضور دارند و به سطح ملی نیز رسیده اند. یکی از این ستاره های ارامنه، اوشین ساهاکیان آسمانخراش 198 سانتی متری تیم ملی بسکتبال است که در مسابقات جام ملت های آسیا، به همراه دیگر ملی پوشان به عنوان قهرمانی دست یافت و به عنوان بهترین پست چهار آسیا (فوروارد قدرتی) در این رقابت ها انتخاب شد و به تیم منتخب آسیا نیز راه پیدا کرد.

ساهاکیان که در این فصل در مهرام بازی می کند، اعلام کردکه جامعه ارامنه حضور فعالی در کشور و در بخش ورزش دارند و امیدوارم که به آنها بیشتر توجه شود.

*میلاد حضرت مسیح (ع) را به تو تبریک عرض می کنیم.
خیلی ممنون. من هم از شما تشکر می کنم و پیشاپیش آغاز سال نو میلادی را به همه مسیحیان جهان و ارامنه کشور تبریک عرض می کنم.

*به عنوان یک ورزشکار مطرح ارامنه، شرایط ورزش ارامنه کشور را چطور ارزیابی می کنی؟
خوشبختانه جامعه ارامنه حضور فعالی در کشور دارند و در بخش ورزش هم چهره های مطرحی از ما فعالیت می کنند که باعث شده چهره بسیار خوبی از ارامنه در کشور نمایش داده شود. مانند آندرانیک تیموریان بازیکن ملی پوش تیم استقلال که به نوعی سمبل ورزشکاران ارامنه کشور محسوب می شود و بازیکن بسیار با ارزشی برای تیم ملی فوتبال ایران به شمار می آید و همه روی او برای موفقیت در جام جهانی حساب ویژه ای باز می کنند.

*تو هم مثل آندو، ورزش را از تیم آرارات شروع کرده ای؟
بله من هم مدتی در تیم آرارات حضور داشتم و بعد از حضور در این تیم بود که توانستم فعالیتم را ادامه دهم.

*در حال حاضر وضعیت آرارات را چطور می بینی؟
آرارات فعالیت خوبی در بخش پایه دارد و تیم های بسکتبال و فوتبالش رقابت های خوبی را برگزار می کنند اما این باشگاه از لحاظ بودجه مقداری با مشکل مواجه است و امیدوارم بیشتر به آن توجه شود.

*البته رئیس جمهور هم نگاه ویژه ای به حوزه های مختلف کشور دارد و حتی چند شب پیش از یک خانواده شهید ارامنه دیدن کرد.
بله خبر حضور آقای دکتر روحانی در بین اعضای یک خانواده شهید ارامنه را شنیدم و از این موضوع بسیار خوشحال شدم. اقدامی که آقای رئیس جمهور در آستانه سال نو میلادی داشتند، باعث شد تا آن خانواده بسیار خوشحال شوند و با روحیه و انرژی بیشتری به کار و فعالیت ادامه دهند. البته کشور فقط مسلمانان و جامعه ارامنه نیستند و اقلیت های دیگری هم حضور دارند که باید به آنها توجه شود.

*در حال حاضر وضعیت خودت در مهرام چگونه است؟
خدا را شکر از وقتی که به مهرام آمده ام احساس راحتی و آرامش می کنم و با بازیکنان خوبی که در این تیم حضور دارند، امیدواریم که بتوانیم در نیم فصل دوم رقابت های لیگ بسکتبال هم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

*فکر می کنی بتوانید به عنوان قهرمانی لیگ برتر بسکتبال دست پیدا کنید؟
صددرصد هدفمان همین است و ما تلاشمان را می کنیم که به عنوان قهرمانی برسیم. درست است که تیم ما جوان شده اما پتانسیل این را دارد که باز هم به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

*شرایط تیم ملی بسکتبال برای حضور در جام جهانی 2014 اسپانیا را چطور می بینی؟
درباره تیم ملی باید بگویم که یک مقدار شرایط سخت شده و اردوها و بازی های تدارکاتی لغو شده است اما امیدوارم که شرایطی فراهم شود که تمام خواسته های آقای بچیروویچ اجرا شود و تیم ما با آمادگی خوبی در جام جهانی شرکت کند.

*درباره صحبت های وزیر ورزش و جوانان مبنی بر توسعه ورزش پاک و مبارزه با فساد چه نظری داری؟
خوشبختانه در رشته ما که شرایط خوبی وجود دارد و تیم ها و بازیکنان با یکدیگر دوستی خوبی دارند اما در کل برای مبارزه با فساد باید مشکلات به صورت ریشه ای رسیدگی شود و با افرادی که به نوعی شیطنت و حاشیه سازی می کنند، برخورد شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها